• De stelling van vandaag luidt:
    Hulp bij zelfdoding moet kunnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Hierbij bedoel ik niet euthenasie, maar het zelf ontnemen van je leven, dus dat iemand je begeleid daarin en hulp geeft.


    "I shut my eyes in order to see.'

    JustFamous schreef:
    Contra

    Bas.
    Die dingen zijn zo huge Ö
    Ot: Zie mijn andere post ofzo :')


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    ik heb hier me spreekbeurt over gehouden en toen had ik de stelling dat het wel moet kunnen maar ik ben van mening dat het niet altijd mag, er moet dus wel een goede reden zijn, terminaal ziek of heel erg zwaar gehandicapt dat je egt niets anders kan dan liggen. Als een tiener euthanasie wilt omdat die het leven even niet ziet zitten dan vind ik niet dat het mogelijk moet doen. Dus met een echt goede reden ja, zeker doen!


    I believe i can <3

    Neen, dat vind ik eigenlijk niet echt kunnen.


    Tanya is de beste.

    Neen, dat is moord =)

    Euthanasie kan wel, met schriftelijke toestemming van een getuige & het slachtoffer zelf, vind ik.


    /

    Ik weet het niet, voor degene die erom vraagt wel, voor degene die hem helpt niet, want die blijft achter met een trauma.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    ik vind van wel, als iemand gewoon erg ziek is en toch niks meer kan?.
    en er plegen minder mensen zelfmoord.

    Ja, dat moet kunnen ja.


    Accepteren en van je afzetten,

    Ja(ik vind alleen als je iets ergs hebt als een ziekte ofzo)en trouwens dit bestaat al want dan moet je iets tekenen ofzo en als bijvoorbeeld een hele erge ziekte hebt en je hebt nog maar 2 weken te leven en je hebt hele erge pijn mogen ze met jouwn toestemming(en je familie weet niet zeker) er een eind aanmaken


    Nobody dies a virgin, life fucks us all.

    Ja. En ik vind ook dat het niet strafbaar zou moeten zijn als je iemand anders [vriend/familielid] helpt bij zelfmoord als diegene heel ongelukkig is, en minstens een paar jaar heeft nagedacht over zelfmoord plegen en het al jarenlang wil.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    nou ik vind het wel kunen als diegene al lang leeft en al op het einde van zijn leven begint te komen en gewoon veel te veel pijn heeft om verder te leven maar dat is echt een uitzondering want verder vind ik het moord en dta vind ik niet kunnen ik zou zelf neit iemand willen helpen dta lijkt me zo erg.............


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give

    Voor wat hulp ><
    kunt ge da ni zelf als ge da wilt?


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    What the ? Waarom zou het? Oneens.

    Bij oneindige pijn moet het kunnen. Lang laten lijden of zorgen dat diegene waar je van houd geen pijn meer heeft? Wat kies je dan? En wat hier genoemd word gebeurd meestal in overleg, en dan keur ik het zeker goed!
    Bij zelfmoord uit depresie vind ik dat je moet kijken of je diegene anders kunt helpen. Niet dood laten gaan maar proberen een second chance in te zetten voor zijn/haar leven!(Y)

    Ik denk niet dat iemand dat ooit zal willen doen..


    VIP - Very Important Penguin

    Ik vind eerlijk gezegd van niet hoor.


    Never say you're happy, when your eyes still cry.