• heey,
    Ik heb een vraagje en ik denk dat het met wicca te maken heeft(weet het niet zeker), en ik las hier ooit eens dat sommigen mensjes hier aan wicca doen of er vanaf weten.

    En nu mijn vraag(inlijding):
    Ik heb 2 boeken gelezen over een meisje dat aan wicca doet. En op bijde kaften komt een teken voor. En dat teken heb ik ook bij Charmed gezien(.

    Mijn echte vraag is dus:
    wat betekent het teken?
    ik heb er een plaatje van:teken.

    Dus als iemand het weet zou je het dan willen zeggen,
    dank je wel
    -xx-

    Edit: sorry voor dat teken gedoe maar ik wist niet hoe ik hem anders moet noemen.
    Weet iemand toevallig wat de 5de windrichting is(ze zette de kaarsen in de 5 windrichtingen)

    [ bericht aangepast op 12 aug 2009 - 22:02 ]


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Despondency schreef:
    (...)
    Die is er niet?
    In mijn boeken, die ook over wicca gingen, waren er altijd maar 4

    VRaam wand er staat echt:'ik zet de kaarsen in de 5 windrichtingen en we gingen er in 1 kring omheen zitten'.Weet je meschien wat ze er mee kunnen bedoelen?


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    *wilt het je uitleggen*
    Ik heb geen flauw idee:X

    btw was het wiccatekn niet die 5puntige ster in ' cirkel?:8
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    The power of three? (lol)

    Silhouettes schreef:
    The power of three? (lol)

    Nee , 'blauw is voor dromen(of nachtmeries weet niet meer zeker)' en 'wicca wierook en brandendeliefe'


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Nee , 'blauw is voor dromen(of nachtmeries weet niet meer zeker)' en 'wicca wierook en brandendeliefe'

    En ik moet dat snappen? ><
    Het was eigenlijk maar een grapje. :X

    Silhouettes schreef:
    (...)
    En ik moet dat snappen? ><
    Het was eigenlijk maar een grapje. :X

    Dat zijn de boeken die ik heb gelezen


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Dat zijn de boeken die ik heb gelezen

    Heeft dat iets met the power of three te maken? :8

    Silhouettes schreef:
    (...)
    Heeft dat iets met the power of three te maken? :8

    Nee het staat daar los van,het gaat over een meisje en die doet aan wicca en dan word er een vriendin ontvoert en die moet zij helpen.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Nee het staat daar los van,het gaat over een meisje en die doet aan wicca en dan word er een vriendin ontvoert en die moet zij helpen.

    Oké dan, leuk. :X

    Eigenlijk zijn er geen wicca tekenen. In ieder geval, dat woord bestaat eigenlijk niet.

    Wiccans gebruiken vaak keltische tekens, die bijv. de woorden god of godin afbeelden.

    Dat teken wat jij liet zien is een keltische knoop en staat oa voor oneindigheid en eeuwige verbintenis. Maar een symbool kan zo ontzettend veel verschillende betekenissen hebben.

    Het pentagram bijvoorbeeld. Dat staat voor de vijf elementen (maar er zijn er maar 4! - het vijfde punt kan oa staan voor de hogere engerie/god/godin), maar het is ook het symbool van de natuur/moeder aarde. Ook het symbool van de mannelijke en de vrouwelijke energie. Dus dat heeft ook miljoenen betekenissen.

    Maar om weer even terug te komen op je vraag :'D bij mijn weten betekent hij vooral oneindigheid en eeuwige verbintenis.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2009 - 22:03 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    SleepingSun schreef:
    (...)
    VRaam wand er staat echt:'ik zet de kaarsen in de 5 windrichtingen en we gingen er in 1 kring omheen zitten'.Weet je meschien wat ze er mee kunnen bedoelen?
    Dat is omdat ze het in de vorm van een ster zetten. Op iedere punt een kaars. In ieder geval meestal bedoelen ze dat er wel mee. Dus dan heb je N W O en Z en dan nog iets ertussen in wat een of andere betekenis heeft. Dat maakt 5 punten. Maar dat maakt ook een ster, dus dubbelzijdige betekenis

    [ bericht aangepast op 12 aug 2009 - 22:05 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    SleepingSun schreef:
    (...)
    VRaam wand er staat echt:'ik zet de kaarsen in de 5 windrichtingen en we gingen er in 1 kring omheen zitten'.Weet je meschien wat ze er mee kunnen bedoelen?

    Kan de wind dan ook ómhoog of ómlaag waaien ofzo? o.O
    Bij mij weten zijn er echt maar 4. Of 8, maar géén 5 o.O


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Oja btw, als het pentagram echt voor 'heks-wicca' zou staan had ik dat dus mooi niet op boven mijn borst laten tattoëren :'DD


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Oja btw, als het pentagram echt voor 'heks-wicca' zou staan had ik dat dus mooi niet op boven mijn borst laten tattoëren :'DD

    Heb je dat..hip! Ik vind dat soort tattoes altijd heel mooi.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Heb je dat..hip! Ik vind dat soort tattoes altijd heel mooi.
    Ja hij deed wel heel veel pijn :'D. Maar dat heb ik er wel voor over. Staat vast wel ergens een foto van in mijn fotoboek(krul)


    Wie du mir, so ich dir.