• De stelling van vandaag luidt:
    In Nederland en België is teveel racisme

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Let the Night embrace you

    NERDHEAD schreef:
    Wel maar daar vragen de mensen zelf om !!

    Vind ik ook -.-"


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    JOYCEVIPx schreef:
    Soms is het racisme wel nodig.

    Hoe zo is dat nodig? En waarom vragen ze er soms om?

    Ik denk dat overral wel is en elke voor is te veel.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2009 - 20:09 ]


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Trafficlight schreef:
    Maar het is dan niet alleen blanken tegen de zwarten, maar ook omgedraaid. Dan pas ben ik het er mee eens. :]


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Q schreef:
    Ik denk dat er veel ergere plaatsen zijn. Maar, racisme is gewoon altijd 'veel te veel'..


    Mee eens


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Katherine schreef:
    (...)
    Nou, zo erg profiteren ze nu ook niet zenne. De meeste werken, ze hebben zo van die nachtwinkeltjes die ik dan keicomfortabel vind, aangezien onze winkels allemaal zo stom zijn om om 6 uur te sluiten zodat je zelfs iets te drinken niet kunt gaan kopen. Anyway, zelfs in Parijs is dat niet zo. Daar sluiten ze om 12 uur, kledingwinkels om 9.
    Daarbij zijn de marokkaanse kinderen op school meestal ook de slimste. In mijn voormalige klas waren er maar 2 mensen van hier, een vriendin vn mij en ik, die het tussen belgen goed deden met hun studie. Maar de rest waren allemaal zo dom als iets en alle marokkaanse kinderen die bij ons zaten waren altijd de beste van de klas.

    Dus ik zal maar zeggen, marokkanen profiteren zo erg weer niet. Het is de plaatselijke bevolking die gewoon te dom, te lui, en te marihuanaverslaafd zijn, die profiteren van het geld dat jullie aan de regering betalen.
    Emigranten zijn meestal zelfs aardiger en niet zo zelfingenomen als al de rest.

    En dat is juist niet waar wat je zegt. In hun landen heerst er nu overal oorlog en het is vreselijk. Kijk maar eens een keer naar het nieuws, ik denk niet dat jij je daar middenin zou willen bevinden. Dus komen ze hierheen, omdat ze meestal het gevaar lopen gedood te worden en sommige komen hierheen voor een betere toekomst voor hun kinderen. Want meestal kunnen ze in hun landen amper op school. Je mag je zelf heel gelukkig prijzen dat jij daar wel de kans voor krijgt.
    En de woorden zoals 'blijf in u eigen land' zijn vreselijk zelfingenomen, afstotelijk, en racistisch.
    Gewoon om sommige mensen zo bezig te zien hier, dat lijkt veel meer op racisme.

    Dit is zo waar,elke keer las ik het nieuwes zie(bijna dagelijks) zijn er weet bom aanslagen enzo.Zo er gewoon


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    JOYCEVIPx schreef:
    Soms is het racisme wel nodig.

    FCxUTRECHT schreef:
    (...)

    :eg mij ff uit waneer dan.Wand ik snap hetniet


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    :eg mij ff uit waneer dan.Wand ik snap hetniet

    Ik ook niet o.o
    Pff, racisme nodig. Damn, ben je stoned? o.o
    Ik ben het helemaal met Katherine eens.


    ok

    En dat is juist niet waar wat je zegt. In hun landen heerst er nu overal oorlog en het is vreselijk.

