• Hee,

    Welke verschillen ken jij, van de belgische en nederlandse taal? Op Q zitten veel Nederlanders en Belgen, dus je kent elkaars taal waarschijnlijk wel,


    Niet geschoten is altijd mis..

    Als je op de grens woont weet je meteen wat je waar wel of niet kan zeggen x'D
    Bij ons is het ook gek, bij de Belse kant praten we kei plat en als ik dan bij de hollandse kant ben, dan praat ik vanzelves hetzelfde als daar. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Belgen zeggen ook ze, maar dan op gekke manieren XD
    ik kan het niet echt uitleggen XD.

    maarja,
    ik vind het beide wel oke klinken x]


    It's not the same without you.

    De Nederlanders praten zo... weird vind ik. Jullie praten ezo de 'G' kei raar uit x)

    Ik kom uit brabant en praat met een zachte G. Veel mensen uit het Noorden vragen vaak of ik uit België kom :Y)


    I recycle my thoughts.

    Belgen zeggen ook ze, maar dan op gekke manieren XD
    ik kan het niet echt uitleggen XD.

    maarja,
    ik vind het beide wel oke klinken x]

    Ahja, en ook zo: hunne, zunne, der (ipv haar) enzo. x] Vind dat plat praten eig keigrappig nu je der bij stilstaat x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    (...)

    Ik zeg overal OMyGósh op, en ik zuig ook niet op mijn computer omdat die nog niet naar de computerhemel moet!

    De mijne gaat naar de bananenhell.
    Hij denkt dat hij een banaan is. Niet hardop zeggen, dan raakt ie gekwetst.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    (...)
    Na Nederlanders he.
    Ik snap niet waarom zij zonodig van 'jus d'orange' moeten spreken als ze voor de rest echt bijna nooit een frans woord gebruiken!
    Zelfs wij Vlamingen spreken van sinaasappelsap of appelsiensap^^


    Hha ik ookni ^^
    en da had ik dus iets te luid gzegd (en andrs geformuleerd ='D ) op 'n terras en zo allemaal kwade blikken (a).
    maar achja de nederlanders die bij ons zaten vonden het anders wel geslaagd xD .

    Nederlanders verstaan vaak het woordje 'sebiet' niet.
    En in plaats van zeker en vast, zeggen Nederlanders vast en zeker.
    Plezant verstaan ze dacht ik ook niet.

    sewes verstaan ze ook niet >,<


    Some people make the world special just by being in it