• De stelling van vandaag luidt:
    In Nederland en België is teveel racisme

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Let the Night embrace you

    eens, racisme is altijd te veel. al is er nog maar één persoon die nog racistisch is.
    ik erger me alleen aan mensen die geen nederlands willen leren.


    Fooled ya!

    Ik vind dat er gewoon geenr acisme moet zijn.
    Er zijn wel Buitenlanders die echt willen opvallen ofzo of stoer doen door iemand in elkaar te slaan, maar dat kan ook gebeuren bij een gewone 'belg' of nederlander dus ik vind dat ze gewoon zoals de rest zijn.


    - hoi ;D

    Er is zeker racisme, maar soms lijkt het meer van de buitenlandse kant te komen dan de Nederlandse.
    En ik ken genóeg turkse of marrokkaanse jongeren die als je ook maar iets zegt of ze heel even aankijken meteen beginnen te zeuren van 'vuile kankerracist' enz. Heb ik ervaring mee, en bij mij werd het nog wel een stukje heftiger.
    En laatst stond nog in de krant dat veel marokkaanse mannen niet willen werken omdat ze op voorhand al zeggen dat ze worden gediscrimineerd. En veel nemen ook niet echt de moeite om Nederlands te leren.
    Maar volgens mij komt dat wel vooral van de turkse en marokkaanse kant, bijna alle antilianen, surinamers en cabo's die ik ken zijn hartstikke vriendelijk en proberen het ook echt.
    Anyway, wat ik heb gezegd moet je niet te hard opvatten. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Eens!


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Esmaye schreef:
    Niet alleen in Nederland en België. Wereldwijd..


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Eens

    Niet alleen in België en Nederland, ook in andere landen.

    Ik denk dat het hier nog meevalt, als je kijkt naar Amerika bijvoorbeeld..


    blame the bully.

    Zolang er Racisme is, is het teveel. Iedere racist is er een teveel.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Screwed schreef:
    Er is zeker racisme, maar soms lijkt het meer van de buitenlandse kant te komen dan de Nederlandse.
    En ik ken genóeg turkse of marrokkaanse jongeren die als je ook maar iets zegt of ze heel even aankijken meteen beginnen te zeuren van 'vuile kankerracist' enz. Heb ik ervaring mee, en bij mij werd het nog wel een stukje heftiger.
    En laatst stond nog in de krant dat veel marokkaanse mannen niet willen werken omdat ze op voorhand al zeggen dat ze worden gediscrimineerd. En veel nemen ook niet echt de moeite om Nederlands te leren.
    Maar volgens mij komt dat wel vooral van de turkse en marokkaanse kant, bijna alle antilianen, surinamers en cabo's die ik ken zijn hartstikke vriendelijk en proberen het ook echt.
    Anyway, wat ik heb gezegd moet je niet te hard opvatten. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

    Ik ben het volledig met jou eens. Als je hier een Turk of Marokkaan iets aandoet vlieg je de nor in of heb je een boete of zo. Maar oh wee als hij iets aan jou doet. En als je dan gaat klagen bij de politie. Dan zeggen die Turken of Marokkanen van: 'Hé jij kutracist! Dikke racisten!' Kan je je voorstellen dat zelfs de politie van hier er niet eens meer iets dùrft tegen te doen. En sorry voor de Turken of Marokkanen hier, ik heb niets tegen jullie, maar sommige mannelijke - eigenlijk best veel - die gaan altijd hun vriendjes halen als je ze nog maar vuil aankijkt om je gezicht ff bij te werken. Ja, en dan zijn wij de racisten natuurlijk.

    Oneens
    heb geen zin om een reden te bedenken
    ben nogal lui x']

    Oneens.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    JustLikeYou schreef:
    Ja wa wilt ge, allee marokanen zit hier in ons land, te profitere van ons geld terwijl de meeste ni werken.. (en zeg nu ni da da ni waar is want das waar)
    Als ze allemaal in hun eigen land blijven dan was er ni zoveel racisme, zeg da ik et gezegd heb ;)

    Ik vind dat daar een kern van waarheid in zit.
    En, de blanken zijn niet alleen rasistisch tegenover de zwarten, maar omgekeerd ook. En dat moet stoppen vind ik. Niet alleen specifiek in Nederland ofzo, maar wereldwijd.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Oneens.


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Ik denk dat het hier nog meevalt tegenover andere landen maar ik denk dat er overal wel racisme is ni? x