• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen zouden sneller uit huis moeten kunnen worden geplaatst.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    BAM!

    Aan de ene kant eens. Andere kant oneens. Ik vind dat ze moeten kijken naar wat het kind mentaal en fysiek aankan. En niet zomaar bij het eerste accefietje het gezin uit elkaar moeten trekken.


    Wie du mir, so ich dir.

    Zien hoe het kind er voor staat. Je kan het niet onervaren de wereld in zetten. Ik ben dus oneens. Maarja, ik ben nu al plannen aan het maken om uit het huis te gaan...


    death to the one at the end of the serenade.

    Nee, want door middel van anonieme telefoontjes die niet meer te traceren zijn kan heel veel schade worden aangericht. Mede hierdoor kan iedereen je aangeven voor kindermishandeling, ook al klopt er geen hout van. Daarom vind ik dat er eerst een uitgebreid onderzoek zou moeten worden ingesteld. Mocht het toch kloppen - van de kindermishandeling - dan eerst kijken of gezinstherapie een optie is. Je moet proberen te redden wat er te redden valt.


    History is not hatred.

    Mee eens. Want er staat altijd een hele tijd tussen tot dat gebeurt. En als ze mishandeld worden: Hoe eerder hoe beter. :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Mee eens. Het kan soms veel te lang duren voordat een kind uit huis gehaald wordt: Te lang soms.
    Dat het sneller kan, betekent natuurlijk dat het in elke situatie sneller móet.


    Mew <3

    Mee eens ;]


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Ik ben er tegen, omdat uithuisplaatsing niet altijd de beste oplossing is. Gezinnen worden vaak op deze manier nog meer verscheurd. Het ligt er per situatie aan vind ik, maar het zou naar mijn mening juist zo veel mogelijk gemeden moeten worden, tenzij het echt niet anders kan.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Nee. Zo kun je iedereen ergens van beschuldigen en zodoende een kind uit huis laten zetten.. Bovendien moeten er, vind ik, niet gelijk bij 1 meningsverschil de desbetreffende beslissing gaan nemen. Je kunt gewoon eerst kijken hoe de sfeer ligt en in wat voor situatie zij zitten..


    -

    Oneens.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Eens.


    They call me dr. phil

    Ook eens. (:


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    als ik genoeg geld heb wil ik wel zo snel mogelijk uit huis ik ben nu 15 maar ik heb nog lang niet genoeg ik wil wel voor mijn 30 het huis uit xD


    you were born original don't die as a copy

    hzo sneller :S


    You Lack Hatred

    KirstenSnaps schreef:
    Aan de ene kant eens. Andere kant oneens. Ik vind dat ze moeten kijken naar wat het kind mentaal en fysiek aankan. En niet zomaar bij het eerste accefietje het gezin uit elkaar moeten trekken.


    You move me ......... Kurt

    Mee eens.
    Maar ik vind dat ze wel goed rekening moeten blijven houden met het kind.


    hoi, jij bent leuk.