• De stelling van vandaag luidt:
    Landen moeten hun eigen problemen oplossen en niet met behulp van andere landen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Ik heb daar een uitgesproken mening over, maar moet nu leren en het is anders wat lang ook, dus maar ik ben er eerder niet mee eens


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Oneens. Stel nu dat we weer oorlog krijgen met een ander land. "Tja, het is hun probleem, dus hun moeten het maar oplossen", leuk hoor, zulke steun.
    En trouwens, de Europese Unie is niet voor niks ontstaan. Die is er júist om elkaar te helpen, dus waarschijnlijk hebben we elkaar nodig.


    it's so empty living behind these castle walls

    Niet mee eens. Je moet elkaar helpen. Zonder elkaar ben je nergens.


    I'm not your princess

    mee eens

    ImNotOkay schreef:
    Eens en oneens,
    Landen als Nederlands kunnen dat betalen dus het zou nergens opslaan als ze de schulden enzo naar andere landen zouden opschuiven. Maar arme landen als Afrika of zoals vorige keer in Haitï die mensen konden er zelf niks aan doen en ze hadden geen geld, ik vind dat het dan wel met behulp van andere landen moet worden opgelost.


    Ik ben het heeeeleeemaaaaal met je eens(A)


    Time changes, best friends can become strangers...

    Oneens in het geval van de crisis, vooral als ik kijk naar de situatie van Griekenland en hoe daar een hoop problemen gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden.

    Té gemakkelijk zelfs.

    Eens wanneer het gaat over oorlogsgebieden en arme landen als bijv. Afrika.
    Hoewel je daar beter mensen(doktoren, leraren, vrijwilligers), kleding, voedsel en gebruiksvoorwerpen heen kunt sturen dan geld, omdat het volk het geld toch zelden tot nooit krijgt te zien. Of maar een héél klein deel krijgt ervan.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Oneens. En trouwens, we zijn (als het gaat om Europa) niet voor niets de EU. Right?(krul)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ja, ze zijn een land. Ze maken problemen en moeten die dan ook zelf oplossen. Tenzij ze natuurlijk niks anders kunnen.

    Eens, we hebben in ons eigen land problemen genoeg. Laten we die eerst oplossen en dan onze kennis overdragen naar het buitenland. Bijvoorbeeld als ze een medicijn uitvinden tegen aids. We redden onze eigen landgenoten ermee, en daarna doden we een van de grootste ziektes in Afrika. Als Aids/Malaria/TBS stopt daar, zal de economie groeien en zal het ook in die landen de economie groeien.
    Zie Griekenland nu. Zij zijn economisch helemaal kapot. Dat is hun eigen schuld. Zij hebben vele problemen achtergehouden voor Europa. Daarom verdienen ze geen hulp.

    Oneens, in geval van natuurrampen moet er geholpen worden.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2010 - 20:05 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Oneens


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    ImNotOkay schreef:
    Eens en oneens,
    Landen als Nederlands kunnen dat betalen dus het zou nergens opslaan als ze de schulden enzo naar andere landen zouden opschuiven. Maar arme landen als Afrika of zoals vorige keer in Haitï die mensen konden er zelf niks aan doen en ze hadden geen geld, ik vind dat het dan wel met behulp van andere landen moet worden opgelost.


    I'll live every second like it is my last one <3

    De landen binnen de EU moeten elkaar wel helpen, de europese unie is dat niet voor niks is er niet alleen voor de euro hoor?
    De landen erbuiten zouden het zelf maar op moeten lossen, maar als het kan zorgen dat de EU in grote problemene komt dan vind ik dat de EU in actie moet komen

    (K)


    Don't stop believing, and you will be happy

    Ascendancy schreef:


    Oneens, in geval van natuurrampen moet er geholpen worden.


    helemaal mee eens.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2010 - 16:57 ]


    Take me to wonderland

    oneens : als wij arm waren zouden we ook steun willen van andere landen ö

    oneens