• subculturen

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 13:16 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat dat mijn moeder geschreven zou kunnen hebben. Alleen ben ik 15 en dit kind 6. Mijn moeder wil me ook niet de alternatieve kant in hebben, toch voel ik me daar het meeste thuis. Ze begint het eindelijk een beetje te accpeteren hoop ik. Aghja, mijn ouders zijn zo bang dat ik een gothic word ofzo, maar dat ben ik niet! Ik vind de scene kant veel leuker! Daar komen nog leuke kleuren in voor en van alles, tha't how I expres my self. Ik houd van kleurtjes, meestal combineer ik dat wel met iets zwart omdat het dan nog meer opvalt, maar gewoon! Ik hou zo veel van kleurtjes, heel mijn kamer is roze (met posters als behang) het enige zwarte is mijn bureau stoel, en nog denken mijn ouders dat ik de "duistere" kant op ga zoals hun dat noemen...


    -

    Vroeger was het volgens mij wel zo dat alle alternatievelingen aan de drugs waren [/voorzover ik weet, like niet écht iederen doh] maar nu is hokjesplaatsing echt zó 2005 ¬¬ iedereen jump'd van het ene hokje naar het ander en iedereen creeëert eigenlijk zijn eigen 'hokje' daarom vind ik het vergaard dat ze ineens gothics afschildert als... een überemo zonder sociale contacten of een leven en de hele dag maar depressief doet. Punt.


    BAM!

    Omg, nu je het zegt. Ze denkt echt dat gothics van een andere wereld komen.. xD


    Life is hard and then we die

    Ik vind die persoon gelijk hebben, als ik moeder zou zijn en men dochter van ZES! wil gothic zijn ... ZO hoort het gewoon niet

    - Is deze angst geheel onredelijk?
    Nee, een groot deel van de alto's die ik ken, rookt, blowt, is ontmaagd op 13/14 jaar (meisjes dan), heeft geen bijstergroot aantal vrienden of wordt vaak gepest, etc. :']
    Honestly, ik begrijp echt wel dat je als moeder misschien bang bent dat je kind van 6 al zo gaat worden.
    Tough het niet altijd terecht is. Het ligt er gewoon aan hoe je je kind opvoed. Behandel je hemhaar net als ieder ander kind, ookal draagt het andere kleren, dan moet het niks uitmaken volgens mij.
    Nja, anyway, ik snap dat ze zich zorgen maakt, maar ik vind niet dat ze het moet verbieden of zoiets dergelijks.


    Mew <3

    - Is deze angst geheel onredelijk?
    Voor haar niet, vind ik.
    - Feitelijke waarheden en/of vooroordelen over subculturen.
    Toen was het inderdaad vaak zo, maar het is echt veranderd
    - Generatiekloof tussen toen en nu.
    Is ENORM
    - Gedrag binnen een subcultuur.
    Veranderd...


    Your make-up is terrible

    Ohja, ik ging dr ook op reageren.
    Dat ze beter dr kind op kan sluiten, want alleen dan is ze veilig voor zulke dingen. :"D


    blame the bully.

    Misschien dat ze ergens wel een punt heeft, maar het merendeel van de opgesomde vragen is puur gebaseerd op vooroordelen. Toch neemt dit niet weg dat het nogal extreem is dat er nu zelfs 6-jarige kinderen zijn die helemaal wild worden van doodskoppen, en hoe kun je zulke dingen nu verbieden? Alles wat verboden is wordt alleen maar spannender.


    History is not hatred.

    Omdat het om een meisje van zes gaat, kan ik het nog voor een deel begrijpen dat ze het NU probeert tegen te gaan. Maar alsjeblieft zeg, ze zegt allemaal onredelijke dingen over gothics enzo.. Bah, wat een vrouw.


    All was well.

    Damn, met 6 jaar TH naaapen? haha xD dat vind ik eerlijkgezecht heel vaag. maar ik geloof eigenlijk niet dat je bang hoeft te zijn voor gothics. al heeft die moeder een punt dat dat meisje jong is, I mean, ik geloof eigenlijk dat subculturen meer iets van het vo zijn en later. op de basisschool zie ik nooit goths/emos/punkers etc. hier op vo wel...


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    AlphaLuna schreef:
    op de basisschool zie ik nooit goths/emos/punkers etc.


    ligt er aan op welke school je zit... bij mij op school ben ik de enige metalhead....

    OT:
    eerlijk gezegd snap ik die angst niet...