• Beste mensen op Q ik ben nu voor 1 keer serieus ,

    Zijn er mensen met snij ervaringen die ervan af zijn gekomen .
    Want ik heb een vriendin en ik geeft echt om haar , maar ze snijd zichzelf omdat ze het moeilijk heeft .
    We hebben probeerd om met haar te praten dat ze het niet meer doet , maar ze kan er niet mee stoppen .
    Dus ben ik en een vriendin naar een leerkracht gegaan en hebben wij dat verteld , hij heeft zich dan gewend aan het clb ( zo een soort gezondheidszorg )
    Maar ik wil haar verder helpen , om ermee te stoppen en ja ik weet dat het moeilijk is om ermee te stoppen en dat je daar niet direct mee kunt stoppen .
    Maar heeft nog iemand tips , want ik wel haar echt helpen .

    dikke zoen FloppyFish


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    Ik heb vele vriendinnen, voornamelijk die ik hier heb leren kennen, die zich zelf snijden en gesneden hebben. Ik noem geen namen.
    Één van hen werd een beste vriendin die vaak bij mij kwam voor hulp en iemand nodig had, maar ze woont ver, het enige wat ik voor haar heb kunnen doen is met haar praten. Tegenwoordig doet ze het niet meer.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Je kunt niet meer doen dan er voor haar zijn vrees ik. Steun haar, laat zien dat je om haar geeft.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb al heel wat mensen meegemaakt/geholpen die automutileren. Gelukkig zijn ze inmiddels allemaal gestopt. Je kan het beste zorgen dat ze met een professioneel iemand gaat praten.


    Bad decisions make good stories.

    Ik denk niet dat je haar er van af kunt helpen, niet zonder professionele hulp, in ieder geval. Waarschijnlijk heeft ze een goede reden dat ze zichzelf snijdt; die problemen zijn bij zulke mensen vaak emotioneel. (denk aan thuissituatie, verleden, laag zelfbeeld etc). Ik denk dat je het beste met haar kunt praten als ze je nodig heeft, haar zo veel mogelijk afleiding geven en vooral in tijden wanneer je merkt dat ze wat treuriger is dan normaal.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Anarose schreef:
    Ik heb al heel wat mensen meegemaakt/geholpen die automutileren. Gelukkig zijn ze inmiddels allemaal gestopt. Je kan het beste zorgen dat ze met een professioneel iemand gaat praten.


    26 - 02 - '16

    Anarose schreef:
    Ik heb al heel wat mensen meegemaakt/geholpen die automutileren. Gelukkig zijn ze inmiddels allemaal gestopt. Je kan het beste zorgen dat ze met een professioneel iemand gaat praten.


    Miep

    Je hebt genoeg gedaan. Ze krijgt nu als het goed is professionele hulp. Veel meer hulp kan ze niet gebruiken, 't is niet fijn als iedereen zich met je problemen bemoeid. Tenminste, zo zou ik het ervaren.


    i put the fun in funeral

    Hoo mensen help !!!!!!!!!

    Dus dat gezondheidszorg willen het aan haar ouders vertellen ! Maar haar ouders zijn super streng !
    En nu zegt ze dat ze zichzelf iets gaat aandoen als ze het vertellen ! Please help !!!!!!!!!


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    Het enige wat ik kan bedenken is haar aandacht geven, veel aandacht. Niet met als onderwerp automutilatie, maar gewoon, laten zien dat je voor d'r bent. Vaak is het een schreeuw om hulp. Verder kan ik niet helpen, sorry, ik zit er zelf nog middenin.


    Tijd voor koffie.

    Het enige wat je echt kunt doen is haar steunen. Praat vaak met haar en geef haar aandacht en complimentjes, het is al heel goed dat je naar een leraar bent gegaan. En het is echt goed dat je haar wilt helpen. Steun haar en praat met haar, soms hebben mensen gewoon een luisterend oor nodig. Wat is de reden van haar waardoor ze zichzelf snijd? Zoek samen naar een oplossing en ga vaak leuke dingen met haar doen.

    Wat je ook kunt doen is haar een dagboek bij laten houden. Waarin ze schrijft wat ze die dag heeft meegemaakt waardoor ze zichzelf snijd. Soms vinden mensen het fijner om te schrijven dan om te praten.

    veel succes ! x


    'If we wait until we're ready, we'll be waiting for the rest of our lives.' - Lemony Snicket

    Kwijt schreef:
    Het enige wat ik kan bedenken is haar aandacht geven, veel aandacht. Niet met als onderwerp automutilatie, maar gewoon, laten zien dat je voor d'r bent. Vaak is het een schreeuw om hulp. Verder kan ik niet helpen, sorry, ik zit er zelf nog middenin.



    Het is een verslaving. Het is moeilijk om er af te komen als je er echt midden in zit. Therapie helpt, maar goed, ik zou niet weten hoe je dat zou moeten aanpakken..


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    FloppyFish schreef:
    Hoo mensen help !!!!!!!!!

    Dus dat gezondheidszorg willen het aan haar ouders vertellen ! Maar haar ouders zijn super streng !
    En nu zegt ze dat ze zichzelf iets gaat aandoen als ze het vertellen ! Please help !!!!!!!!!


    Okey dat is ernstig, misschien helpt het als je samen met je vriendin iets leuks gaat doen op de dag dat die mensen komen ? Dan hebben haar ouders even tijd om het te laten bezinken. Geen enkel ouder wil dat haar kind zich snijd en zullen ze waarschijnlijk niet boos op haar zijn maar heel erg verdrietig. Misschien helpt dat?


    'If we wait until we're ready, we'll be waiting for the rest of our lives.' - Lemony Snicket