• De stelling van vandaag luidt:
    Het koningshuis moet afgeschaft worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Aurea schreef:
    (...)
    Ze regeren niet.


    Ze regeren wel, ze hebben meer macht dan democratisch verantwoord is. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Ze regeren wel, ze hebben meer macht dan democratisch verantwoord is. :'D

    Wat bedoel je? We hebben toch een regering? Hij zet alleen zijn handtekening.

    Aurea schreef:
    (...)
    Wat bedoel je? We hebben toch een regering? Hij zet alleen zijn handtekening.


    Niet regeren in de zin dat de regering dat doet, maar een koning doet zeker meer dan z'n handtekening zetten onder wetten, haha.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 7:52 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Niet regeren in de zin dat de regering dat doet, maar een koning doet zeker meer dan z'n handtekening zetten onder wetten, haha.
    Eigenlijk echt niet. De koning doet amper iets... (voor zover ik weet)

    Harry_Potter007 schreef:
    (...) Eigenlijk echt niet. De koning doet amper iets... (voor zover ik weet)

    Klopt, en wat troonredes houden. Hij heeft opzich wel macht, maar hij gebruikt het niet.

    Ik vind van niet. Het koningshuis verbind mensen met elkaar. Met koningsdag bijvoorbeeld is iedereen buiten op de rommelmarkt of bij een concert. En anders hebben we ook geen goede reden om oranje de kleur van ons land te laten zijn.


    ~ Of course it´s all happening inside your head harry, but why on earth should that mean that it´s not real ~

    Ik heb er niet zozeer problemen mee, maar vind het wel een beetje zonde van onze belastingscenten. Kunnen we ook aan iets belangrijkers uitgeven.


    Fus Ro Dah!

    Rode_Duivels schreef:
    (...) Eigenlijk echt niet. De koning doet amper iets... (voor zover ik weet)


    De koning is een déél van de regering. Hij heeft het recht ministers te benoemen en te ontslaan, et cetera. Een koning en het koningshuis doen ook dingen voor de economie, handelsrelaties onderhouden, enzoverder enzovoort.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind van niet. Het enige waar ik last van heb is die sukkel van Geert Wilders.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Webcamsex schreef:
    Nee, zij zijn van blauw bloed. Uitgekozen om het vaderland te regeren. Hun hebben weliswaar een symbolische waarde, de oranjes moeten blijven.
    Willem de Zwijger heeft voor onze onafhankelijkheid gevochten van de Spaanse kroon.
    Behoud het koningshuis!
    Dat is nog een van de weinige dingen waar we trots op kunnen zijn.


    Kijk dit als je echt goede info erover wil: https://www.youtube.com/watch?v=EIOHmOOQA9k

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 0:20 ]


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Miall schreef:
    Nee, totaal niet mee eens. Mensen die denken dat Willem Alexander en Máxima alleen maar op hun kont zitten en zo nu en dan eens een vakantiehuis aanschaffen, mogen zich wel wat beter inlezen in deze discussie. Ze doen veel en veel meer dan jullie denken.


    Wat doen ze dan allemaal? Stuur op zijn minst een paar links met info.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    De koning is een déél van de regering. Hij heeft het recht ministers te benoemen en te ontslaan, et cetera. Een koning en het koningshuis doen ook dingen voor de economie, handelsrelaties onderhouden, enzoverder enzovoort.

    hebben ze niet ondertekend dat de koning alleen nog maar als beeld is en voor zakenreisjes?

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Niet regeren in de zin dat de regering dat doet, maar een koning doet zeker meer dan z'n handtekening zetten onder wetten, haha.



    want zelfs dat hoeft hij niet meer te doen

    Robind19 schreef:
    (...)


    want zelfs dat hoeft hij niet meer te doen

    Toch wel.

    Willom schreef:
    Ik vind het altijd zo veel gedoe, het koningshuis. Of er is weer een kindje, of het is koninginnendag, of Maxima en Alexander gaan op vakantie. Er is altijd wel wat, maar wat doen ze nou eigenlijk? Ze wonen wel in een paleis en alles, maar ik kan ook best lindjes doorknippen en een tekst voorlezen.


    Same. We hebben al een regering. Voor die lintjes die ze doorknippen krijgen ze echt ziek veel geld... en ze gaan op vakantie van onze belasti, terwijl ze zelf geen belasting betalen


    darling i'm a nightmare, dressed like a daydream