• De stelling van vandaag luidt:
    De uitkeringen in Nederland zijn te hoog

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Dit is mijn signature...

    De hoogte van de uitkeringen is afhankelijk van de economie. Op het moment zijn ze ivm de economie vrij hoog maar om van te leven precies goed naar mijn mening.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens. Ze zijn te laag.


    ~

    Ik woon niet in nederland. (:


    It even took me by surprise

    Voor mensen die echt niet kunnen werken is het denk ik aan de lage kant. Maar voor mensen die gewoon lui zijn, en geen zin in werken hebben, is het veel te hoog.

    Kijk maar naar Gooische meisjes in de bijstand. Die vrouw die ging trouwen, kan wel werken, die man ook, maar toch leven ze van een uitkering.
    Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen vind ik. Laat ze maar werken net zoals alle andere mensen die van hun eigen verdiende geld leven.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Wat is een uitkering ? XD .


    xoxo'


    I'll live every second like it is my last one <3

    JDiNGESx schreef:
    Wat is een uitkering ? XD .


    xoxo'

    Geld voor mensen die niet kunnen/willen werken. Dat krijgen ze van de regering maar de (Nederlandse) bevolking betaald ervoor.


    I'd rather go naked than wear fur.

    I have no idea.


    -

    oneens. mensen die ik ken komen er bijna niet mee rond.


    Can`t you see, can`t you see, what you do to me? </3

    Repeat schreef:
    Voor mensen die echt niet kunnen werken is het denk ik aan de lage kant. Maar voor mensen die gewoon lui zijn, en geen zin in werken hebben, is het veel te hoog.

    Kijk maar naar Gooische meisjes in de bijstand. Die vrouw die ging trouwen, kan wel werken, die man ook, maar toch leven ze van een uitkering.
    Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen vind ik. Laat ze maar werken net zoals alle andere mensen die van hun eigen verdiende geld leven.


    Deels mee eens. De mensen die niet wíllen werken moeten een lagere uitkering krijgen, vind ik. Je bent namelijk niet verplicht om te werken en sommigen mensen die niet wíllen werken doen dat vanwege omstandigheden, dat is dan weer een ander verhaal.


    -

    Helemaal oneens ze zijn prima hoor :S

    Noekie110 schreef:
    Helemaal oneens ze zijn prima hoor :S


    Dat is niet helemaal waar. Voor een gezin met 2 volwassenen en 1 kind is het wat gemakkelijker om rond te komen van een uitkering. Maar voor een gezin van 2 volwassenen en bv 5 kinderen gaat het allemaal wat moeilijker.
    Oké, nu hebben de gezinnen van meer personen een wat hogere uitkering, maartoch..


    -

    Hoeveel krijgt een alleen staande mama van bv 2 kinderen als uitkering?


    I need you like a heart needs a beat

    Creative schreef:
    Oneens. Mensen die ik ken komen er bijna niet mee rond.

    Alleenstaande moeders met 3/4 kinderen krijgen echt véél te weinig.

    Like, we hebben voedselbanken nodig in NL. Dat is toch te triest voor woorden? Ze zijn juist te laag.

    Cherished schreef:
    (...)
    Alleenstaande moeders met 3/4 kinderen krijgen echt véél te weinig.

    Like, we hebben voedselbanken nodig in NL. Dat is toch te triest voor woorden? Ze zijn juist te laag.

    ja en sommige mensen komen zelfs dan amper rond :X


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Oneens, de mensen die ik ken met een uitkering komen nauwelijks rond.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.