• Heey,
    Ik zag gister(volgens mij) bij iditie NL dat Fins de nieuwe wereldtaal moest woorden.
    Omdat het een fonetische taal is(je schrijft wat je zegt en andersom). Dus als je 2 ii schrijft zeg je ook 2 ii(en niet zoals bij het Nederlands lange klinker in letter korte klinker dubbele medeklinker). Er zijn een paar regeltjes die je moet kennen maar veel minder dan bij het Engels, en er zijn zo goed als geen uitzonderingen.

    Of te wel, we moeten allemaal Fins gaan leren(ik ben al bezig,het is serieus makkelijker dan Engels,Duits of Frans).

    Mijn zus(die geen engels kan) en ik(een dislect) zijn in iedergeval al voor dat het de nieuwe wereldtaal moet woorden.
    Wie is er nog meer voor? En wie gaat er met mij Fins leren?

    Edit: Naast het Engels.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2010 - 0:01 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik wil wel mee leren:Y)

    maar of t een wereldtaal word, ik denk t niet

    jeej
    Hallo 14 naamvallen (nerd)
    Ik denk dat ik oversla


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    jeej
    Hallo 14 naamvallen (nerd)
    Ik denk dat ik oversla

    15


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben tegen. Geef mij maar Engels. De meeste mensen kunnen Engels spreken en ik denk dat er veel minder mensen Fins spreken -dat denk ik dan-, dus het lijkt me een beetje onhandig om dat nou als wereldtaal te nemen.

    Exercitus schreef:
    (...)
    15

    Nog erger :|


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    NEEEE!!


    Pop ate my heart.

    Predictable schreef:
    Ik ben tegen. Geef mij maar Engels. De meeste mensen kunnen Engels spreken en ik denk dat er veel minder mensen Fins spreken -dat denk ik dan-, dus het lijkt me een beetje onhandig om dat nou als wereldtaal te nemen.

    Dat is ook zo met Frans.
    Dus eigenlijk zou het ENgels en Fins moeten zijn.
    En die naamvallen vallen mee alleen de partitief is wat moeilijk. Maar als ik het zo lees is het duidelijker dan Engels.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Predictable schreef:
    Ik ben tegen. Geef mij maar Engels. De meeste mensen kunnen Engels spreken en ik denk dat er veel minder mensen Fins spreken -dat denk ik dan-, dus het lijkt me een beetje onhandig om dat nou als wereldtaal te nemen.


    None but ourselves can free our minds.

    Er zijn meer mensen die Engels spreken dan mensen die Fins spreken dus dat lijkt me niet logisch. En ik vind Fins ook helemaal geen mooie taal, geef mij maar Engels. ._____.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2010 - 23:38 ]

    Net zoals bij het Latijn dus, daar zeg je ook i-i. Maar Fins. Waarom zouden we FINS moet leren? Come on, waar spreken ze dat? Volgens mij alleen in Finland hoor. ._____.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2010 - 23:42 ]


    Only losers can act the way you do

    En in Swede.
    Maar dat is het zelfde als Frans en Duits,ik snap nog steeds niet waarom we die moeten kenne.
    Als we dan 2 vreemde talen moeten kennen laat dan teminste 1 van de 2 makkelijk zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben gewoon helemaal tegen talen. Laat er gewoon 1 taal zijn, of laat ons maar 1 taal leren >.< [/hekel aan Frans en Duits]


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Trouwens die naamvallen vallen mee, zij hebben geen voorzetsels en grbuirken daarom naamvallen,daarom hebben ze er 15,maar wij hebben meer voorzetsels dus dat is ook weer mooi mee genomen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Zweden en Finland, daar gaan we natuurlijk allemaal naartoe! Frans en Duits zijn echt wel essentiële talen, don't give a shit of zo moeilijk zijn of niet. Ze zijn gewoon belangrijk. ;D


    Only losers can act the way you do

    Waar spreken ze buiten Duitsland Duits en buite Frankrijk Frans?(en dan bedoel ik niet die aso die weigeren Engels te spreken).
    Trouwens Fins word ook nog in Estland, Noorwegen en Rusland gesproken.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2010 - 23:50 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall