• De stelling van vandaag luidt:
    Nederlands moet als wereldtaal ingesteld worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Tanya is de beste.

    CherryLoser schreef:
    (...)Hangt er vanaf wat je moeilijk vindt. Sommige mensen vinden Frans verschrikkelijk gemakkelijk om te leren andere vinden het daarentegen veel te moeilijk (: De mensen die ik ken die geen Nederlands kunnen zeggen dat het heel moeilijk is om te leren (;

    Misschien omdat ze geen moeite doen?
    Ik was meteen naar school gegaan en heb het daar ook meteen geleerd. En omringd te zijn door mensen die alleen Nederlands tegen je kunnen praten, dat is de beste mogelijkheid om een taal te leren.
    En als je Frans leert en tijdens de les oplet en het allemaal nog eens een keer overziet dan is hij helemaal niet moeilijk.
    Russisch is pas moeilijk. Frans is vreselijk gemakkelijk daarmee vergeleken.


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Misschien omdat ze geen moeite doen?
    Ik was meteen naar school gegaan en heb het daar ook meteen geleerd. En omringd te zijn door mensen die alleen Nederlands tegen je kunnen praten, dat is de beste mogelijkheid om een taal te leren.
    En als je Frans leert en tijdens de les oplet en het allemaal nog eens een keer overziet dan is hij helemaal niet moeilijk.
    Russisch is pas moeilijk. Frans is vreselijk gemakkelijk daarmee vergeleken.
    Ik geloof je. Russisch lijkt me bijna even moeilijk als Chinees ofzo o.o En Frans is eigenlijk niet zo héél moeilijk als je oplet zoals je zegt. Ik wist natuurlijk niet dat de meeste geen moeite doen. I believe you (:


    Only losers can act the way you do

    CherryLoser schreef:
    (...)Ik geloof je. Russisch lijkt me bijna even moeilijk als Chinees ofzo o.o En Frans is eigenlijk niet zo héél moeilijk als je oplet zoals je zegt. Ik wist natuurlijk niet dat de meeste geen moeite doen. I believe you (:

    Ja, inderdaad. Ik kan me gemakkelijk uiten in 't Frans.
    Maar kijk, Chinees, dat heeft eigenlijk geen echte zinnen.
    Russisch kan je vergelijken met Engels, het is even mooi. En dan plus alle regels waar Frans aan vast zit, zoals al die verbuigingen plus nog meer tijden dan Frans.
    Daarbij heeft het ook een groter alfabet dan Engels en veel meer woorden. Dus als je een eenvoudig woord pakt en je wilt er synoniemen van zoeken, dan krijg je met gemak een stuk of 15-20 ervan.
    (':


    Where there is a sea there are pirates...

    oneens.Nederlands is een moeilijke en lelijke taal.Dus waarom er een wereldtaal van maken?


    He kissed my lips , i taste your mouth <3

    SugaMama schreef:
    oneens.Nederlands is een moeilijke en lelijke taal.Dus waarom er een wereldtaal van maken?

    Zo lelijk is Nederlands nu weer niet hoor.
    Ik vind hem juist interessant. Heel dat klein landje is gewoon vreselijk interessant, Belgie meegerekend. :Y)
    Schattig toch.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2009 - 19:15 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    prettyfly schreef:
    oneens, dan kan je ook zeggen:Spaans,Italiaans,Afrikaans,.. moeten ook een wereldtaal worden.Engels en Frans worden nu eenmaal in de meeste landen gesproken.


    Engels en Spaans worden in de meeste landen gesproken, Spaans is de tweede wereldtaal.

    over de stelling, oneens. Nederlands is ook geen mooie taal dus wat mij hoeft het niet.


    "Let them eat cake!"

    Het hoeft toch niet mooi te zijn?
    Ik ben het wel eens.
    Hallo, ik heb het al onder de knie [/egoïstisch]
    Laat ze het maar lekker leren, heb ik het ook eens makkelijk dan steeds Engels, Frans en Duits te gaan praten. Die landen willen niet eens meer andere talen leren doordat mensen hun taal al spreken. Ze zijn lui :Y)


    ×Bury all your secrets in my skin×

    Mythical schreef:
    (...)

    Engels en Spaans worden in de meeste landen gesproken, Spaans is de tweede wereldtaal.

    over de stelling, oneens. Nederlands is ook geen mooie taal dus wat mij hoeft het niet.

    Nee. Het is Arabisch, Engels, Frans en Spaans.
    Dan is er ook Chinees, maar alleen in China bekend.
    Maar Arabisch wordt echt in veel landen gesproken.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2009 - 19:21 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    TWINcest schreef:
    Het hoeft toch niet mooi te zijn?
    Ik ben het wel eens.
    Hallo, ik heb het al onder de knie [/egoïstisch]
    Laat ze het maar lekker leren, heb ik het ook eens makkelijk dan steeds Engels, Frans en Duits te gaan praten. Die landen willen niet eens meer andere talen leren doordat mensen hun taal al spreken. Ze zijn lui :Y)

    daar ben ik het diep vanbinnen zó mee eens. (A)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Oneens, Japans moet de wereldtaal worden ^_^ (of Chinees dat is ook handig met het opkomen van China als nieuwe wereldmacht)

    Ik vind niet dat het een wereldtaal moet worden maar, ik vind wel dat mensen hier in Nl gewoon Nederlands moeten praten. Je hebt ook heel vaak van die mensen die hier in Nl wonen maar echt geen woord Nederlands kunnen spreken. Je woont hier in Nl dus praat je ook maar gewoon Nederlands. Als ik in een ander land ga wonen moet ik de taal ook leren/spreken. Dus kunnen zij zich ook aanpassen.

    Neej Joh dat is hardstikke iritant want dan als je op vakantie bent in een ander land kunnen ze verstaan wat je zegt xD


    As If You'll Ever Love Me

    Oneens; :')


    A. ikmisje.

    wtf?

    engels all the way.
    nederlands is lelijk.

    bwa, zou wel handig zijn en dan moeten we da stomme frans nimeer kennen, maar das saai ><


    "Ronny moet nu naar links." - Funzie.