• De stelling van vandaag luidt:
    Er moet op school (meer) voorlichting komen op het gebied van drugs en alcohol gebruik.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I clicked my heels and wished for you.

    Ik vraag me af tot in hoeverre dat soort dingen helpen eigenlijk. Misschien basisschool dan, ik heb het gevoel dat bij ons op (middelbare) school na de voorlichters waren geweest de dingen juist meer gedaan werden.. :'] Maar misschien ligt dat aan mij : P


    Mew <3

    Mee eens. Maar dan wel op de bassisschool en in de brugklas. Ik weet best hoe je met dat soort dingen omgaat, vanwege mijn ouders. Die hebben alles over drugs enzo verteld


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    miss op de basisscholen maar niet meer op de middelbare. wij krijgen het best veel maar het werkt niet xD omdat iedereen het al gebruikt of heeft gedaan


    you were born original don't die as a copy

    Uhm... bij ons op school heeft meer als de helft er mee te maken via vrienden of famillie of omdat ze het zelf gebruiken. Ik denk niet dat het bij mij op school nodig zou zijn omdat iedereen uit een stad of dorp komt waar best veel mensen dat doen. Op andere scholen zou het misschien wel een goed idee zijn...

    Oneens. Wij krijgen het elk jaar weer opnieuw. Nou sorry hoor, maar na 4 jaar achter elkaar weet je het heus wel hoor. Bovendien helpt het volgesmij ook niet. Het maakt mensen alleen maar meer nieuwschierig.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik denk alleen in de brugklas,
    We luisteren er toch niet naar, ik zit nu in de 2e van het havo/vwo...
    Maar vorig jaar zaten er wel een at met een sigaret in de mond.. nu overig nog steeds..
    En we hebben er vorig jaar heel veel over gehad tijdens onze mentoruren..
    maar toch waren er 4 vd 28 kinderen in onze klas die roken.. nu zit ik in de 2e met kinderen, die het alleen maar is geprobeerd hebben.. maar een groot gedeelte geeneens geprobeerd..

    Gr. Yai13Scene


    Don't stop believing, and you will be happy

    Het is wel goed zo.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Denk dat de brugklassen en hoogste groep basisonderwijs het wel kan gebruiken


    muziek altijd overal

    mee eens,
    gewoon omdat die onderwerpen me interesseren.
    of hoe je dat ook schrijft.

    Da's nou grappig x'D
    Wij hebben het vak Atelier op school, en daarin behandel je zegmaar vakken op een creatieve manier, en je moet ook veel presentaties geven enzo. Maar ze zijn net dit jaar begonnen met een Atelier Drank&Drugs. Dus bij mij hoeft het niet, want ik heb het nu 8 weken lang 2 uur in de week :nerd:

    Maar ik vind wel dat ze er goed aandacht aan moeten besteden, want op sommige scholen word er echt helemaal níks verteld Ö

    [ bericht aangepast op 12 nov 2009 - 14:01 ]


    Alien/Glambert/Kurtsie/Klaine/CrissColfer

    Hmm..
    Kweetnie zeker want t is meestal zo hoe meer er over verteld word hoe illegaal het is hoe meer jongeren het willen gebruiken voor de kik of om stoer te doen.
    Zowiezo ik vind dat je eigenlijk 18 moet zijn om alcohol te gebruiken want je word er echter dommer van. En juist in de puberteit heb je je hersens nodig
    :x dit is mijn mening hoaaa


    ~Hugz

    Yankee schreef:
    Het is wel goed zo.

    Eens en oneens. Geen zin om uit te leggen.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    consience schreef:
    Oneens. Wij krijgen het elk jaar weer opnieuw. Nou sorry hoor, maar na 4 jaar achter elkaar weet je het heus wel hoor. Bovendien helpt het volgesmij ook niet. Het maakt mensen alleen maar meer nieuwschierig.


    mee eens.


    We can only learn to love by loving.

    Oneens.
    Ik heb het vanaf groep 8 voorlichting gehad,ik zit nu in de 4de en dat is dus 5 jaar.Ne 1 keer weet je het ook wel hoor


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall