• Wij moeten dus bij geschiedenis vaak films kijken. Ik denk jullie ook wel.
    Maar dit keer was het echt té erg!
    Wij hebben het nu over de tweede wereldoorlog en je raad het al. We moesten daar een film over kijken
    Veselijk voor woorden gewoon.
    We zagen gewoon half dode en half bebloede mensen in beeld liggen.
    En ook nog mensen gewoon lekker doodgeschoten te worden.
    Ik kan daar niet tegen en daarom kijk ik ook geen oorlogsfilms.
    Ik keek daarom ook niet naar die film en ging verder lezen in mijn geschiedenis boek.
    Word die vent ook nog boos op mij, dat ik niet kijk!
    Ik bedoel, sorry hoor. Maar ik wil niet zien, hoe mensen half creperen van de pijn.
    En bovendien, zit dat onderwerp nogal gevoelig in onze familie.
    Mijn opa zijn broer moest meevechten. Mijn opa ging nog zoeken... Niet gevonden.
    Hij moest lopen over allemaal dooie lijken enzo.
    Dus als ik dat zie denk ik daaran.
    Begrijpelijk toch..?


    Wat vinden jullie van die films..?
    'xo

    [ bericht aangepast op 1 april 2010 - 17:55 ]


    Beautiful people, are people who smile.

    Geschiedenis is gewoon bloody hell.
    Hij zou daar niet boos om moeten worden.
    Zelf vind ik het wel intressant, maar ik kan er ook niet goed tegen.


    SLOAN.

    Ik kan ook zo níet tegen die films. Ik vind dat helemaal niks. Meestal doe ik dan alsof ik kijk.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Hij hoort niet boos te worden. Als jij er niet tegen kunt, hoef je het niet te kijken. Maar mss dacht hij dat je gewoon geen intresse had... Het is soms moeilijk om houdingen van leerlingen te interpreteren (moeilijk woord :S)


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Ik vind het niet leuk om te zien, maar ik vind die beelden niet echt of zo.
    Deels omdat het gewoon de keiharde waarheid is en ik geschiedenis leuk vind. Maar ik snap best dat dat voor sommige mensen echt kut is, en dan vind ik het al helemaal raar als je leraar boos wordt..


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    [ bericht aangepast op 1 april 2010 - 17:54 ]


    Beautiful people, are people who smile.

    Preffection schreef:
    Geschiedenis is gewoon bloody hell.
    Hij zou daar niet boos om moeten worden.
    Zelf vind ik het wel intressant, maar ik kan er ook niet goed tegen.

    Gepaste zin XD

    Maar ik vind die films ook niet leuk.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Wij hadden vandaag de Vietnamoorlog in woord en beeld, met monniken die zichzelf in brand staken, napalmslachtoffers (dat zijn dus brandbommen), neergeschoten bloedende burgers and so on...
    Ja, dat was wel een vuile oorlog, maar op de een of andere lugubere manier trekken zulke dingen mij aan. Ik heb ooit eens een documentaire gezien over Josef Mengele, de kamparts in Auschwitz. Nou, wat die met joodse kinderen deed.. dat zijn haast niet te evenaren oorlogsmisdaden.

    [ bericht aangepast op 1 april 2010 - 17:56 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Zaitsev schreef:
    Wij hadden vandaag de Vietnamoorlog in woord en beeld, met monniken die zichzelf in brand staken, napalmslachtoffers (dat zijn dus brandbommen), neergeschoten bloedende burgers and so on...

    Als ik dat zie he, schieten de tranen gewoon in me ogen.. Sirieus.


    Beautiful people, are people who smile.

    Labyrinth schreef:
    (...)
    Als ik dat zie he, schieten de tranen gewoon in me ogen.. Sirieus.

    Vooral die beelden van die monniken hadden echt een diepe impact. Je ziet gewoon een jongen van een jaar of twintig zitten met een jerrycan benzine waarvan echt zo'n brandspoor naar zijn lichaam trekt. En hij leeft gewoon nog. Maar ik zal erover ophouden, want ik snap heel goed dat je er liever niet over wil nadenken :]

    En ik vind het belachelijk dat die leraar daarover gaat zeuren. Je bent nota bene met school bezig.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik kan daar ook neit tegen. ;$ maar wij kijken zelden of nooit films bij geschiedenis. (:


    None but ourselves can free our minds.

    Het is de realiteit, dus ik vind het wel oke.
    Je moet eens 'Shutter Island' zien, daar gaat het deels ook over. Het is gewoon onvoorstelbaar, die 2de wereldoorlog.


    Where there is a sea there are pirates...

    Wij zijn nu ook bezig over de Eerste Wereldoorlog, dat is ook wel erg bloederig. Bah, I don't like it.


    Tanya is de beste.

    Ik vind dat de school moet letten op de leerlingen. Laatst kregen we een voorlichtingsvideo te zien, en dat was te erg voor woorden! Ik ging haast over mijn nek.


    All this dampness is damp.

    Als ik jou was zou ik echt boos op die man geworden zijn, en hem in zijn gezicht hebben uitgescholden. Maar ik ben nogal snel geprikkeld als mensen boos op me worden voordat ze alles van me af weten.
    En ik kijk bijna nooit films met geschiedenis wat ik erg jammer vind ;o


    it's so empty living behind these castle walls

    Haha wij hebben het ook over de tweede wereld oorlog en kijken daar ook een film over. Ik vind het niet zo erg als er mensen dood gaan zolang de hoofdpersoon en andere leuke rollen maar niet sterven


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain