• De tweelingbroers Bill en Tom Kaulitz van de band Tokio Hotel zijn jaren een van de meest succesvolle muzikanten van Duitsland. In het interview, praten ze over hun gebrek aan privacy, hun nieuwe single en Angela Merkel.
    Twee en een half jaar verstreken sinds jullie laatste album. Heeft de pauze jullie goed gedaan?

    Bill Kaulitz
    We hadden absoluut geen vakantie, zijn op tournee door Noord-Amerika gegaan en hebben bijna een jaar aan het album geveild. Maar in dit land, hebben we bewust geprobeerd om een beetje onder te duiken.
    Waarom?
    BILL
    Op het laatst kon ik mijn eigen hoofd niet meer zien, en naam niet meer horen. Ik dacht 'Alsjeblieft, mensen, soms schrijven over iemand anders. " Ik wilde mijn vrede te hebben en me concentreren op het maken van muziek.
    Wat is van jullie privéleven nog over?
    BILL
    Niets.
    Uh-oh, is het echt zom erg?
    BILL
    Ja. Privéleven in die zin hebben we niet. Om met de familie een keer een ijsje te gaan eten – dat gaat niet. Het enige moment in de dag dat we alleen is in de auto. Daarom wilde we ook echt ons rijbewijs hebben. Onze eigen auto is het laatste stuk van onze vrijheid, wat nog over is.
    Maar dat klinkt een beetje triest, het motto "Alleen in de auto, zijn we onszelf."
    BILL
    Ja, dat is het ook. Zeker in dit jaar, waarin we niet op tournee waren, maar alleen in de studio, zijn we ons pas echt bewust geworden van wat we allemaal hebben opgegeven. Maar toch zouden we de beslissing weer zo nemen. Op het niveau waarop we nu zijn, gaat het gewoon niet allebei te hebben. Dat moet je er maar bij nemen. Je krijgt er ook veel voor terug. Soms ben ik in de studio, zing en denk, "Te gek, dat je hiervoor nog geld krijgt ook." Daarover ben ik helemaal gelukkig. Ik moet niets doen, waar ik geen zin in heb.
    Hoe besteedt je je uw vrije tijd?
    BILL
    Eigenlijk met werkt. We moeten altijd lachen als we lezen "De machine van Tokio Hotel. Dit is allemaal onzin. We hebben ons team, maar eigen doen Tom en ik alles zelf. Wij hebben mensen verzameld die eigenlijk onze werktuigen zijn. Maar het is onze band. Tom en ik richtte Tokio Hotel op, en ik laat de beslissingen over de band aan niemand anders over.
    "Automatisch" is de nieuwe single. Waarover gaat het?
    BILL
    Je gebruikt dat woord echt vaak, duizend dingen in het leven gaan automatisch. Afgezien van de liefde. Die niet mag automatisch worden.
    Terwijl veel relaties ook alleen draaien op de automatische piloot.
    TOmJa. Ik kan me niet voorstellen dat zo lang met een ander persoon samen te zijn. Maar goed, ik heb een probleem met de lange-termijn relaties en vinden het zeer belangrijk dat de ander altijd interessant blijft voor je, en jij ook voor de ander. Ik kan het me niet voorstellen met een vrouw samen te wonen.
    Echt niet?
    BILL
    Ik wel. Als ik verliefd ben, dan kan dat me niets schelen. Dan pak ik mijn tas en vertrek meteen.
    TOM Vergeet het maar, Bill. Wij leven ons levenlang samen.
    BILL Ja, maar dan moeten we in het midden van het huis een schuifpui bouwen naar het appartement. Aan de ene kant, woon ik met mijn vriendin. En aan de andere kant, woon jij.
    Dus jullie delen een huis?
    BILL
    Ja. Ik kan me niet voorstellen dat dat anders zou zijn. We kunnen niet uit elkaar. Ieder heeft zijn badkamer en slaapkamer, maar verder zijn we de hele dag samen.
    Bill, je bent verliefd op dit moment?
    BILL
    Nee, terwijl ik het wel zo graag wil. Ik vind het wel ongemakkelijk, altijd hetzelfde antwoord te moeten geven. Maar op het moment is er niemand. Ik was zo graag verliefd. Maar dat is waarschijnlijk wel het laatste wat zal gebeuren in mijn leven.
    Waarom denk je dat?
    BILL
    Veel mensen doen maar alsof, als ik ze ken. Die ratelen dan zo’n standaard tekst op. Maar ik kan ook niet verwachten dat mensen mij daarin serieus nemen. Als ik ergens kom, dan zien ze de Bill Kaulitz. De meeste van hen hebben gelijk dollartekens in hun ogen en willen me meteen iets aanbieden in de trant van "Ik ben een ontwerper, kunt je mijn T-shirt aantrekken?" Dat is zo walgelijk!
    TOM We hebben geen enkele nieuwe vriend in de afgelopen vier jaar erbij gekregen. Ten eerste kun je mensen niet zo snel vertrouwen, ten tweede, is alles altijd zo vluchtig en snel, dat het meestal op de oppervlakte blijft.
    BILL Het is zeer zeldzame keer dat ik normale mensen leer kennen. Het zou gaaf zijn wanneer ik iemand ontmoet die al tien jaar in de bergen geleerd heeft zonder een tv en zegt: "Tokio Hotel? Daar heb ik nog nooit van gehoord. " Dan denk ik altijd: "Ja! Bedankt.
    Bill, je waarschijnlijk denken te veel meisjes dat je niet geïnteresseerd in hen, maar om jongens. Erger je je daaraan?
    BILL
    Nope, ergeren niet. Is toch al bijna mijn hele leven zo. Ook op school, was het niet anders.
    TOM Alleen meisjes dachten zelden dat Bill homo was. Aanboden zijn nooit ontbroken bij hem. Het was meer dat jongens hebben gedacht dat hij homo was.
    BILL En vele jongens voelde zich gedisst als ik een meisje kreeg en zij niet. Omdat ik zo onmannelijk ben. Dat was altijd een groot probleem.
    Hebben jongens een kans bij je?
    BILL
    Nee, ben ik hou het bij vrouwen. Ik heb nog nooit wat met een jongen gehad, nooit ...
    ... En wil je dat niet eens alsnog uitproberen?
    BILL
    Tot dusver heb ik vond geen belang in die richting (lacht).
    Jullie zijn ook in de VS is nu zeer succesvol. Worden jullie daar anders waargenomen dan in Duitsland?
    BILL Ja, in het buitenland kam eerst de muziek en vervolgens alle andere verhalen. In Duitsland is de situatie omgekeerd is. Elders, laten mensen zich er ook over uit dat de zanger van Tokio Hotel een homo lijkt, maar ze hebben onze nummers tenminste wel gehoord.
    Baad het jullie geen zorgen dat het misschien op een dag allemaal niet meer zo goed loopt?
    BILL
    Hmm. Wat er ook gebeurt, hebben we echt veel meegemaakt en lang volgehouden, en veel bewezen. Velen hadden ons gezien en zagen ons als een one-hit wonder, en maakte een fout. Maar ik geloof ook dat er ups en downs zullen zijn. Er waren al momenten dat het een beetje stroef ging. Goed mogelijk dat "humanoid" als album niet zo goed aanslaat, maar dan maken we gewoon de volgende. Ik geef niet zo snel en makkelijk op.
    Wat doe je met het geld?
    BILL
    Wie echt rijk wil worden, moet voetballer of coureur worden. Die maken echt veel geld.
    De muziek business is ongelooflijk overdreven, er waren de wildste speculaties over wat we zouden verdienen. Van de 30 euro, de prijs van een concert, krijg ik slechts een fractie. We hebben ook kosten. Voor bijvoorbeeld een video-opname in Zuid-Afrika hebben we zelf betaald. Wij betalen ook ons volledige team. Onze kosten zijn extreem.
    TOM Bill en ik hebben ook nog geen huis, geen land en geen jacht gekocht. Wij huren een woning.
    Binnenkort is jullie eerste verkiezing. Zijn jullie geïnteresseerd in de politiek?
    BILL We zijn normaal geïnteresseerd, zou ik zeggen. We krijgen niet al te veel mee daarvan, maar ons beleid laat ons niet koud.
    Mogen jullie Angela Merkel?
    BILL
    Ik wil mensen niet te veel beinvloeden, maar ja, ik denk dat Angela Merkel goed is. Tot nu, doet zij doet het prima. En, in tegenstelling tot de andere is ze ook erg diervriendelijk. Ze lijkt net een liefhebbende moeder.
    Interview door Steffen Ruth "

