• Nou, als ik op de pc zit, zelfs al is het maar vijf minuten en ik zit op normale afstand, dan krijg ik na vijf minuten prikkende tranende ogen en dat heb ik ook als ik sms, het is echt lastig, weten jullie wat het is, ik heb het nog maar even..

    P.S.: ik heb lenzen, maar al langer dan een jaar :)

    Misschien een oogontsteking?


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Dan lijkt het me slim om nog eens langs de opticien te gaan.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2010 - 17:30 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Closure schreef:
    Misschien een oogontsteking?


    ik weet het niet, ik moet ook wel meer knipperen dan normaal en heb wel vaak een beetje jeuk, mss heb je wel gelijk :)

    Ik zou er mee naar de oogarst gaan


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Ga eens langs de dokter, voor de zekerheid


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    De traanproductie neemt toe bij irritatie van de ogen (reflextranen). Voorbeelden van oogirritatie zijn:
    - een vuiltje in het oog
    - een naar binnengedraaid onderooglid (entropion) waarbij wimpers tegen het oog krassen
    - ontstekingen van de oogleden
    - ontstekingen van het oog (bijv. hoornvlies, regenboogvlies)

    pseudotranen ('neptranen'):
    Dit is een bijzondere afwijking waarbij het oog traant omdat het eigenlijk te droog is. De traanfilm bestaat uit water, een olie- en een slijmachtig laagje. Dit alles zorgt ervoor dat de tranen zich goed aan het hoornvlies hechten en zo weinig mogelijk verdampen. Wanneer er iets mis is met dit systeem vallen er gaten in de traanfilm tussen de knipperbewegingen door, met het gevolg dat het hoornvlies uitdroogt. De kwaliteit van de traanfilm is dus verstoord.

    Ik wou graag helpen
    :$

    Het kan BTW ook zo zijn dat je ze gewoon te lang open houd, dat doe ik tenminste onbewust en met lenzen heb ik er meer last van dan zonder..

    Poseidon schreef:
    Dan lijkt het me slim om nog eens langs de opticien te gaan.


    Just a simple "I love you" (:

    Ga naar de dokter? Ik heb echt geen idee.

    x


    Ride or die