• Nou.. ik ga van augustus dus met mijn vriend naar een plaatje vlak bij Bled (Slovenië, naast Italië ;P) voor een week. Met zijn tweeën in zo'n huisje. :$
    Nou heb ik zo'n vaag vermoeden dat ik daar zo'n beetje iets belangrijks ga meemaken als je begrijpt wat ik bedoel :$.. dus ik wil eigenlijk graag aan de pil. Ik weet er alleen niet zoveel vanaf, zoals waar je hem koopt, hoe duur die is, of je persé naar de huisarts moet (of dokter?) en.. hoe ik het aan mijn moeder ga vragen. Ik vind het gewoon genant als zij weet wanneer ik serieus met die dingen begin, daar kan ik niks aan doen :$..

    Kunnen jullie me helpen? :$
    <3


    ars moriendi

    jap de dokter moet een resept schrijven enzo en als je zegt voor ongesteldheid krijg je ook mee van de dokter alleen ik zou wel eerlijk tegen je ouders zijn.


    Some angels have no wings.

    Voor de pil hoef je niet te betalen. Je kunt een recept vragen bij de dokter na een afspraak. En je kunt eventueel zeggen tegen je moeder dat je de laatste tijd erg veel last hebt van menstruatiepijnen en dus graag de pil wil gaan slikken. Zo ben ik er ook mee begonnen. :] Al vermoedde mijn moeder wel al iets van seks enzo. Maar gewoon vragen, is niks mis mee! Het is toch alleen maar goed als je aan anticonceptie doet?


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    de dokter voor een afspraak bellen, ik zal gewoon ff tegen je moeder zeggen/vragen , die gaat het alleen maar verstandig vinden :Y)

    ik kwam trouwens naar dit topic omdat ik dat dacht er Dr Phil stond hehe en aangezien mijn naam Dr phil is


    I solemny swear i am up to no good

    De pil kun je bij de apotheek halen, alleen volgens mij niet zonder recept. Je zou ook gewoon tegen je moeder kunnen zeggen dat je ongesteld bent als je op vakantie gaat, en daar niet zoveel in in hebt. Of je dan de pil mag, om het wat uit te stellen. Aan de andere kant, volgens mij kun je ook gewoon naar de dokter gaan, zelf betalen, en je hebt geen rekening en je ouders hoeven er niks van te weten. Succes!


    Save me with your love tonight.

    DrPhil schreef:
    de dokter voor een afspraak bellen, ik zal gewoon ff tegen je moeder zeggen/vragen , die gaat het alleen maar verstandig vinden :Y)

    ik kwam trouwens naar dit topic omdat ik dat dacht er Dr Phil stond hehe en aangezien mijn naam Dr phil is

    En wat zeg je dan als je zo'n afspraak maakt..?


    ars moriendi

    Mercury schreef:
    (...)
    En wat zeg je dan als je zo'n afspraak maakt..?


    Hallo met (jenaam)
    Ik wou graag een afspraak maken voor de pil

    En dan zeggen die assistente wel wnr je terecht kunt :)
    het is helemaal zo eng niet ;)


    I solemny swear i am up to no good

    Utopia schreef:
    De pil kun je bij de apotheek halen, alleen volgens mij niet zonder recept. Je zou ook gewoon tegen je moeder kunnen zeggen dat je ongesteld bent als je op vakantie gaat, en daar niet zoveel in in hebt. Of je dan de pil mag, om het wat uit te stellen. Aan de andere kant, volgens mij kun je ook gewoon naar de dokter gaan, zelf betalen, en je hebt geen rekening en je ouders hoeven er niks van te weten. Succes!


