• De stelling van vandaag luidt:
    In Nederland en België is teveel racisme

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Let the Night embrace you

    JustLikeYou schreef:
    Ja wa wilt ge, allee marokanen zit hier in ons land, te profitere van ons geld terwijl de meeste ni werken.. (en zeg nu ni da da ni waar is want das waar)
    Als ze allemaal in hun eigen land blijven dan was er ni zoveel racisme, zeg da ik et gezegd heb ;)

    Nou, zo erg profiteren ze nu ook niet zenne. De meeste werken, ze hebben zo van die nachtwinkeltjes die ik dan keicomfortabel vind, aangezien onze winkels allemaal zo stom zijn om om 6 uur te sluiten zodat je zelfs iets te drinken niet kunt gaan kopen. Anyway, zelfs in Parijs is dat niet zo. Daar sluiten ze om 12 uur, kledingwinkels om 9.
    Daarbij zijn de marokkaanse kinderen op school meestal ook de slimste. In mijn voormalige klas waren er maar 2 mensen van hier, een vriendin vn mij en ik, die het tussen belgen goed deden met hun studie. Maar de rest waren allemaal zo dom als iets en alle marokkaanse kinderen die bij ons zaten waren altijd de beste van de klas.

    Dus ik zal maar zeggen, marokkanen profiteren zo erg weer niet. Het is de plaatselijke bevolking die gewoon te dom, te lui, en te marihuanaverslaafd zijn, die profiteren van het geld dat jullie aan de regering betalen.
    Emigranten zijn meestal zelfs aardiger en niet zo zelfingenomen als al de rest.

    En dat is juist niet waar wat je zegt. In hun landen heerst er nu overal oorlog en het is vreselijk. Kijk maar eens een keer naar het nieuws, ik denk niet dat jij je daar middenin zou willen bevinden. Dus komen ze hierheen, omdat ze meestal het gevaar lopen gedood te worden en sommige komen hierheen voor een betere toekomst voor hun kinderen. Want meestal kunnen ze in hun landen amper op school. Je mag je zelf heel gelukkig prijzen dat jij daar wel de kans voor krijgt.
    En de woorden zoals 'blijf in u eigen land' zijn vreselijk zelfingenomen, afstotelijk, en racistisch.
    Gewoon om sommige mensen zo bezig te zien hier, dat lijkt veel meer op racisme.


    Where there is a sea there are pirates...

    Dik mee eens !


    Just a simple "I love you" (:

    JustLikeYou schreef:
    Ja wa wilt ge, allee marokanen zit hier in ons land, te profitere van ons geld terwijl de meeste ni werken.. (en zeg nu ni da da ni waar is want das waar)
    Als ze allemaal in hun eigen land blijven dan was er ni zoveel racisme, zeg da ik et gezegd heb ;)


    ja en in eigenland blijven en een bom op je kop krijgen is da dan beter. sorry hoor maar ik vind dit er toch iets over.

    en da ze geen werk hebben ligt voor een groot deel aan rasisme


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    ik denk dat er overal teveel racisme is!

    Eef95 schreef:
    (...)

    ja en in eigenland blijven en een bom op je kop krijgen is da dan beter. sorry hoor maar ik vind dit er toch iets over.

    en da ze geen werk hebben ligt voor een groot deel aan rasisme




    wat Evi zegt (A)


    What would Emma do?

    Katherine schreef:
    (...)
    Nou, zo erg profiteren ze nu ook niet zenne. De meeste werken, ze hebben zo van die nachtwinkeltjes die ik dan keicomfortabel vind, aangezien onze winkels allemaal zo stom zijn om om 6 uur te sluiten zodat je zelfs iets te drinken niet kunt gaan kopen. Anyway, zelfs in Parijs is dat niet zo. Daar sluiten ze om 12 uur, kledingwinkels om 9.
    Daarbij zijn de marokkaanse kinderen op school meestal ook de slimste. In mijn voormalige klas waren er maar 2 mensen van hier, een vriendin vn mij en ik, die het tussen belgen goed deden met hun studie. Maar de rest waren allemaal zo dom als iets en alle marokkaanse kinderen die bij ons zaten waren altijd de beste van de klas.

    Dus ik zal maar zeggen, marokkanen profiteren zo erg weer niet. Het is de plaatselijke bevolking die gewoon te dom, te lui, en te marihuanaverslaafd zijn, die profiteren van het geld dat jullie aan de regering betalen.
    Emigranten zijn meestal zelfs aardiger en niet zo zelfingenomen als al de rest.

    En dat is juist niet waar wat je zegt. In hun landen heerst er nu overal oorlog en het is vreselijk. Kijk maar eens een keer naar het nieuws, ik denk niet dat jij je daar middenin zou willen bevinden. Dus komen ze hierheen, omdat ze meestal het gevaar lopen gedood te worden en sommige komen hierheen voor een betere toekomst voor hun kinderen. Want meestal kunnen ze in hun landen amper op school. Je mag je zelf heel gelukkig prijzen dat jij daar wel de kans voor krijgt.
    En de woorden zoals 'blijf in u eigen land' zijn vreselijk zelfingenomen, afstotelijk, en racistisch.
    Gewoon om sommige mensen zo bezig te zien hier, dat lijkt veel meer op racisme.

    en hier ben ik het mee eens, tuurlijk zijn er vast wel marokanen die van ons geld profiteren maar zeker ook nedelanders of belgen! ik vind niet dat iemand het recht heeft om andere mensen zo over één kant te scheren!

    waar
    maar dan moeten die marokkanen-jongeren ook niet gaan roepen als je zegt dat iets niet mag (omdat het gewoon zo is) : "Dat is racisme!"
    PS heb niks tegen Marokkanen of hun cultuur.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2009 - 17:46 ]


    dress me, i'm your mannequin.

    idd, maar er is overal wel racisme .


    it's ok to be gay!

    het is waar,, maar niet enkel op huidskleur of afkomst.
    het is ook met interesse, en style.
    het is gewoon jammer dat het er is, en dat mensen vinden dat het nodig is.
    x
    M|M

    Niet echt mee eens. :'D

    Oneens

    Medusa schreef:
    het is waar,, maar niet enkel op huidskleur of afkomst.
    het is ook met interesse, en style.
    het is gewoon jammer dat het er is, en dat mensen vinden dat het nodig is.
    x
    M|M
    ja mensen respecteren mijn style en uiterlijk ook niet het raakt me wel maar ik moet gewoon dorgaan
    Life goes on

    wat is erger racisme of discriminatie???

    EmoDikzak schreef:
    (...) ja mensen respecteren mijn style en uiterlijk ook niet het raakt me wel maar ik moet gewoon dorgaan
    Life goes on


    idd,, goed gezegd in ieder geval

    Medusa schreef:
    (...)

    idd,, goed gezegd in ieder geval

    dankje