• Iedereen kent het wel dat je wil schrijven, maar je hebt gewoon geen inspiratie of kan het niet verwoorden.

    Hieronder mag je tips geven die mensen met een writersblock kan helpen. ^^

    x


    Let the Night embrace you

    Die heb ik nodig.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Hush schreef:
    Die heb ik nodig.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Niet steeds maar achter je computer zitten, en proberen te bedenken wat te schrijven. Ga naar een andere plaats: de tuin, het balkon, de woonkamer, het park, etc.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    L0VEDRUNK schreef:
    Niet steeds maar achter je computer zitten, en proberen te bedenken wat te schrijven. Ga naar een andere plaats: de tuin, het balkon, de woonkamer, het park, etc.
    ja dat klopt dat doe ik vaak maar meestal heb ik gewoon zin om snel door te schrijven.

    - Bepaalde muziek luisteren en films zien.
    Bij mij helpt meestal muziek met een 'spannende' ondertoon.
    - Mooie foto's op Flickr geven mij ook inspiratie.

    En jah, voor de rest gewoon wachten tot het over is zeker?


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Dit vreemde geval luisteren, er niet meer aan denken, iets anders gaan doen, of gewoon wachten tot het overgaat.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    -Film- en gamemuziek luisteren. (Composers: Danny Eflman, Steve Jablonsky, James Hornor, E.S. Posthumus, Greg Edmonson, Hans Zimmer, James Newton Howard, Ramin Djawadi)
    -Films kijken.
    -Films combineren/mixen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik dan meestal een boek lezen of andere verhalen, muziek luisteren. Gewoon totaal iets anders waar je inspiratie uit zou kunnen halen.
    Als ik een boek lees, raak ik meestal weer in de sfeer van schrijven.
    Of zoals Flynn zegt een film kijken.


    Je moet worden wie je bent.

    Soms moet je ook gewoon doorzetten, want steeds afhaken als je even niets meer weet heeft ook niet zoveel zin, want dan duurt het eeuwen voordat je echt iets op papier hebt.


    Je moet worden wie je bent.

    Dit topic kan echt nog eens van pas komen, gheghe :Y)

    -(Dag)dromen
    -Liedjes luisteren/teksten lezen
    -Andere verhalen lezen
    -Mythes/sprookjes/sages e.d. lezen
    -Aan iets anders denken
    -Wandelen/fietsen of in iedergeval iets anders doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    - Elke avond in je bed nadenken voordat je gaat slapen

    [ bericht aangepast op 16 aug 2010 - 18:55 ]

    Ik krijg altijd inspiratie van mooie, dromerige plekken. Zoals een meer in het bos. En muziek helpt ook altijd.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Wat voor mij helpt is bezig gaan aan compleet andere dingen die niks te maken hebben met wat ik wil schrijven. Als je stopt er moeite voor te doen gaat het vaak beter, anders wordt de irritatie dat het niet lukt alleen maar groter.
    Ik vond ooit eens dit. Zij heeft het dan over bloggen maar veel van de dingen die zij noemt helpen mij vaak ook, en ik had ze niet beter op een rijtje kunnen zetten, dus misschien heeft iemand er iets aan (het is wel in het engels).


    Everybody's got me looking in the wrong direction..

    Kies een voorwerp of gewoon een woord dat je mooi vindt of fascinerend of wat dan ook en beschrijf het. Gewoon doelloos iets beschrijven helpt ook.


    Je moet worden wie je bent.