    De pil word vergoed als je nog minderjarig bent:Y)


    I solemny swear i am up to no good

    Als je niet tegen je moeder wil zeggen dat je wil beginnen met seks, kan je zoals hierboven gezegd ook zeggen dat je aan de pil wil vanwege menstruatiepijn (:
    Je moet je huisarts bellen voor een afspraak. Je krijgt dat een recept mee, en daarmee kan je in de apotheek de pil halen. De pil wordt betaald door je zorgverzekering (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    Als je niet tegen je moeder wil zeggen dat je wil beginnen met seks, kan je zoals hierboven gezegd ook zeggen dat je aan de pil wil vanwege menstruatiepijn (:
    Je moet je huisarts bellen voor een afspraak. Je krijgt dat een recept mee, en daarmee kan je in de apotheek de pil halen. De pil wordt betaald door je zorgverzekering (:

    Hoeveel strips krijg je dan mee? =3 en moet je vanaf dat moment altijd naar de apotheek om de Pil te halen, of kan dat ook bij een drogist ofzo?
    (sorry, ik ben heel blij dat jullie me willen helpen <3)


    ars moriendi

    DrPhil schreef:
    (...)

    De pil word vergoed als je nog minderjarig bent:Y)

    De pil wordt tot 21 jaar vergoed ;)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    je moet dan weer terug naar de apotheek.
    en in 1 doosje zitten meestal 3 strips.


    AAP

    Ik vond het ook genant om te vragen maar ik deed het gewoon, voelde toch beter dat mijn moeder het wist. Verder heb ik naar de dokter gebeld om afspraak te maken voor de pil en bij de apotheek moest ik het ophalen, het word nu nog voor je vergoed. Je krijgt 3 strips mee, dus voor 3 maanden. Na die 3 maand kun je zeggen of je die pil wil houden of een andere wil hebben -vanwege de bijwerkingen, die kunnen anders zijn bij verschillende soorten zegmaar- en als ze op zijn dan kan ik gewoon bij de dokter het doosje inleveren en dan paar dagen later weer ophalen bij de apotheek ^^


    -

    Mercury schreef:
    (...)
    Hoeveel strips krijg je dan mee? =3 en moet je vanaf dat moment altijd naar de apotheek om de Pil te halen, of kan dat ook bij een drogist ofzo?
    (sorry, ik ben heel blij dat jullie me willen helpen <3)

    De eerste keer kreeg ik voor 3 maanden mee, dat is 1 doosje van 3 strips. Daarna moest ik weer een afspraak met de huisarts om te kijken hoe het gegaan was (dat doen ze om te kijken of je geen klachten heb, als je bijvoorbeeld allergisch bent voor een bepaalde stof krijg je een ander merk). Daarna kreeg ik een herhalingsrecept, daarmee kan je bij de apotheek de pil afhalen zonder afspraak met de huisarts. Toen kreeg ik 2 doosjes met 6 strips, voor een half jaar dus.
    En graag gedaan hoor (:

    [ bericht aangepast op 1 juni 2010 - 20:12 ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Mercury schreef:
    (...)
    Hoeveel strips krijg je dan mee? =3 en moet je vanaf dat moment altijd naar de apotheek om de Pil te halen, of kan dat ook bij een drogist ofzo?
    (sorry, ik ben heel blij dat jullie me willen helpen <3)


    De eerste keer krijg je 3 strips mee, genoeg voor 3 maanden, en waarschijnlijk en herhaal recept voor nog eens 3 strips. Daarna heb je geen recept meer nodig, dan kan je bij de apotheek gewoon aangeven dat je de pil komt ophalen, en kan je hem zelfs voor een half jaar krijgen. Je kan hem niet bij de drogist halen omdat je dan geen medicatiebewaking hebt. Dat houd in, dat de pil in het bestand van je apotheek terecht komt. Als je dan bijvoorbeeld anti-biotica krijgt, krijgt de apotheker een interactie, dat wil zeggen dat hij ziet dat de pil dan minder berouwbaar is kan jou daarmee waarschuwen en adviseren.


    Your make-up is terrible

    mijn voordeel was dat ze me het zelf voorstelde om aan de pil te gaan :X

    anders kun je ook vertellen tegen je moeder dat je maandstonden echt heel pijnlijk zijn ,en meeste pillen helpen daar wel tegen
    x.


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me