    En nu zeggen 'dankje Tara voor het vertalen' of ik bijt.

    Voor kleine foutjes: Sorry, maar soms lees ik over duits heen :'D

    [ bericht aangepast op 23 sep 2009 - 15:26 ]

    Dank je Tara voor het vertalen (A)
    En haha, zijn ze serieus van plan om altijd bij elkaar te gaan wonen?! x'D


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Dankje Tara, nu snap ik het goed!^^


    -

    Jaa, kijk nu kan ik zeggen
    Graag gedaan ^^

    En ja dat menen ze |: Roepen ze altijd al.
    Neem er een en je krijgt de tweede er gratis bij |:

    Dankje Tara!.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    BILL Ik wel. Als ik verliefd ben, dan kan dat me niets schelen. Dan pak ik mijn tas en vertrek meteen.
    TOM Vergeet het maar, Bill. Wij leven ons levenlang samen.

    Muhahaha,geweldig. Zei ik overlaatst ook nog tegen een vriendin die zei; ik wil alleen gaan wonen.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2009 - 15:40 ]

    Dankjetaravoorhetvertalen. :3

    Bedankt voor het vertalen (:
    En, altijd samen wonen?
    Oké? o.o


    Never run out of reasons to smile...

    Danku Tara :)
    Ik vind het intervieuw wel een beetje triest.


    I need you like a heart needs a beat

    Dankje Tara. =3
    En dat is wel lief dat ze samen blijven wonen ^^


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Halcyon schreef:
    Dankje Tara. =3
    En dat is wel lief dat ze samen blijven wonen ^^