• Hee, ik moet voor school een voorbeeld zoeken van Neurotisch gedrag en een van Psychotisch gedrag.
    Nu zit ik al redelijk lang te zoeken en vind ik nog geen degelijk voorbeeld.
    Op alle sites staat er wel wat over, komt er ook honderdduizend keer te staan wat het net is, maar geen voorbeeld en zelf kan ik ook niets verzinnen omdat ik er gewoon geen idee van heb O.o

    Dit zijn de definities:
    Neurotisch: Gedrag dat bepaald wordt door een stoornis in de werking van het gehele zenuwstelsel of een deel ervan zonder waarneembare anatomische veranderingen in het zenuwstelsel.
    Psychotisch: Psychose wordt omschreven als een neurologische aandoening op organische basis en is vaak erfelijk. Het is een storing in de psychische functies en- of het gedrag waardoor een juiste waarneming en beoordeling van de in- en uitwendige werkelijkheid onmogelijk wordt gemaakt.

    Ik kan hier dus echt geen voorbeeld uitstampen.. ö


    You're my lullaby, my kiss goodnight, angel, sweet love of my life (l)

    Is dat geen voorbeeld van neurotisch gedrag ? Stond op wikipedia: Bijvoorbeeld dat iemand die het bed moet houden steeds maar vraagt om de kussens anders te schikken terwijl daar in feite niets aan mankeert. Dat men dan eigenlijk aandacht wil hebben gebeurt dan onbewust.


    -

    Of dat je zo altijd het tafellaken wilt gladstrijken terwijl dat goed ligt ofzoo ;x


    -

    En psychotisch gedrag is bijvoorbeeld hallucineren, stemmen horen die er niet zijn.

    Hopelijk zit ik juist en heb ik je wat geholpen.


    -

    Misschien een dwangneurose? Die heb je in van alles, van alles schoonmaken, tot dingen verzamelen.


    Your make-up is terrible

    vulnerable schreef:
    En psychotisch gedrag is bijvoorbeeld hallucineren, stemmen horen die er niet zijn.

    Hopelijk zit ik juist en heb ik je wat geholpen.


    Dankje, hiermee kan ik wel verder!^^


    You're my lullaby, my kiss goodnight, angel, sweet love of my life (l)

    Psychose: het contact tussen echt en illusie verliezen. Dus een.. waanbeeld? Doe daar een voorbeeld van, for example iemand die geroepen wordt door zijn moeder maar denkt dat zij een moordenaar is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    Misschien een dwangneurose? Die heb je in van alles, van alles schoonmaken, tot dingen verzamelen.


    Ja dat kan idd ook.. daar had ik nog niet aan gedacht. Dankje. (;


    You're my lullaby, my kiss goodnight, angel, sweet love of my life (l)

    ingewikkeld.....


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give