• De stelling van vandaag luidt:
    Zonder geloof zal er geen oorlog zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    BurnThemAll schreef:
    er is ook nog zoiets als huidskleur wat ook velen heeft aangezet tot oorlog te voeren.
    Oorlog zal er altijd zijn, want die rijke stinkerds in de regering verdienen er massas geld aan terwijl gewone mensen sneuvelen op het slagveld.

    Heroic schreef:
    Oneens. Het gaat vooral om macht, daarom voeren ze oorlog. Natuurlijk zijn er ook oorlogen over geloof, maar zeker niet allemaal.

    Oneens,

    er zijn genoeg oorlogen geweest die hier niet over gaan! maar er zullen wel een stuk minder oorlogen zijn

    Xx


    Don't stop believing, and you will be happy

    Probably


    You move me ......... Kurt

    misschien wel maar misschien ook niet


    michael joseph jackson

    Krijg jij het geloof uit de wereld dan?
    Dan regel ik die vrede wel.
    :Y)

    Oneens. Het kan er mee te maken hebben, maar er zal gewoon altijd oorlog zijn. Of alle geloven nu weg zijn of niet.

    Clairvoyance schreef:
    Oneens. Het kan er mee te maken hebben, maar er zal gewoon altijd oorlog zijn. Of alle geloven nu weg zijn of niet.


    Tanya is de beste.

    Helemaal mee eens.
    Oorlog komt vooral door geloof. Dat is gewoon een feit.


    Sometimes it's best not to care.

    Nee, wat is dat nu voor onzin!
    Er zijn altijd idioten die om het even wat oorlog kunnen voeren.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Oneens,
    want volgens mij is geloof alleen maar een dekmantel voor een machtsstrijd. oeh, dat klonk geleerd ;D


    Jij stond vanachter toen ze het verstand uitdeelden ?

    Oorlog voeren zit in de mens, omdat wij goede of slechte kanten hebben. Als er geen religieuze oorlogen gevoerd worden, ben ik ervan overtuigd dat we creatief genoeg zijn om een andere reden te vinden voor oorlogvoeren.

    En oorlogen hebben we nodig, want wat is vrede zonder oorlog? Wat is goed zonder slecht?


    No growth of the heart is ever a waste

    Reaper schreef:
    Oorlog zal er altijd zijn, en geloof ook, maar die twee dingen hebben niet altijd met elkaar te maken. Oorlogen hebben velen oorzaken.


    None but ourselves can free our minds.

    Tuurlijk wel, like dóh.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    oneens, vaak word er ook oorlog gevoerd om macht en niet alleen door geloof.