• Gisteravond zat ik gewoon achter de computer, en toen kwam mijn broertje opeens naar me toe. Hij moest over iets praten zei hij. Ik dacht oké, we zullen wel weer iets fout hebben gedaan, dus ik mee naar zijn kamer.

    En toen vertelde hij me dus dat hij authistisch is, asperger ofzo. Ik vind het echt zo eng, ik bedoel het is mijn broer. En toen noemde hij een heleboel dingen op die daar bij horen, en het engste was dat ik dat ook bijna allemaal heb.
    Ik mag er van mijn moeder met niemand over praten, en dat snap ik wel. Maar ik ben nu dus echt bang dat ik dat ook heb, en ik durf het niet tegen haar te zeggen, want dan denkt ze straks dat er iets met haar mis is, en papa wil ik ook niet de schuld geven, want die is dus dood.

    Ik moest dit gewoon even kwijt en dankjewel als je het hebt gelezen.
    Wat moet ik doen?


    Alis volat propriis

    Ik zou het gewoon tegen haar zeggen. Je hoeft je er niet voor te schamen, en je kunt er over het algemeen prima mee leven (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    maar dan ben ik dus wel soort van gek ofzo. O,o

    [ bericht aangepast op 28 maart 2010 - 12:04 ]


    Alis volat propriis

    Je moet het gewoon zeggen, waarom zou je dat stilhouden? Met Asperger is goed te leven over het algemeen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Als je autistisch bent, is dat erg rot voor je. Maar wat zou er dan veranderen? Ik bedoel, je gaat dan toch niet opeens anders gedragen omdat op je voorhoofd "autistisch" gestempeld staat? En waarom mag je niks van je moeder vertellen?


    Orders say shoot, you pull the trigger?

    dan wordt mijn broer gepest denkt ze.


    Alis volat propriis

    Wss ging je erop letten omdat je broertje dat heeft? En in je 'paniek' denk je nu dat jij het ook hebt. Het enige advies dat ik kan geven- vertel het.


    Hope goes lost but never dies.

    Misschien moet ik mijn vader's familie gaan zoeken en dan kijken of iemand het daar ook heeft... mijn moeder dacht dat het van zijn kant kwam. (Dat bedoelt ze niet gemeen ofzo)


    Alis volat propriis

    ah komaan, ik heb het gevoel dat je veel tegen je mama kwijt kan, dus waarom zou je dit niet tegen haar kwijt kunnen. je mama zal het wel snappen, geloof me. een goed gesprek lost veel op (;


    It even took me by surprise

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
    Ik zou dit eens lezen als ik jou was.
    Als je Asperger hebt, ben je niet gek. Je bent wat minder in staat tot sociale interactie, dus praten met andere mensen.
    Ik denk dat als je broertje echt Asperger heeft, dat hij juist gepest gaat worden als mensen het niet weten. Mensen met Asperger kunnen bijvoorbeeld in een gesprek moeilijk oogcontact maken. Als mensen niet van hem weten dat hij Asperger heeft, dan zullen ze dat raar vinden. Als mensen het wel weten, dan weten ze dat het daardoor komt.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    het is allemaal gewoon raar, ik bedoel, ik heb het nooit echt gemerkt ofzo (achteraf wel) maar ik weet het ook niet meer. Ik mag erover praten als hij van school af is, maar hij doet ook VWO dus dat duurt nog bijna twee jaar.


    Alis volat propriis

    Ravel schreef:
    Ik zou het gewoon tegen haar zeggen. Je hoeft je er niet voor te schamen, en je kunt er over het algemeen prima mee leven (:


    Tanya is de beste.

    je bent helemaal niet gek als je dat hebt.. ö En trouwens, je hebt de vorige jaren van je leven toch ook normaal kunnen functioneren, dan zal je nadat je weet dat je het hebt er ook niet zoveel problemen mee hebben..
    Anyways, gewoon je moeder vertellen.


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Ravel schreef:
    Ik zou het gewoon tegen haar zeggen. Je hoeft je er niet voor te schamen, en je kunt er over het algemeen prima mee leven (:


    None but ourselves can free our minds.

    ja oke misschien doe ik dat wel.


    Alis volat propriis

    twiddict schreef:
    maar dan ben ik dus wel soort van gek ofzo. O,o
    das helemaal niet waar! zo mag je helemaal niet denken! je weet niet eens of je het hebt en dan nog autisme is niets waar je je over moet schamen. het bestaat in verschillende vormen en wss kan jij dan een hele lichte vorm hebben. en het is niet omdat je het nu weet dat je ineens gek bent hé!! maar ik snap ook wel dat het niet leuk is om te horen (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H