• Mijn vroegere buurjongen heeft zelfmoord gepleegd. Ik kon hem niet zo heel erg goed. Dus geen berichtjes plaatsen met gecondoleert. Ik heb er niks aan. Zijn ouders broer en zus hebben er misschien wat meer aan. Of helemaal niks. Ze zijn nu zo breekbaar. Zijn moeder kon amper lopen van verdriet. En het waren zulke lieve mensen.


    Music is the new sex

    Mensen plegen niet zomaar zelfmoord. Daar gaat echt een héle lange tijd overheen van proberen & doorgaan. Maar op een gegeven moment ben je kapot & kan je gewoon niet meer..

    Gelijk!

    (...)
    Dat is onbeschoft


    Ik bedoel het niet zo, ik wil gewoon zeggen dat hij aan zijn vrienden en familie had moeten denken. Het is egoïstisch als hij dat ook gedaan heeft en toch zelfmoord heeft gepleegd.


    Is est non 'Carpe Diem', is est 'Carpe Corpus'.

    (...)

    Ik bedoel het niet zo, ik wil gewoon zeggen dat hij aan zijn vrienden en familie had moeten denken. Het is egoïstisch als hij dat ook gedaan heeft en toch zelfmoord heeft gepleegd.


    Zoals al eerder gezegd: Daar denken ze heel hard over na over hun beslissing. Ze wéten heus wel hoeveel pijn ze hun vrienden en familie aandoen, maar denken dat het beter is zo. Ze zitten in een soort roes en daar krijg je ze niet meer uit, of heel misschien als je het vroeg genoeg merkt.

    Mensen plegen niet zomaar zelfmoord. Daar gaat echt een héle lange tijd overheen van proberen & doorgaan. Maar op een gegeven moment ben je kapot & kan je gewoon niet meer..

    daar ben ik het echt helemaal mee eens.
    maar eigenlijk kunnen we hier niet over discusieren want je komt er nooit uit, iederen persoon die zelfmoord pleegt heeft een andere ervaring en er zijn wel mensen die zelfmoord hebben gepleegd waarvan ik denk mischien zou ik wel het zelfde doen als ik hem zei was


    /

    (...)
    Groot gelijk. Zelfmoord doe je echt niet zomaar, en daar wordt wel veel over nagedacht.

    Zelfmoord is wegrennen van je problemen = teken van zwakte.

    @topic : Dat is nog eens pech hebben.


    Niet geschoten is altijd mis..

    Wat is zelfmoord?
    Zelfmoord, of zelfdoding, is in letterlijke zin het beëindigen van je eigen leven.
    Het idee is simpel, het Leven is moeilijk, maar als het je allemaal te veel wordt, heb je altijd nog de uitweg die in je medicijnkastje ligt. Je pakt gewoon het eerste de beste potje met pilletjes, schrijft een mooie dramatische brief, zakt weg in een comfortabele fauteuil slikt ze door met een glas whisky en klaar is kees. Zo simpel, alsof het niks is.
    De waarheid is echter anders. In bijvoorbeeld een depressie kunnen mensen zo sterk het gevoel krijgen en houden dat het nooit meer goed komt, dat ze besluiten er tussenuit te stappen. Een depressie wordt dikwijls veroorzaakt door een probleem, situatie of angst wat iemand niet lijkt te kunnen oplossen. Het probleem gaat hun leven overheersen en zelfmoord is het ultieme gevolg.
    Er is een duidelijk verschil tussen zelfmoord en een zelfmoordpoging, een zelfmoordpoging zou je ook kunnen beschouwen als een zeer agressieve roep om aandacht. Zo van, kijk wat er gaat gebeuren als jullie mij niet willen helpen. Dit middel wordt vaak gebruikt omdat het in een keer duidelijk maakt dat er wat mis is en doordat het begrip en medelijden voert.
    Zelfmoord kan dus duidelijk op meerdere manieren opgevat worden, als een manier om er tussenuit te stappen, aandacht te verwerven, of in het ergste geval wraak te nemen (Zo van, kijk wat je nu gedaan hebt). En het kan natuurlijk ook nog in de vorm van euthanasie.


    Zo, nu we allemaal weten wat zelfmoord is, gaan we dan hier stoppen met te discussiëren of zo?

    Zelfmoord. Pff. ik vind het erg voor je. Ik heb ooit iemand gekend die zelfmoord heeft gepleegd met overdosis drugs. ):


    It even took me by surprise

    Dit is een artikel die ik vond en waar mijn mening helemaal bij aansluit :

    Waarom pleegt een mens zelfmoord? Meestal is de verklaring omdat de persoon grote mentale problemen had. Of omdat ze niet meer wilden leven. Of zelfs omdat ze zich nog te onwaardig vonden om te leven. Allemaal verschillende redenen waarom men zelfmoord zou plegen. En geen van die redenen vind ik goed genoeg om daadwerkelijk zelfmoord te plegen. In feite bestaat er geen enkele goede rede voor zelfmoord, tenzij je binnenkort doodgaat en enorme pijn lijdt. Zelfeuthanasie zeg maar. Dat kan ik begrijpen[

    Maar om nou zelfmoord te gaan plegen omdat je mentale problemen hebt, is een teken van zwakte. Een zwakte die vooral geestelijk is. De zwakte van het individu. Als je mentale problemen hebt, moet je gaan praten met een psycholoog. Die kan in veel gevallen helpen en daarna kan je meestal weer grotendeels vrolijk verder leven. Want je leeft maar 1 keer, en waarom zou je dan dood willen als je ook geholpen kan worden en daarna verder leven zonder alle problemen?

    Zelfmoord is gewoon een verfijnd principe van de “Survival of the Fittest”. In deze tijd gaat het niet alleen meer om lichaamsbouw (zoals vaak is bij dieren) maar ook om de mentale kracht van iemand. De zwakkelingen ruimen zichzelf nu gewoon uit de weg door zelfmoord te plegen. Mooi zou je zeggen, maar dat is niet mooi. Het is bijna een onnatuurlijke versie van de natuur.

    Daarnaast is zelfmoord plegen nooit leuk voor de mensen die om je heen stonden. Je vrienden, familie, kennissen, wie dan ook. Neem het voorbeeld van die jongen die vanaf de 3e verdieping uit het raam sprong. Dat is gewoon een misdadiger. Hij heeft namelijk veel van die leerlingen een mentale klap bezorgd doordat hij sprong. Dat die jongen uit het raam sprong zal sommigen van hen, hun hele leven lang bijblijven./quote]


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)
    Groot gelijk. Zelfmoord doe je echt niet zomaar, en daar wordt wel veel over nagedacht.


    idd
    myn vriendin pleegde ook zelfmoord en dan nog wel op wappenstilstand maar ik zal het wel moete acceptere dat ze der ni meer is

    Het overkomt je maar. >-<

    Ik ben ook iemand verloren door zm. Hij was ook al zijn hele leven ongelukkig fso. Ik begrijp zo mensen die voor zoiets zm plegen. Maar mensen die gewoon dat roepen voor aandacht, zijn zielig. Ze weten niet wat zm, of verliezen van een dierbaar persoon, met je doet.
    Sterkte aan de ouders enz.
    x


    Don't be a drag, just be a queen.

    Jeetje, sterkte, probeer er dan maar zoveel mogelijk voor ze te zijn ;o


    I don't need words to feel those lips.