• Heee ;D

    Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over 'De Quizlet Verhalenbundel' - Don't worry, 't gaat anders heten-. Dat had nogal positieve reacties dus nu zet ik even alle informatie op een rijtje, zodat je je in dit topic kan aanmelden, vragen kan stellen, suggesties maken, etc...

    Wat is nou heel het idee?

    Aangezien er zoveel schrijvers zijn op quizlet leek het me een leuk idee om eens een verhaal te schrijven met zoveel mogelijk mensen. Niet met het principe van twee schrijvers die samen iets schrijven, je bent namelijk niet gebonden aan de story. D.w.z. als je 1 hoofdstuk schrijft is dat al meer dan genoeg, je mag er meerdere schrijven maar dat is niet verplicht.
    Het is de bedoeling dat je 1 (of meerdere) hoofdstukken schrijft. Aan het eind van elk hoofdstuk schrijf je dat je personage het boek ergens achter laat (in de trein, het park etc.)

    Waarover gaat de story ?

    Het gaat over een fictief boek dat door een fictief meisje achtergelaten wordt in een fictieve trein, zodat iemand anders het kan vinden en het kan lezen. Als die persoon het dan gelezen heeft - of whatever hij er mee wil doen- moet die het ook weer ergens achterlaten zodat een ander personage - van een andere schrijver- het kan vinden.
    De bedoeling is niet dat je personage in het boek schrijft, de pagina's staan al bedrukt met een verhaal.
    Wat moet er in zo'n hoofdstuk ?

    Je personage is voor een bepaalde tijd in het bezit van het boek en je schrijft gewoon over die periode. Wat er dan gebeurt mag je zelf kiezen, het hoeft niet echt iets met het boek te maken hebben als je dat niet wil, maar je personage moet het achterlaten van het boek als het afsluiten van een - positief of negatief- hoofdstuk in zijn/haar leven zien. Je hoofdstuk begint met je personage dat het boek vindt of vertelt hoe hij het boek gevonden heeft en het eindigt met hoe hij het weer achter laat.

    Waarover gaat het reizende boek ?

    Het leuke daaraan is, dat dat niet uitmaakt. Het enige dat vast staat in het verhaal is de titel en dat het boek op reis is, maar de inhoud mag je zelf kiezen. Het kan dus zijn dat het bij jou een liefdesverhaal is, maar dat het bij mij over aliens gaat. .


    Wie mag er allemaal meedoen en hoe kan je je inschrijven?

    Iedereen mag meedoen en je kan je inschrijven door hier een berichtje te posten of me een privébericht te sturen. Niet in mijn gastenboek aub, ik ben veel te laks om dat in het oog te houden (;.

    De regels.

    - Je moet in het algemeen Nederlands schrijven (Geen Engels of een andere taal dan Nederlands, geen dialect, geen smiley's, geen breezertaal,...)

    - Wat betreft het vertelperspectief kan je kiezen uit; Hij/zij of ik. Geen jij-vorm.

    - Je hoofdstuk moet langer zijn dan 500 woorden.

    - Je hoofdstuk moet in de verleden tijd geschreven worden.

    - De story staat op dit account - geen nood je username komt bij je hoofdstuk te staan- dus je stuurt je verhaal door naar dit account in een privébericht. Als je liever mijn e-mailadres hebt, dan stuur je ook maar een privébericht, maar je snapt wel dat ik dat hier liever niet in het topic gooi.

    - Wees origineel; niet elk personage is een 16-jarig meisje met een drugsprobleem en het boek kan niet elke keer achter gelaten worden in een trein.

    - Als het jouw beurt is, maar je kan om een of andere reden niet, zeg dat dan op tijd zodat ik je kan omwisselen met een ander.

    - Je mag maximaal 6 dagen doen over 1 hoofdstuk, maar stuur het alsjeblieft zo vroeg mogelijk in, er zijn namelijk nog andere mensen die staan te popelen om te beginnen schrijven (:

    - Als je je username verandert, moet je dat in dit topic zetten graag met het nummer (:

    - Enjoy !

    Hoe weet je wanneer het aan jou is ?

    Hier in het topic zie je hoeveel mensen er nog voor jou zijn. Wanneer het hoofdstuk van degene voor je online staat , mag je aan het jouwe beginnen. Ik stuur je dan een privébericht wanneer het zover is zodat je dit topic niet constant in het oog moet houden.

    Lijst van mensen die al meedoen.

    Als er een vraagteken achter je naam staat, is dat omdat je niet direct hebt aangegeven of je meedoet. Laat je dat dan nog even weten ?


