• De stelling van vandaag luidt:
    Het 1-kind beleid in China is goed.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Eens, maar ik vind vooral dat ze van het hele bruidsschat gebeuren af moeten komen, want meisjes kosten nu meer geld dan jongens waardoor ze vaak vermoord worden bij de geboorte.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ze hebben gewoon te veel volk. Ze hebben waarschijnlijk geen plaats/voedsel/medische voorzieningen genoeg voor veel kinderen.
    Het zal dus ergens goed voor moeten zijn, waarom is dat er anders dan?


    Where there is a sea there are pirates...

    Oneens!


    Some people make the world special just by being in it

    oneens. ik zou dan dat je niet meer als 2á3 kinderen mag hebben. want anders vermoorden ze de heletijd hun eigen kinderen :S

    oneens


    Never give up the thing you believe in...

    eens, zo als landen als china is het heel goed, omdat die landen een overbevolking hebben.


    "All what important is, is just keep breathing"

    Eens en oneens.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Striflicious schreef:
    Oneens, want als ze een meisje krijgen doen ze het kind weg omdat ze een jongen willen! Ik vind dat niet kunnen...

    EENS!
    Anders was er nog meer wereldbevolking.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    yarsea schreef:
    eens, zo als landen als china is het heel goed, omdat die landen een overbevolking hebben.


    Ze hebben geen overbevolking; alleen aan de kust. In het binnenland is het eigenlijk gewoon onbevolkt. Met hier en daar een boerderij van een arme boer.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ze zouden die regel misschien anders in Afrika moeten aanpassen; díe hebben teveel kinderen.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    eens;
    China is al overbevolkt

    oneens;
    Als ze een meisje krijgen, willen ze een jongen, en doen ze het meisje in een kindertehuis of op straat.


    Destroy what destroys you.

    Dat is er toch niet meer ? Maar oneens sowieso.


    None but ourselves can free our minds.

    Breeze schreef:
    Nee, dat is sowieso tegen de natuur in. Het is toch niet normaal als je een meisje hebt gekregen, het dan weer te moeten verdrinken, achterlaten of laten stikken in 'r slaap? Of je kind laten onderduiken, en je zoon een normaal leven laten leiden. Dat is gewoonweg fout.

    @HARAJUKUGIRL
    In de steden is het druk, ja. Maar dat is aan oost-kust. In het binnenland is het vrijwel onbevolkt. Daar zouden ze iets aan moeten doen in plaats van dat racisme.


    Precies.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Striflicious schreef:
    Oneens, want als ze een meisje krijgen doen ze het kind weg omdat ze een jongen willen! Ik vind dat niet kunnen...

    Dat vind ik ook niet kunnen, maar vind het wel goed dat ze er maar 1 kind mogen hebben, of beter gezegd, dat ze dat aanmoedigen [als ze maar 1kind hebben, krijgen ze subsidies enzo] , anders zijn ze namelijk met teveel.


    -