• <3

    Mijn passie is verhalen schrijven.
    Het eindeloos opschrijven van woorden. Het geknutsel voor perfecte zinnen. Je fantasie loslaten en zien waar je strandt. Heerlijk.
    Ik hou ervan om mezelf door het begin heen te worstelen. Het is dan echt een kwestie van zelfdiscipline om de concentratie erbij te houden en je door de eerste bladzijden heen te persen.
    Daarna is het voor mij altijd heerlijk om te schrijven. Vaak heb ik de grootste verhaallijnen al in mijn hoofd of kort en bondig op papier. Maar er schieten me altijd zoveel dingen te binnen. Toevoegingen, details, leuke anekdotes, opvullingen en accenten.
    Mijn hoofd gaat, in tijden dat ik in mijn verhaal zit, alleen maar. Op school, onder het eten, onder de douche en op bed. Dan werk ik soms al scènes uit die nog moeten komen.
    Naar belangrijke punten, momenten of scènes toewerken is een avontuur. En om dan eindelijk die scène te hebben geschreven is als een highlight of hoogtepunt. En dan ga ik weer verder naar het volgende punt. Alsof ik langs een stempelpost kom en dan weer gas geef voor de volgende ronde.
    Vaak verlies ik mezelf bijna in die gecreëerde wereld. Ik identificeer me met de hoofdpersonen, omdat zo de beste dingen ontstaan. Ik zie alles voor me en breng de dingen het liefst ook zo over.
    Ik stop er veel tijd, gevoel en liefde in. Om te zorgen dat alles in het plaatje klopt. De dingen op elkaar aansluiten en de puzzel compleet is. en natuurlijk dat het leuk is om te lezen.
    Dit kost me heel wat pennen, omdat ik graag gewoon schrijf. Ik heb al een hele collectie aan notitieblokken waar overal weer een ander verhaal instaat.
    Natuurlijk kost me dat ook mijn vingers, omdat ik dan alles van papier moet overtypen. Maar dat heb ik er graag voor over.
    Soms krijg ik tijdens mijn periode van het schrijven aan een verhaal, ook nieuwe verhaalideeën. Dat blijft vaak in mijn hoofd spoken en als ik het echt een leuk idee vind schrijf ik het op. Soms begin ik daar ook al over na te denken, maar dan roep ik mezelf tot orde. Ik maak eerst het ene verhaal af en zie dan wel verder over de volgende. Anders heb ik vijf verhalen tegelijk openstaan en raken er maar twee van af. Dat is jammer
    Zo ging het alleen toen ik klein was. Ik heb nog iets van twintig ‘boekje’. Dan zette ik een kaftje in elkaar, maakte een tekeningetje op de voorkant, zette een samenvatting op de achterkant van het idee en daar bleef het dan bij. Nou, soms kon ik het nog opbrengen om vier zinnen te schrijven, maar meer werd het nooit.
    Nee, van ieder verhaal leer je. En zo doe ik het dus niet meer.
    Mijn vrouwelijke hoofdpersonen zijn mijn persoonlijke heldinnen. Natuurlijk omdat ze soms heel wat doorstaan, maar ook omdat ze ieder bijzonder zijn.

    Je kunt zeggen dat verhalen schrijven mijn hobby is, maar ik zie het meer als mijn passie. Waar ik door opbloei, van geniet en heel veel in kwijt kan.
    Daarom vind ik het ook geweldig als er leuk gereageerd wordt op mijn verhalen. Dat geeft me een goed gevoel en kracht om verder te gaan. ik begrijp ook wel dat artiesten zo’n kick van hun fans krijgen! Dat van mij stelt natuurlijk niets voor en zijn ook niet echt fans, maar ze vinden het toch leuk wat ik schrijf. Dat is genoeg.

    Met deze woorden hoop ik te kunnen uitleggen wat verhalen schrijven voor mij betekent. Want het betekent meer dan fantaseren over een beroemd persoon.
    Ik werk nu nog aan een fanfiction, maar ik heb voor mezelf besloten dat dat de laatste zal zijn. Daarna zal ik verhalen schrijven met onbekende mensen.
    Voor de mensen die nu misschien belangstelling hebben gekregen voor mijn verhalen.. ik heb op dit moment drie stories staan. Dus, ik wens jullie veel plezier met lezen. En hoop op reacties.

    Dank jullie zeer voor het lezen van dit bericht. Fijne dag nog!
    Heel veel liefs, Anna H.

    ©Copyright/ All rights reserved.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2009 - 13:34 ]


    Like a phoenix rising from the ashes

    omg, heb bijna net hetzelfde gevoel als ik schrijf! Hahaha, ;D
    Mooi geschreven, btw.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2010 - 19:59 ]

    Mooi :)