• Ik weet dat ik hier zoveel topics over open, maar ik moet het steeds kwijt.
    Over Frans...
    Waarschijnlijk weten jullie dat ik er érg veel moeite mee heb. Vorig jaar zat ik er méér dan 6 uur achter voor een voldoende. Maar zelfs dan ken ik niet alles. Het is gewoon zo moeilijk en té veel. Ik heb super veel stress aangezien ik morgen (of later, als ik niet aan de beurt kom) een SO heb van Frans en Spreekvaardigheid. Maar ik heb spreekvaardigheid niet doorgenomen aangezien ik absoluut het geduld nu niet heb alles op te zoeken op de CD. Dus ga ik gewoon 'Frans denken', dat lukt wel hoop ik.
    Ik heb ong. 50 woordjes geleerd de afgelopen 2 dagen. Vandaag 10 van de 24 zinnen. Dus ik moet er nog 14, maar die krijg ik echt niet meer in mijn hoofd.
    Mijn haar zit door de war, ik sla met dingen, ik sla mijn vuist op het bureau, ik smijt met dingen. Ik voel me paranoia, ik trek het niet meer met deze -te erg woord- taal. En ik zeg dit niet om aandacht te trekken, ik smijt en sla écht met dingen. Soms komen er tranen en span ik me helemaal samen dat het pijn doet. Ik trek mijn haar eruit van stress. -Maar een paar haartjes heur, niet mijn hele kapsel dat ik kale plekken heb-
    Nee, dit trek ik niet. Ik krijg die zinnen er niet in terwijl ik écht omhoog moet. Nog maar een paar weken en dan word het besluit genomen of ik naar HAVO of VMBO ga. En ik wil ABSOLUUUUT NIET NAAR VMBO. Ik heb gezegt dat als ik naar VMBO ga, ik níet naar school ga, ik hoor daar niet thuis. Ik moet 60 punten halen voor Havo, ik heb er 58. Ik heb de laatste tijd echt goede punten gehaald. Maar Frans en Economie krijg ik gewoon niet omhoog...
    Ik haat dit, ik wil naar HAVO, punt. Ik trek dit godverdomme niet. Ik haat school, Frans is niet nodig, ik wil geen baan met Frans, waarom leer ik het, Frans is geen wereldtaal, tuf op. Ik kan dit niet, ik haat dit.

    Sorry voor dit alles. Je mag me voor gek verklaren, je doet maar, intresseert me geen reet. Je mag me gewelddadig noemen, ja, dat ben ik ook. Ik sta voor zowat alle B-vakken gemiddeld een 8... maar natuurlijk tellen die niet mee. Ze letten helemaal niet op creatieve kinderen GODVERDOMME. Ik wil later iets met tekenen doen, laat me godverdomme en let daar nu ook op.

    (huil)


    I live for the applause, you will die for it.

    wat stom ;3
    veel succes!
    en ik vind frans zelf ook wel moeilijk, maar op de een of andere manier is het pw altijd iets makkelijker dan ik gedacht had, en dan haal ik best wel vaak hoge punten ervoor ;x

    in ieder geval, veel succes! ;3

    Aw, Sem, ik vind dit echt heel erg voor je. ):
    Ik weet niet wat ik moet zeggen om jou positief te laten denken en woorden helpen ook niet volgens mij als het écht zo moeilijk gaat.
    Sem, héél veel succes (flower)


    Only losers can act the way you do

    Ik weet hoe het voelt, het ook ontzettend veel moeite met Frans.
    Mijn lerares haalt me dan voor de klas en zet me voor lul door de Nederlandse vervoegingen te laten opnoemen van lopen, omdat ik dat in het Frans dan niet ken in allemaal vage tijden die niet eens in het boek staan.

    Het is ook echt een kut taal om te leren.
    Succes ermee!

    Lol, zo'n 'ik ontplof, ga bijna janken en begin vervolgens met spullen te smijten' moment herken ik :'D

    Maar weetje, meer dat je nu doet kun je niet doen. Als het niet lukt, lukt het niet.

    Kun je die vakken niet laten vallen ofzo?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Dit is absoluut niet stom óf aan vallend bedoelt;
    Misschien is het beter om tóch naar VMBO te gaan. Als dit je al te veel word, ga je het nog echt moeilijk krijgen op HAVO.Het VMBO is geen slechte naam hoor, en ook geen laag niveau. Je leert alleen wat langzamer. Ookal hoor je niet op VMBO thuis, soms kan je niet anders en moet je het maar accepteren.
    Iniedergeval; succes.

