• Iedereen kent het wel dat je wil schrijven, maar je hebt gewoon geen inspiratie of kan het niet verwoorden.

    Hieronder mag je tips geven die mensen met een writersblock kan helpen. ^^

    x


    Let the Night embrace you

    Kijk beroemde klassieke steengoede films, en kijk of je wat scènes eruit kan halen voor in je verhaal. Kijk films, lees boeken, volg soaps, luister veel muziek: En haal uit alles inspiratie.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Ik luister altijd naar muziek als ik geen inspiratie heb. Als je een idee hebt, schrijf er altijd wel iets van neer, al is het gewoon opervlakkig, misschien kan het later nog van pas komen. Ik lees ook soms eens verhalen die ik ooit geschreven heb en nooit ga afmaken. Dat geeft mij altijd de moed om het de volgende keer beter te doen en het geeft me inspiratie. Anders heb ik nog een tip: mijn nicht heeft ergens gelezen dat je op je creatiefst ben vlak nadat je opstaat of vlak voordat je gaat slapen. Daarom schrijf ik het meeste altijd 's avonds en als ik kan 's morgens. Verder luister ik soms eens naar muziek die ik helemaal niet in mijn iTunes heb staan, dat geeft me soms ook inspiratie. Vaak vraag ik ook aan andere mensen of ze geen bands kennen die ze me aanraden. Het helpt ook om te horen welke ideeën andere mensen hebben of wat ze van mijn idee vinden. Ik vraag hun vaak wat zij met het verhaal zouden doen en zo bouw ik verder op. Maar als het écht niet lukt, is het het beste dat je het even laat. Het pushen moet je zeker niet doen, want je bent dan niet tevreden met het resultaat en zo.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Sergio schreef:
    Dit vreemde geval luisteren, er niet meer aan denken, iets anders gaan doen, of gewoon wachten tot het overgaat.


    Dat liedje zong mijn opa altijd op koor, ht doet aan hem denken. :) Het is mooi nu heb ik inspi gekregen... :) helpt wel aha..

    xx


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    ga wandelen, luister muziek, of val in slaap (en droom)...
    dat helpt bij mij xD


    No Weird, No Fun!

    free writing
    gewoon losse stukjes voor je verhaal schrijven ik krijg daar meestal inspiratie van hoe ik mijn verhaal verder laat verlopen...
    oftewel -hoofd leegmaken en het eerste opschrijven wat in je opkomt het hoeft niet eens met je verhaal te maken hebben


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ga foto's kijken op verschillende tumblrs en verzin een verhaal bij elke foto. Deze site is ook héél erg fijn. Die gebruik ik altijd. (:
    & Probeer eens een verhaal niet achter de computer te schrijven. Ik krijg het meeste inspiratie op papier.


    Never say Never

    Ga met vrienden kletsen en melig doen, luister muziek, maak een lange wandeling of ga tekenen.
    Zelf doe ik altijd dat laatste, zo heb ik een mooie tekening en veel inspiratie erbij!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Zie alles een verhaal, verzin daar uit je eigen verhaal


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Luister naar inspirerende muziek!
    Als je storie bijvoorbeeld over een gebroken hart heb kan je bijvoorbeeld naar de muziek van Taylor Swift luisteren.


    I rather love then fight.

    Sprinkles schreef:
    Ik dan meestal een boek lezen of andere verhalen, muziek luisteren. Gewoon totaal iets anders waar je inspiratie uit zou kunnen halen.
    Als ik een boek lees, raak ik meestal weer in de sfeer van schrijven.
    Of zoals Flynn zegt een film kijken.


    is dat niet een soort plagiaat ???
    (of tenzij je het natuurlijk een klein beetje anders maakt:$)


    it's not al a fairytaile , you just live in your own wonderland.

    fundushi schreef:
    (...)

    is dat niet een soort plagiaat ???
    (of tenzij je het natuurlijk een klein beetje anders maakt:$)

    Plagiaat is letterlijk iets overnemen. Dus bijvoorbeeld het hele boek overtypen ;].


    I am an idiot, I move.

    Ik heb de laatste tijd veel dromen over de Jonas Brothers xD
    Natuurlijk zijn het goedde dromen he.
    Soms als ik voor mijn computer of TV zit krijg ik inspiratie :)
    Of als ik een boek lees werkt ook bij me.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Poesiket schreef:
    - Elke avond in je bed nadenken voordat je gaat slapen


    Dat vind ik ook zeker een handige. Het enige nadeel bij mij is dat ik dan veelste laat ga slapen. x')


    Stand up when it's all crashing down.

    Gewoon even stoppen met schrijven _O_


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    probeer dingen uit je eigen leven erin te verwerken of te verdraaien. dat helpt bij mij! zoek liedjes op waar teksten in staan die je kunt gebruiken in je verhalen. Neem altijd een boekje mee waarin je alle ideeën in opschrijft die je binnen komen ookal vind je ze slecht! als je dat leest komt de inspiratie vanzelf terug!


    Kill them with kindness.