    Volens mij is er in Polen geen oorlog, en toen ik in Turkije was heb ik geen soldaat gezien en in Marokko valt dat volgens mij ook wel mee en in Afghanistan en in Cabo ook.
    Niet elke immigrant (of hoe dat ook heet) komt uit een oorlogsland. Maar neem nou de Franse studenten. Die komen hierheen, pikken de studentenbaantjes in en weigeren om Nederlands te leren. Het zijn niet alleen de onbekende landen waar de huidskleur anders is, wat veel mensen denken.
    En daarmee is het allemaal onze eigen domme schuld. Omdat onze voorouders te lui waren om de kutklusjes te doen haalden ze de polen en de Surinamers maar hierheen, als slaaf of voor een minimumloontje.
    En die krijgen dan weer kinderen. Maar die vind ik net zo goed Nederlander als wat dan ook, ze hebben vanaf hun eerste dag in NL geleefd. Dan haat ik het wel écht als ze gaan lopen te roepen van 'kankernederlanders' enzo.
    En wat betreft discriminatie qua kledingsstijl enzo, die moet je maar gewoon lekker laten doen. Geloof me, het is veel erger om gediscrimineerd te worden omdat je van buitenlandse afkomst bent waar je niks aan kan doen dan omdat je je anders kleedt, hoe kut het ook mag zijn, ik spreek ook uit ervaring. Hoewel het me best wel opvalt dat veel kiddo's zeggen dat ze het vreselijk vinden, maar er eigenlijk gewoon op kicken.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Screwed schreef:
    (...)
    Volens mij is er in Polen geen oorlog, en toen ik in Turkije was heb ik geen soldaat gezien en in Marokko valt dat volgens mij ook wel mee en in Afghanistan en in Cabo ook.
    Niet elke immigrant (of hoe dat ook heet) komt uit een oorlogsland. Maar neem nou de Franse studenten. Die komen hierheen, pikken de studentenbaantjes in en weigeren om Nederlands te leren. Het zijn niet alleen de onbekende landen waar de huidskleur anders is, wat veel mensen denken.
    En daarmee is het allemaal onze eigen domme schuld. Omdat onze voorouders te lui waren om de kutklusjes te doen haalden ze de polen en de Surinamers maar hierheen, als slaaf of voor een minimumloontje.
    En die krijgen dan weer kinderen. Maar die vind ik net zo goed Nederlander als wat dan ook, ze hebben vanaf hun eerste dag in NL geleefd. Dan haat ik het wel écht als ze gaan lopen te roepen van 'kankernederlanders' enzo.
    En wat betreft discriminatie qua kledingsstijl enzo, die moet je maar gewoon lekker laten doen. Geloof me, het is veel erger om gediscrimineerd te worden omdat je van buitenlandse afkomst bent waar je niks aan kan doen dan omdat je je anders kleedt, hoe kut het ook mag zijn, ik spreek ook uit ervaring. Hoewel het me best wel opvalt dat veel kiddo's zeggen dat ze het vreselijk vinden, maar er eigenlijk gewoon op kicken.

    Discriminatie/rasisme hoe je het ook wil noemen is altijd even erg.Of het nou om land verherkomst/huidskleur ext komt of om muziek/kleding ext style.Het is even erg.En polen enzo komen hier omdat ze ier een beter leven kunnen hebben

    [ bericht aangepast op 1 sep 2009 - 15:11 ]


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Discriminatie/rasisme hoe je het ook wil noemen is altijd even erg.Of het nou om land verherkomst/huidskleur ext komt of om muziek/kleding ext style.Het is even erg.En polen enzo komen hier omdat ze ier een beter leven kunnen hebben

    Ja klopt, omdat wij ze dat hebben beloofd. Wij hebben ze naar Nederland gelokt door te zeggen dat ze hier een veel beter leven hebben en dat is ook zo.
    En wat dat racisme betreft ben ik het niet met je eens. Stel een of andere 'emo' loopt over straat en iemand dreigt om hem dood te maken als hij zich niet normaal kleedt dan kan die 'emo' dat doen, dan doe je thuis maar je My Chemical Romance shirtje aan. Maar aan je huidskleur en afkomst kan je niks veranderen.
    En begrijp me nou niet verkeerd, ik zeg niet dat elk alternatief persoon moet veranderen omdat ze worden uitgescholden, maar de discriminatie qua afkoms is veel harder dan die naar mensen die er anders uit zien. Ik denk dat hier niet veel mensen zijn die serieus met de dood zijn bedreigd omdat ze er anders uit zien?


