• Iedereen kent het wel dat je wil schrijven, maar je hebt gewoon geen inspiratie of kan het niet verwoorden.

    Hieronder mag je tips geven die mensen met een writersblock kan helpen. ^^

    x


    Let the Night embrace you

    Film, Foto's en muziek, daar vind ik meestal ook wel wat inspi in.

    Buiten, luisteren naar die geluiden enzo, geeft me ook wel inspiratie.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ascendancy schreef:
    Ik krijg altijd inspiratie van mooie, dromerige plekken. Zoals een meer in het bos. En muziek helpt ook altijd.

    Dat helpt bij mij ook altijd
    Verder helpen leuke dingen doen ook zoals lol trappen op een ongebruikelijke plek, logeren, feestjes met je bff's bij mij altijd:Y)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Voor mij helpt altijd gewoon beginnen.
    Mijn schrift staat uiteindelijk vol doorgekraste dingen, en dan komt meestal de inspiratie weer terug. Anders ga ik muziek luisteren, of vraag ik goede vrienden of mijn ouders raad.

    Voor mensen die er nu last van hebben. Veel Succes! Je kunt het, geloof in jezelf.


    Memories are the moments in life who are worth a place in your heart

    Sheize, ik zit even vast. Schrijf ik het wel goed? XD


    Stop existing and start living.

    Zoek een nummer op waar je veel inspiratie van krijgt. (: Misschien lastig, maar het werkt bij mij altijd.


    Save me with your love tonight.

    Moe zijn. Helpt op de ene of andere manier altijd bij mij :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik heb precies het zelfde!

    Semetal schreef:
    -Film- en gamemuziek luisteren. (Composers: Danny Eflman, Steve Jablonsky, James Hornor, E.S. Posthumus, Greg Edmonson, Hans Zimmer, James Newton Howard, Ramin Djawadi)
    -Films kijken.
    -Films combineren/mixen.


    + Boeken lezen
    + Goed om je heen kijken in je omgeving (of een andere), dan vallen er vanzelf dingen op die je kunt gebruiken voor inspiratie.

    Het helpt vaak ook om kleine dingen die je te binnen schieten op te schrijven. Vaak geeft het inspiratie voor teksten als je het naderhand terug leest.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Sid schreef:
    - Bepaalde muziek luisteren en films zien.
    Bij mij helpt meestal muziek met een 'spannende' ondertoon.
    - Mooie foto's op Flickr geven mij ook inspiratie.

    En jah, voor de rest gewoon wachten tot het over is zeker?


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    kijk films en lees boeken. ik haal mijn ideeen meestal uit kleine stukjes van bijv twilight. zo heb ik nu een id van Brick by boring brick paramore

    ergens gaan zitten en nadenken :3

    Je kan eerst bijv. voor je een verhaal schrijft al je ideeën schrijven en dan begin je pas met schrijven en als je nog meer hebt schrijf je het op...
    xn
    Soms heb ik een writersblock en dan verwijder ik hem. Omdat toch weinig mensen hem lezen en bijna niemand reageert op mijn hoofdstukken...,

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juli 2010 - 10:04 ]

    Ik zeg muziek & boeken :D. Gewoon ff anfstand nemen, dan komt het vanzelf :D

    gewoon niet denken aan schrijven en iets anders doen. Je hebt vanzelf wel weer inspiratie ^^


    Life is hard, just break it with your head <3

    meestal doe ik even wat anders wat ik leuk vindt, pianospelen of zoiets, maar soms komt er gewoon iets als ik aan het dagdromen ben:)


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.