• De stelling van vandaag luidt:
    Hulp bij zelfdoding moet kunnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Hierbij bedoel ik niet euthenasie, maar het zelf ontnemen van je leven, dus dat iemand je begeleid daarin en hulp geeft.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Modderfocker schreef:
    als ge echt dood wilt , lukt u da zonder hulp (:

    En toen was ik het daar mee eens.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Well, je helpt er in theorie wel een mens mee dan. En misschien zou het ook makkelijker zijn voor de omgeving als erbij word geholpen en niet alles in het grootste geheim hoeft, mensen wetn dan inde omving ook waarom iemand zijn leven wou eindigen.
    Maar Wie wil het dan doen? iemand helpen met zelfmoord plegen...


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    RandomRhythm schreef:
    Oh dus als iemand te veel kost krijg je het recht om iemand van het leven te benemen?
    Mijn moeder onderhoud mij. Zij betaalt de huur. Mijn eten. Als ik te veel ga kosten mag zij dan ook zomaar de plug eruit trekken?
    Jezelf doden -> zelfmoord, iemand anders doden -> moord en daarom ben ik tegen deze stelling


    None but ourselves can free our minds.

    Alleen als die persoon dat echt echt echt wilt. maar ik vind niet als je als je zelfmoord wil plegen daar anderen moet bij betrekken zodat die persoon zich voor de rest van zn leven afvraagt of hij er wel goed aan heeft gedaan. Dan kwel je een ander meer dan jezelf.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    RandomRhythm schreef:
    Omdat moord het doden van een persoon is, en de zieke persoon zou dus door iemand anders gedood worden.
    We gaan toch ook geen geestelijk gehandicapten afknallen omdat ze ziek zijn en nooit beter zullen worden? Waarom deze mensen wel. Wat hebben familieleden e.d. voor recht om bijv iemand die jaren in coma ligt ter dood te veroordelen?


    *Sluit zich bij haar aan*

    xoxo'


    I'll live every second like it is my last one <3

    RandomRhythm schreef:
    Wat hebben familieleden e.d. voor recht om bijv iemand die jaren in coma ligt ter dood te veroordelen?

    Wat hebben zij voor recht om iemand zo veel pijn te laten lijden?
    Maar ok. Als het echt om zelfmoord te gaan.. Zo moeilijk is het toch niet om van een flat te springen?
    Hoewel bij sommigen een extra duwtje geen kwaad kan.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Screwed schreef:
    (...)
    Wat hebben zij voor recht om iemand zo veel pijn te laten lijden?
    Maar ok. Als het echt om zelfmoord te gaan.. Zo moeilijk is het toch niet om van een flat te springen?
    Hoewel bij sommigen een extra duwtje geen kwaad kan.

    Pussy, wat ben jij een sadistisch kind (krul)

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Pussy, wat ben jij een sadistisch kind (krul)

    Daar is helemaal niks sadistisch aan! Ö


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    tegen.,

    Het is wel moord.


    Stop holding me under and let me breathe.

    ik vind dat iemand die echt dood wil er recht op heeft een ander te vragen om te helpen. Ik bedoel, al bent je zó ziek of zo beschadigd dat je toch niet lang te leven hebt of misschien wel bijna tot niks kan doen, dat moet je iemand toch wel helpen?


    Donna ni tooku hanarete ite mo. Bokura wa itsu demo soba ni iru - No matter how far apart we are, we're always together

    Oké, wat voor shit is dit?
    Sorry, maar dat is mijn mening.
    Totaal niét mee eens dus.

    geen idee
    als die persoon het echt wil oké


    One Day you'll remember me...

    Ik vind van niet..Je bent dan zo ver heen dat je niet meer weet wat je doet.. Misschien is het dan wel een opwelling dat je dood wilt.. En misschein ha dje toch willen blijven leven ..
    xxx

    Contra

    ja ik vind van wel..
    ik ken mensen rond de 95, die de hele dag op bed liggen en niks meer kunnen, zelfs niet naar de wc ofzo..
    en als die persoon ermee eens is, en de familie vind ik dat het mag.

    x