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Screwed schreef:
    (...)
    Ja klopt, omdat wij ze dat hebben beloofd. Wij hebben ze naar Nederland gelokt door te zeggen dat ze hier een veel beter leven hebben en dat is ook zo.
    En wat dat racisme betreft ben ik het niet met je eens. Stel een of andere 'emo' loopt over straat en iemand dreigt om hem dood te maken als hij zich niet normaal kleedt dan kan die 'emo' dat doen, dan doe je thuis maar je My Chemical Romance shirtje aan. Maar aan je huidskleur en afkomst kan je niks veranderen.
    En begrijp me nou niet verkeerd, ik zeg niet dat elk alternatief persoon moet veranderen omdat ze worden uitgescholden, maar de discriminatie qua afkoms is veel harder dan die naar mensen die er anders uit zien. Ik denk dat hier niet veel mensen zijn die serieus met de dood zijn bedreigd omdat ze er anders uit zien?

    Ik snap je punt maar spijtig genoeg gebeurt dat wel(van dat dood bedrijgen dan he).En wat ook meespeelt discriminatie tegen huidskleur enzo daar word wat tegen gedaan door de regering maar discriminatie tegen style word niks aan gedaan,dat word gezien als pesterijdjes(jarelange ervaring).En je kan ook wat veranderen aan je land van herkoms.Ikbedoel je kan de gebruiken niet in het oppenbaar doen en goed nederlands leren enzo

    [ bericht aangepast op 1 sep 2009 - 15:24 ]


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Ik snap je punt maar spijtig genoeg gebeurt dat wel(van dat dood bedrijgen dan he).En wat ook meespeelt discriminatie tegen huidskleur enzo daar word wat tegen gedaan door de regering maar discriminatie tegen style word niks aan gedaan,dat word gezien als pesterijdjes(jarelange ervaring).En je kan ook wat veranderen aan je land van herkoms.Ikbedoel je kan de gebruiken niet in het oppenbaar doen en goed nederlands leren enzo

    Oh geloof me ik ken zat buitenlanders die nog beter Nederlands spreken dan ik en gewoon hartstikke Nederlands doen, maar dat weten de mensen die ze dronken op straat in elkaar slaan, puur omdat ze buitenlands zijn ook niet he.
    En wou je dan echt zeggen dat wat de regering doet aan discriminatie nog helpt ook? :'D en daarmee zijn er zat meldpunten voor discriminatie in het algemeen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik vind dat racisme zwaar overschat wordt. Niet om een bepaalde bevolkingsgroep aan te vallen; maar bij ons op school zitten er enkele moslims te zeuren dat ze slachtoffer zijn van rascisme en dat terwijl zij zelf zitten te kakken op iemand die holebi is. Dan denk ik van; tsjah, ik vind dat je het verdient.
    Racisme wordt veel te veel gelinkt met moslims. Ik weet dat er veel racisme tegen die godsdienst bestaat, maar er zijn ook andere bevolkingsgroepen die er onder lijden en die worden dan benadeeld doordat de term racisme veel te snel gebruikt wordt [/mijn mening]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Screwed schreef:
    (...)
    Oh geloof me ik ken zat buitenlanders die nog beter Nederlands spreken dan ik en gewoon hartstikke Nederlands doen, maar dat weten de mensen die ze dronken op straat in elkaar slaan, puur omdat ze buitenlands zijn ook niet he.
    En wou je dan echt zeggen dat wat de regering doet aan discriminatie nog helpt ook? :'D en daarmee zijn er zat meldpunten voor discriminatie in het algemeen.

    Dat gebeurt ook met alto's enzo
    Ja maar als je bij dat meldpunt komt met ze schelde me uit op school omdat ik zwart draag doen ze echt niks.Terwijl er op discriminatie een celstraf of boeten(weet niet zeker)staat.Aan discriminatie tegen afkomst en huidskleur en zo wordn veel meer gedaan dan tegen style.Dat is nu eemaal zo.En dat klopt nie wand de eerste wat in de grond wet is tegen discriminatie op grond van uiterlijk,land van herkomst eigen meniungen(en nog heel veel dingen).


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