• Ik vind het zooo vervelend als mensen in hun stories met Jezus, Jezus Christus of GVD of zoiets schelden. Gelovige mensen kunnen zich hier erg aan ergeren. Houd hier rekening mee!

    Ook schelden met ziektes als kanker of tyfus kan erg beledigend zijn. Mijn tante bijv. is overleden aan borstkanker, en als ik in een story 'kankerslet' of zoiets lees doet dit mij erg veel verdriet.


    Hope goes lost but never dies.

    Ja dat begrijp ik, maar soms typen mensen nu eenmaal gewoon wat in hen opkomt. Dat is lastig om te lezen (zelf kan ik soms niet tegen zelfmoord of automutilatie in een story ofzo, maar ik zet mezelf erover door er zelf ook over te schrijven) Je moet je 'angsten' onder ogen komen en helaas horen daar zelfs de ergste dingen bij. Vergeet ook niet dat niet iedereen gelovig is en het recht hebben om te 'schelden' over Jezus of God, ok nu niet te veel want dat gaat erover. Je kan natuurlijk gewoon de afkorting gebruiken zoals GVD, dan lees je gewoon de letters...


    90020190

    Ik vind het eigenlijk totaal niet erg dat er met jezus of godverdomme wordt gescholden. Jezus is toch geen ziekte?
    Dan zou kut ook niet meer mogen, en lul en zak en weet ik veel wat.
    Zelfs voor potverdriedubbeltjes kan je dan wel iets bedenken.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik vind eigenlijk dat mensen zelf mogen weten waarmee ze schelden. Want eigenlijk is het ook een beetje je eigen stijl, hoe je praat enzo.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik denk dat als mensen daarmee schelden ze er niets anders mee bedoelen dan; verdorie, of zoiets dergelijks.
    Waarschijnlijk geen kwade bedoelingen.


    I recycle my thoughts.

    Ik snap jullie wel, maar er zijn natuurlijk mensen die er moeite mee hebben;
    nou is het wel hun probleem maar een beetje rekening houden kanwel toch?
    @ahti
    maar kut en potverdriedubbeltjes is een heel normaal woord, waarom zou dat niet mogen?


    Hope goes lost but never dies.

    Mensen bedoelen het niet beledigent of wat dan ook, of willen er ook geen andere mensen mee kwetsen. Ze schelden er gewoon mee om het meer kracht te geven, of het kwader te laten overkomen? En het is eigenlijk gewoon iets als wanneer je met 'doeme' of 'shit' scheld.
    Ook al gebruik ik bijna altijd gvd om te schelden, maar op zich vind ik daar toch niets verkeerds aan, doordat ze het niet doen om te schelden of te kwetsen.

    Treehouse schreef:
    Ik snap jullie wel, maar er zijn natuurlijk mensen die er moeite mee hebben;
    nou is het wel hun probleem maar een beetje rekening houden kanwel toch?
    @ahti
    maar kut en potverdriedubbeltjes is een heel normaal woord, waarom zou dat niet mogen?


    Ja idd, want zoals ik al zei, teveel zo'n woorden gebruiken is er echt wel over. Dan maak je er beter een aparte story of dergelijke van vol scheldwoorden.


    90020190

    Treehouse schreef:
    Ik snap jullie wel, maar er zijn natuurlijk mensen die er moeite mee hebben;
    nou is het wel hun probleem maar een beetje rekening houden kanwel toch?
    @ahti
    maar kut en potverdriedubbeltjes is een heel normaal woord, waarom zou dat niet mogen?

    Kijk zo denk ik dus ook over jezus ^^
    En ik bedoel dat als je lang genoeg doordenkt, je overal wel een reden voor kan bedenken dat het niet gezegd mag worden.
    Kut: Is op zich al een scheldwoord tegenover het vrouwelijke geslachtsdeel, en daarnaast, denk aan al die meisjes in islamitische landen enzo die worden uitgehuwelijkt, geen maagd meer blijken te zijn en worden vermoord. Heeft alles te maken met kut toch.
    Schelden doe je zowiezo om mensen te kwetsen of om woede te uiten, en als ik mijn teen stoot kan ik mijn pijn echt niet uiten in 'hé wat vervelend nou'.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ahti schreef:
    (...)
    Kijk zo denk ik dus ook over jezus ^^
    En ik bedoel dat als je lang genoeg doordenkt, je overal wel een reden voor kan bedenken dat het niet gezegd mag worden.
    Kut: Is op zich al een scheldwoord tegenover het vrouwelijke geslachtsdeel, en daarnaast, denk aan al die meisjes in islamitische landen enzo die worden uitgehuwelijkt, geen maagd meer blijken te zijn en worden vermoord. Heeft alles te maken met kut toch.
    Schelden doe je zowiezo om mensen te kwetsen of om woede te uiten, en als ik mijn teen stoot kan ik mijn pijn echt niet uiten in 'hé wat vervelend nou'.
    Precies, als iemand pijn heeft scheld je automatisch eigenlijk al. Tenminste toen ik mijn enkel omzwikte, kwam gelijk 'TERING' eruit. Terwijl er een klein kind bij was. Maar dat floepte er eigenlijk zomaar uit.


    I live for the applause, you will die for it.

    Irgendwann schreef:
    Mensen bedoelen het niet beledigent of wat dan ook, of willen er ook geen andere mensen mee kwetsen. Ze schelden er gewoon mee om het meer kracht te geven, of het kwader te laten overkomen? En het is eigenlijk gewoon iets als wanneer je met 'doeme' of 'shit' scheld.
    Ook al gebruik ik bijna altijd gvd om te schelden, maar op zich vind ik daar toch niets verkeerds aan, doordat ze het niet doen om te schelden of te kwetsen.


    Idd! Als ik 'Shit!' Zeg komt het namelijk niet bos/kwaad genoeg over.. dus zeg ik dan 'Gvd'


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Ja, maar ik doe het ook, okal is het misschien kwetsent voor gelovende.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Eigenlijk komt het er bij iedereen op neer dat ze het zeggen zonder er even bij stil te staan.


    90020190

    om woede te uiten zeg ik idd wel vaak tering. Maar verder scheld ik eigenlijk niet, omdat ik niemand wil kwetsen.

    Ik weet dat de meeste mensen het niet zo bedoelen maar soms komt het wel een beetje.. rot over x)


    Hope goes lost but never dies.

    Tering is ook een ziekte. (nerd)


    "I shut my eyes in order to see.'

    De meeste mensen zijn zich hier niet bewust van. Ik als niet-gelovige, kan me voorstellen dat dat echt erg en vervelend is voor de mensen die dat lezen. Maar al mijn verhalen zeggen iets over mij als persoon, en als mensen me een beetje kennen weten ze onderhand wel of ze het wel of niet moeten lezen.

    Én om nog even iets aan te vullen er is een verschil tussen schelden met kanker, als je het zegt als nietszeggend woord of als je het gebruikt als ziektescheldwoord om een ander gewoon puur te pijnigen. Als mensen kanker zeggen, moeten ze dat van mij helemaal zelf weten. Als mensen het niet zeggen, halen ze daar heus mijn vader, opa, oma, oom en beste vriend niet terug van uit de dood.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2009 - 16:40 ]


    Wie du mir, so ich dir.