• De stelling van vandaag luidt:
    Je moet jezelf kunnen zijn, zonder bang te zijn voor commentaar van anderen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Phineas schreef:
    Ja, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. (nerd)

    Mee eens, ik probeer het heel vaak maar het is moeilijk als je een lage dunk van jezelf hebt


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Phineas schreef:
    Ja, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. (nerd)


    Where there is a sea there are pirates...

    Fantasque schreef:
    Mee eens.
    Mensen gaan zich tegenwoordig anders gedragen omdat ze bang zijn dat ze er niet meer bij horen, als ze zichzelf uiten.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Phineas schreef:
    Ja, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. (nerd)


    Only losers can act the way you do

    Ja. Maar het is niet meer zo gemakkelijk tegenwoordig.

    Eens, maar laat een 'vriendin' van mij dat maar niet horen..


    "POTATOOOOOE!"

    Voiceless schreef:
    Mee eens, maar het is echt enorm moeilijk om scheit aan de rest te hebben vind ik.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Eigenlijk wel :)

    Mensen die ook daadwerkelijk niet bang zijn voor commentaar en reacties van anderen, ja, die kunnen makkelijk praten.

    Maar wanneer je om wat voor reden dan ook enorm bang bent voor reacties van anderen, is dit enorm lastig/moeilijk. Wanneer je heel streng opgevoed bent waar bv homoseksualiteit taboe is, dan zijn personen die toevallig lesbisch of homo zijn enorm bang voor de reacties. Het ligt aan je omgeving.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Ik snap niet dat iedereen het er hier mee eens is? Alsof iedereen zo sterk is en schijt heeft aan iedereen en gewoon geen emotionele gevoelens heeft! Voor sommige mensen duurt het best wel lang om zichzelf te kunnen zijn. Gewoon omdat ze niet gepest willen worden omdat ze bang zijn voor reacties omdat het hun pijn doet. Dat is toch wel te begrijpen? Je hebt ook heel veel mensen die hun hele leven al homoseksueel zijn alleen er pas na jaren voor uit durven te komen. is dat nou raar? Is dat nou zwak dat ze er dan niet eerst voor durven uit te komen? Wij als mensen zijn nou eenmaal zo, dat we veel nadenken over hoe anderen reageren. Want we willen niet achtergelaten worden, we willen niet alleen zijn, we willen geen pijn lijden. Ik zeg dat ik het er niet mee eens ben. Maar als je het opvat als in: "Ik doe me anders voor om erbij te horen en laat mijn echte vrienden vallen en dat maakt me niks uit blablabla", dan ben ik het er wel mee eens.


    "Let them eat cake!"

    Ik weet hoe moeilijk het is om jezelf te blijven. En ik ken mensen die dat probleem hebben. Het zou heel leuk zijn als het kom, maar ik betwijfel dat het echt mogelijk is.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Je MOET dat niet.
    Niet iedereen is hetzelfde.
    Maar ik heb wel de instelling 'Het zijn de mensen die naar me kijken die er last van hebben, niet ik.' ;p


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Mee eens, heel zeker!
    Gemakkelijk gezegd natuurlijk, maar gedaan...


    Beeeeeeeesje :-)