    [ bericht aangepast op 7 april 2010 - 21:43 ]


    your eyes are like stars in the night.

    oooh:O
    dat is wel heel erg naar :S:S
    ik was best goed in frans, maar ik ben blij dat ik er van af ben!! t is wel een rot taal om te leren vind ik:S... dus ik heb ook geen tips of iets dergelijks waar je iets aan hebt!

    iig heel veel succes! en ik hoop voor je dat je het gewoon haalt, en dat je op havo kan blijven!(H)
    (flower)


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Awww... Ik vind het echt heel erg voor je. Ik weet dat stress -of zelfs faalangst- echt heel erg kunnen zijn. Toen ik examen wiskunde had, kon ik amper iets door mijn keel krijgen de hele week lang...
    Iig, misschien studeer je verkeerd? Mijn zus studeerde ook verkeerd en daardoor waren haar cijfers veel lager.

    [ bericht aangepast op 7 april 2010 - 21:45 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik vind Frans ook totaal niet leuk, maar ik het het gelukkig laten vallen. Maar misschien moet je op wrts gaan oefenen en dan net zolang doorgaan tot je alles goed hebt, dat werkt voor mij echt heel erg goed, dus misschien een tip? Hopelijk lukt het je!

    @Poseidon.
    Het is alleen met Frans. En dat vervalt volgend jaar toch.

    ___
    Sluit dit topic, ik voel me stom en iemo.


    I live for the applause, you will die for it.

    dat is kut voor je, ik heb hetzelfde met natuurkunde dat is voor mij hetzelfde als Frans voor jou ongeveer. Ik heb juist geen problemen met talen maar met scheikunde/natuurkunde en wiskunde. En mijn zus had hetzelfde in de havo-vwo brugklas en het spandde erom of ze mocht gaan maar ze zit nu samen met mij op vwo en we doen het allebei goed. Maar niet te veel stressen want dan gaat het leren alleen moeilijker. Maar ik weet precies hoe je je voelt ik moet ook altijd kei hard janken en met dingen gooien als ik natuurkunde leer


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Joker schreef:
    @Poseidon.
    Het is alleen met Frans. En dat vervalt volgend jaar toch.

    ___
    Sluit dit topic, ik voel me stom en iemo.
    Lol, die zin. :'D Sem, je moet je echt niet stom en emo voelen. Soms heb je gewoon zo van die momenten dat het eruit moet. (krul)


    Only losers can act the way you do

    Joker schreef:
    @Poseidon.
    Het is alleen met Frans. En dat vervalt volgend jaar toch.

    ___
    Sluit dit topic, ik voel me stom en iemo.

    Oh, sorry. Ik dacht dat het algemeen was. ;x
    btw; Je bent niet stom en iemo ookal ken ik je niet :3

    [ bericht aangepast op 7 april 2010 - 21:48 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb 1 kleine vraag. Zit je nu op de middelbare school, dat er zo word uitgemaakt of je naar VMBO of HAVO gaat? Je kan natuurlijk ook VMBO-TL doen, dat is VMBO Theoretische Leerweg en dat zit net onder Havo dacht ik, en volgens mij zonder Frans. Ik kon van de juffrouw HAVO doen..of zelfs nog hoger. Maar ik had mijn leven gestord op het verzorgen van mensen. Dus nu doe ik 'VMBO-Kader Zorg & Welzijn'. Ik zou als ik jou was een goed met je ouders het er over hebben, het helpt misschien weinig, maar wellicht..lucht het op?


    I Leave This Place At Now.

    Ik krijg volgende week te horen of ik naar de HAVO ga, of op het VMBO blijf. Ik doe namelijk VMBO-TL/HAVO, en dit is mijn laatste brugjaar. Ik heb geen economie, maar dat godverdomme natuurscheikunde is vreslijk bij mij. Voor de rest is het gemiddeld.
    Wacht.. wij kunnen met 52 punten of meer naar de HAVO geloof ik. Maar niet alle scholen zijn het zelfde. En vooral onze k*tschool is verschrikkelijk.
    En het ergste is dat je -ik spreek in het algemeen-, op het VMBO blijft en naar de HAVO wil, je na 4 VMBO, nog 4 HAVO moet doen. Niet zo erg als je tot je HBO wil studeren. Maar ik wil meer. En als ik op het VMBO blijf is dat dus dikke tijdverspilling.

    Maar, ter zake, -sorry dat ik zo zeik over mezelf-, ik denk als je gedrag en studiehouding enzo, wel goed is, en je toch die laatste 2 punten niet haalt, je dan misschien een bespreekgeval bent (als dat bestaat op jullie school). Ze gaan echt niet alleen naar je punten kijken hoor.

    Maar veel sterkte ermee, en ik zal voor je duimen (:

    [ bericht aangepast op 7 april 2010 - 22:01 ]


    we've only said goodbye with words

    Als je in de derde zit kan je het volgend jaar laten vallen. Nog effe volhouden lieverd *knuf*


    Life is hard and then we die