• De stelling van vandaag luidt:
    Nederlands moet als wereldtaal ingesteld worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Tanya is de beste.

    Het zou wel handig zijn, maar laten we het bij engels en frans houden ^^ nee dus.


    Happiness hit her like a train on a track

    Katherine schreef:
    (...)
    Misschien omdat ze geen moeite doen?
    Ik was meteen naar school gegaan en heb het daar ook meteen geleerd. En omringd te zijn door mensen die alleen Nederlands tegen je kunnen praten, dat is de beste mogelijkheid om een taal te leren.
    En als je Frans leert en tijdens de les oplet en het allemaal nog eens een keer overziet dan is hij helemaal niet moeilijk.
    Russisch is pas moeilijk. Frans is vreselijk gemakkelijk daarmee vergeleken.

    Spreek voor je zelf,ik en 2 vriendinen van mij kunnen er helemaal niks van en we letten juist heel goed op en doen er ook veel voor.Jij bet gewoon goed in talen maar niet iedereen is dat.
    En het is zo dat Nederlands is 1 van de moeilijkse talen om te leren omdat wij veel regels hebben(die nergens op slaan).En voor veel mensen is het moeilijk om de 'r' of de 'g' van bovede rivieren uitespreken.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2009 - 15:03 ]


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Spreek voor je zelf,ik en 2 vriendinen van mij kunnen er helemaal niks van en we letten juist heel goed op en doen er ook veel voor.Jij bet gewoon goed in talen maar niet iedereen is dat.
    En het is zo dat Nederlands is 1 van de moeilijkse talen om te leren omdat wij veel regels hebben(die nergens op slaan).En voor veel mensen is het moeilijk om de 'r' of de 'g' van bovede rivieren uitespreken.

    Pff, regels x)
    Ik bedoel, Frans en Russisch, daar is niets mee te vergelijken. Nederlands is nog makkelijker dan Engels.
    Nederlands heeft ten opzichte van die twee helemaal geen regels.
    En zo goed ben ik niet in talen, ik let gewoon op en zit tijdens de les niet met mijn 2 vriendinnen.
    Ik ben ook niet brilliant in Fysica of Aardrijkskunde, maar ik ben wel goed. Want ik besteed er enige aandacht aan.
    Ik bedoel, excuses verzinnen is dom. En zelfs ik weet dat alles mogelijk is. Als je er tenminste moeite voor doet. En dat is ook niet veel gevraagd.


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Pff, regels x)
    Ik bedoel, Frans en Russisch, daar is niets mee te vergelijken. Nederlands is nog makkelijker dan Engels.
    Nederlands heeft ten opzichte van die twee helemaal geen regels.
    En zo goed ben ik niet in talen, ik let gewoon op en zit tijdens de les niet met mijn 2 vriendinnen.
    Ik ben ook niet brilliant in Fysica of Aardrijkskunde, maar ik ben wel goed. Want ik besteed er enige aandacht aan.
    Ik bedoel, excuses verzinnen is dom. En zelfs ik weet dat alles mogelijk is. Als je er tenminste moeite voor doet. En dat is ook niet veel gevraagd.

    Ik verzin geen exus, ik let ook op bij talen en nog kan ik ze niet goed Ik do juist heel erg me bets andere vakken schieten er bij in omdat ik zo veel tijd aan die vak besteet, en ik zit niet eens met die 2 vriendinen in de klas.En nederlands heeft heel veel regels(veel onzinige die nergens op slaan)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Ik verzin geen exus, ik let ook op bij talen en nog kan ik ze niet goed Ik do juist heel erg me bets andere vakken schieten er bij in omdat ik zo veel tijd aan die vak besteet, en ik zit niet eens met die 2 vriendinen in de klas.En nederlands heeft heel veel regels(veel onzinige die nergens op slaan)

    Als je nu je aandacht niet teveel aan die regels besteedt, maar aan je taal in het algemeen, dan is het geen probleem. Die regels zijn niet van levensbelang. Eens je ze hebt gelezen zitten ze in je achterhoofd en op een nodige moment zullen ze wel weer tevoorschijn komen.
    Taal is een kunst, kunst zit niet vast aan regels. Die regels mag je aan je lars lappen en je met belangrijkere dingen bezighouden. Zoals je schrijfstijl, leestekens en opbouw van een fatsoenlijke zin.


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Als je nu je aandacht niet teveel aan die regels besteedt, maar aan je taal in het algemeen, dan is het geen probleem. Die regels zijn niet van levensbelang. Eens je ze hebt gelezen zitten ze in je achterhoofd en op een nodige moment zullen ze wel weer tevoorschijn komen.
    Taal is een kunst, kunst zit niet vast aan regels. Die regels mag je aan je lars lappen en je met belangrijkere dingen bezighouden. Zoals je schrijfstijl, leestekens en opbouw van een fatsoenlijke zin.

    Zeg dat maar niet tegen mijn lerares, als je een spellingsfout maak gaan er 1 tiende vanaf(die vrou is niet goed snik--').Schrijfstijl, leestekens en opbouw van een fatsoenlijke zin die heb ik allemaal maar door die spelling en gramatika kan ik er niks van en ik onhoud die dingen ook niet.Ik ben dyslectisch dus ik kan er niks aan doen.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Zeg dat maar niet tegen mijn lerares, als je een spellingsfout maak gaan er 1 tiende vanaf(die vrou is niet goed snik--').Schrijfstijl, leestekens en opbouw van een fatsoenlijke zin die heb ik allemaal maar door die spelling en gramatika kan ik er niks van en ik onhoud die dingen ook niet.Ik ben dyslectisch dus ik kan er niks aan doen.

    Zeeeg, had dat dan eerst gezegd ;o
    Da's al compleet iets anders, dat snap ik wel.
    Een vroeger klasgenote van mij had hetzelfde.


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Zeeeg, had dat dan eerst gezegd ;o
    Da's al compleet iets anders, dat snap ik wel.
    Een vroeger klasgenote van mij had hetzelfde.

    Maar die 2 vriendinen van mij hebben het niet en zij kunnen er ook niks van.Het leuke is dat ik vaak het hoogste punt heb voor Nederlands omdat niet op mijn spelling word gelt.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Maar die 2 vriendinen van mij hebben het niet en zij kunnen er ook niks van.Het leuke is dat ik vaak het hoogste punt heb voor Nederlands omdat niet op mijn spelling word gelt.

    Maar die 2 vriendinnen van jou zullen dan wel problemen hebben met oefenen. Als je thuis bent vergeet je alles weer, da's waar. Maar niet als je het nog een keertje overziet, dan zijn er geen problemen. Normaal gezien.


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Maar die 2 vriendinnen van jou zullen dan wel problemen hebben met oefenen. Als je thuis bent vergeet je alles weer, da's waar. Maar niet als je het nog een keertje overziet, dan zijn er geen problemen. Normaal gezien.

    Dan zijn mijn vriendinen niet normaal(maar dat wis ik al^^)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Dan zijn mijn vriendinen niet normaal(maar dat wis ik al^^)

    Ik dacht al zoiets x).
    Maar oke. ^^


    Where there is a sea there are pirates...

    echt niet! het wordt te weinig gesproken


    What if your best isn't good enough?

    vind ik ook, maar dat gaat volgens mij toch nooit gebeuren
    dan kunnen ze dat ook beginnen te zeggen van de andere talen


    One Day you'll remember me...

    Nee.


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet mee eens. Ik bedoel, hoeveel mensen die Nederlands niet als moedertaal hebben kunnen effectief Nederlands? De wereld heeft geen nood aan die taal als wereldtaal. De taal die het best in de wereld functioneert, is Engels.