• help!
    Een oud klasgenootje van me (15) is verslaafd aan drugs! Ik vroeg al waarom hij het deed en ik ben er helemaal tegen, maar hij zegt dat hij er rustig van wordt en dat het hem goed doet. Hij is mishandelt door zijn ouders en zus en heeft toen in een internaat gezeten. daar had hij ruzie met de leiding en is weggelopen. Toen zat hij in een gesloten internaat. 2 maanden ofzo daarna mocht hij naar huis. Maargoed, hij heeft dus vastgezeten door drugsdealen,wietplantage, etc.
    en ik wil en moet hem gewoon helpen!
    hij was mijn beste vriend. En nu wilt hij ook met me afspreken enzo, maar dat doe ik niet als hij verdergaat want ik ken hem lang genoeg en ik wil niet weten wat er dan gaat gebeuren.
    weten jullie dus tips ofzo?


    So far away..

    i'm sorry.....

    ö ik zou met meer mensen komen.. een vriendin fzo, dan zeg je van te voren iets van dat ze bij je slaapt fzo en daT ze daarom mee gaat. En voor de rest kun je op hem in praten wat je wil, maar als hij zich ervoor afsluit of weigert te luisteren heeft het niet veel zin.. Geloof dan ziet hij oas véél te laat in, wat hij in godsnaam heeft gedaan. Of misschien wel nooit.

    Ik zou hem wel steunen, maar hij zal het toch uiteindelijk zelf moeten doen.


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Nee, een drugsverslaafde blijft 9/10 verslaafd =)
    Als je drugs pakt moet je gewoon zorgen dat je niet verslaafd raakt.


    Niet geschoten is altijd mis..

    Zo iemand was ook mijn beste vriend, maarja, het contact is nu verwatert. Hij is nog steeds aan de wiet. Doe je niets aan, en ik ga er ook niets aan doen. Hij moet zelf lekker weten wat hij doet.


    Life is hard and then we die

    Niet in zijn buurt komen als zijn drugs is uitgewerkt. Dan zijn de mensen agressief. Praat er ook over met zijn ouders en verder kan jij weinig doen. Je kan hem alleen maar steunen en meer niet.

    vertel het aan je school leiding.
    Ik heb ook een vader,die is gelukkig niet drugs verslaafd Maar gokverslaafde.
    Ik voorspelde zijn toekomst,de toekomst van alle mensen die verslaafd zijn.
    je hebt 3 keuzes,
    1de makkelijke slechte keus
    2de tussen slechte weg.
    3 de moeilijke goede weg
    bij de makkelijke weg ga je door waar je mee bezig betn,verlies je alles en iedereen om je heen en eindig je waarschijnlijk dood in de goot.
    bij weg 2 doe je teveel mensen mee pijn.
    bij weg d3 zal je ontsettend je best meoten doen,in het begin is het pijnlijk,moeilijk en lijtk het de verkeerde keus maar langzamer hand word je weer gelukkig.

    Meer keuzes zijn er niet.Je moet hem absoluut niet aan zijn lot overlaten,dat betekend niet dat jij er in je eentje tegen aan moet ,dat gaat toch niet werken.Maar draai je rug niet naar hem toe.


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    gosh, ik ga dus met m praten, ook al heeft t niet veel zin.
    maargoed, met zijn ouders praten ga ik niet!
    die zijn echt gestoord en asociaal!


    So far away..

    gosh, ik ga dus met m praten, ook al heeft t niet veel zin.
    maargoed, met zijn ouders praten ga ik niet!
    die zijn echt gestoord en asociaal!


    wáár is hij verslaafd aan?
    wiet of erger?
    Hmm en nee niet met die ouders praten straks krijgt hij nog meer klappen denk niet dat het hem zal helpen.


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?