    1. Reventon
    2. Kassiewijle
    3. Prodigy
    4. xTalkIsCheap
    5. RvPersie
    6. CloseToMe
    7. Pukkelx Ding
    8. Cayenne
    9. Shade
    10. Cloudburst Op vakantie tot 11 augustus
    11. Cannibal
    12. Enough
    13. Juneau
    14. Fietsbel
    15. Alysse
    16. Lochness
    17. Reticent18. Eurydice
    19. Amistad
    20. CrazyChicken
    21. Junns
    22. OHMYJESSE
    23. Shikari
    24. Italy
    25. Courtesan
    26. Springbreak
    27. Leto
    28. Perleblanche
    29. EstrellaVida
    30. Rainfall
    31. Guitarsolo
    32. Hel
    33. Shakur
    34. Geesz
    35. Forlan
    36. HeroineBill
    37. Eternita
    38. Softspoken
    39. Lucide
    40. DeLorean
    41. xHopeless
    42. Psychic
    43. Captivity
    44. Kuyt
    45. Fatal
    46. Starwarsdude
    47. MamaHert
    48. Sid
    49. Merte
    50. Kawaii
    51. OHMYMESSI
    52. NewZealand
    53. Suikerwafel
    54. Kalona
    55. Mariquita
    56. SweetLady123
    57. CandyKiss
    58. Harley
    59. xAMANDEL
    60. Wise
    61. Invincible
    62. Volksfeind
    63. Hilfxmir
    64. Adored
    65. Ingle
    66. HeyItsMe
    67. Juno
    68. Floodlight
    69. Silvertress
    70. Zippezoe
    71. Smilie
    72. PapaHert
    73. CRACKSICLE
    74. Ellipse
    75. Caranes
    76. Matix
    77. Appelsap
    78. Essence
    79. Dorcha
    80. Devillish
    81. xxEEMMMxx
    82. Evermore
    83. FlowerRain
    84. Dangerousx
    85. Aylaaah
    86. MissP123
    87. Cornflakes
    88. Dropshot
    89. Lambert
    90. Cheesecake
    91. OHMYSETH
    92. Enetha
    93. Pocahontas
    94. Attitude
    95. Fictional
    96. Paraguay
    97. Ecstasy
    98. TheRipper
    99. Bloodrayne
    100. Hel
    101. NarutoPerv
    102. Peanutt
    103. Antique
    104. MAARTJExLOVE
    105. Greenmoon
    106. 12karakterss
    107. horrorcity
    108. Morgaine
    109. EmoCookie
    110. CloseToMe
    111. Cannibal
    112. Eef95
    113. Mouchoire
    114. Pepernoot
    115. OHMYJONAS
    116. AmoreBuono
    117. lefrevre



    We willen dat zoveel mogelijk mensen meedoen dus; Spread the word ! :Y)

    gelieve allemaal even de poll in te vullen :3


    De story vind je hier

    [ bericht aangepast op 23 nov 2010 - 17:55 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    I'm in! _O_


    Alis volat propriis.

    lijst is bijgewerkt :Y)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    9 juli was het laatste nieuwe deel. We hebben allemaal zes dagen en het is nu de 17e. De deadline is dus al 2 dagen verstreken. Man dit gaat echt chaotisch en lang worden...


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    AK47 schreef:
    9 juli was het laatste nieuwe deel. We hebben allemaal zes dagen en het is nu de 17e. De deadline is dus al 2 dagen verstreken. Man dit gaat echt chaotisch en lang worden...


    ik heb contact met haar gehad, gister zei ze dat ze hem 's avonds af zou hebben, vertrouwen moet van 2 kanten komen.. ik hoop dat ze hem vanavond inlevert, maar ik ga een poll maken met hoeveel dagen mensen moeten krijgen over het inleveren.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik heb een poll gemaakt, gelieve deze in te vullen, dank u :3


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    AK47 schreef:
    9 juli was het laatste nieuwe deel. We hebben allemaal zes dagen en het is nu de 17e. De deadline is dus al 2 dagen verstreken. Man dit gaat echt chaotisch en lang worden...

    Mijn schuld, aj am verrie sorry. :X

    Waarover gaat het reizende boek ?

    Het leuke daaraan is, dat dat niet uitmaakt. Ik stel voor dat we een naam voor het hoofdpersonage en een titel afspreken, maar de inhoud mag je zelf kiezen. Het kan dus zijn dat het bij jou een liefdesverhaal is, maar dat het bij mij over aliens gaat. .


    Is die naam al bedacht? En de titel?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2010 - 20:22 ]


    You are beautiful, you are love.

    Essence schreef:
    (...)

    Is die naam al bedacht? En de titel?


    Er is geen bepaald hoofdpersonage, in ieder hoofdstuk zit een personage die belangrijk is, maar zal voor iedereen anders zijn. de titel van het verhaal is 'journey of a paperback'


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Trekvlek is Fietsbel :')


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Fietsbel schreef:
    Trekvlek is Fietsbel :')


    aangepast :Y)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    France --> HeyItsMe


    To live would be an awfully big adventure

    ik doe ook mee! :]


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    73. LAInk > CRACKSICLE


    MUSIC && FASHION

    Ik wel ook wel meedoen, laat mij maar nummer 104 zijn (A)


    Travel far enough, you'll meet yourself

    ik wil ook wel meedoen ! ;p

    ik ben alleen op vakantie nu maar aan de wachtlijst te zien maakt het niet erg uit! ;p


    probeer me niet te begrijpen, hou gewoon van me!