• De stelling van vandaag luidt:
    Als de MP3's worden verboden op de openbare weg voor fietsers en voetgangers, zouden de radio's in de auto's ook moeten verdwijnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Ook bijna precies 6 jaar later (:


    Grappig hoe iedereen 6 jaar geleden er van uit ging dat muziek alleen via oordopjes was. Je kan ook prima de muziek op je telefoon aanzetten. En als het één verboden wordt, waarom het andere dan niet? Zou anders een beetje scheef zijn.

    Nythe schreef:
    Ook bijna precies 6 jaar later (:


    Grappig hoe iedereen 6 jaar geleden er van uit ging dat muziek alleen via oordopjes was. Je kan ook prima de muziek op je telefoon aanzetten. En als het één verboden wordt, waarom het andere dan niet? Zou anders een beetje scheef zijn.


    Ik vind het zo asociaal als iemand zijn muziek hardop aanzet op zijn telefoon. Bah.


    Ik ben het oneens. Ik vind dat ze het beide niet hoeven te verbieden. Muziek hoeft niet altijd zo hard te staan dat je niks hoort en daarnaast hebben mensen ook ogen gekregen om te kijken. Als ik aan het rijden/fietsen ben heb ik meer aan mijn ogen dan mijn oren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Nythe schreef:
    Ook bijna precies 6 jaar later (:


    Grappig hoe iedereen 6 jaar geleden er van uit ging dat muziek alleen via oordopjes was. Je kan ook prima de muziek op je telefoon aanzetten. En als het één verboden wordt, waarom het andere dan niet? Zou anders een beetje scheef zijn.


    Omdat je dan niet je gehele gehoorgang afsluit met die oordopjes. Je hoort de muziek wel, maar je hoort de andere geluiden ook nog prima. Dat heb je met oortjes niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het hangt er nogal vanaf hoe hard iemands muziek staat. Ik fiets zelf al weet ik niet hoelang altijd met muziek op, en ik heb nog nooit daardoor problemen gehad op de weg.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NanaWingless schreef:
    Nee.
    Want met oordopjes ben je in principe helemaal afgesloten voor geluiden van buiten en heb je 30% meer kans om een ongeluk te krijgen dan zonder dopjes (:
    Een autoradio sluit je niet af voor andere geluiden (:


    Same


    darling i'm a nightmare, dressed like a daydream

    Lucylot schreef:
    Oneens met de stelling. Maar ik vind niet dat oordopjes verboden moeten worden. Ik fiets elke dag in totaal 42 km, en ik moet er niet aan denken dat iets zonder muziek te doen! Als ze zouden zeggen dat je nog 1 oordopje in mag (doe ik al) zou ik er geen probleem mee hebben. Dan hoor je in principe nog steeds alles. Of je gaat helemaal op in je muziek ^^


    Dit c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    oneens... ik zet mijn muziek altijd op de een-na-laagste stand en hoor alles, mensen die praten, auto's, ect. in de auto moet ik er niet aan denken om met radio aan te rijden, dan kan ik me simpelweg niet concentreren.


    Never forget who you are and where you come from

    Sjenkie schreef:
    Ik zou niet weten waarom. Ik rij zelf auto, en als ik in de auto zit met de radio aan hoor ik nog steeds alles wat er om me heen gebeurd. Als je op de fiets of lopend oordopjes in hebt, ben je afhankelijk van je ogen omdat je gehoor is weggenomen. En dat is heel gevaarlijk.


    "Je weet pas hoe sterk je bent, als sterk zijn de enige keuze is die je hebt"

    Oneens. Ik denk niet dat het verboden moet worden, maar er zijn echt wel autobestuurders die hun muziek veel te luid zetten of te veel concentreren op de muziek/praatprogramma's en niet genoeg op de weg. Misschien dat er wel een strengere wet rond mag komen.


    The soul needs autumn.

    Oneens. Ik weet niet of dit wetenschappelijk bewezen is oid, maar voor mijn gevoel is het horen van verkeersgeluiden op een fiets veel relevanter voor veilig verkeer dan in een auto. Natuurlijk geldt in beide situaties dat je je kunt laten afleiden door de muziek, maar het is altijd een kwestie van scherp blijven binnen het verkeer. In een auto rijdt je echter veel meer op de spiegels e.d. en is je gehoor niet direct een heel belangrijk zintuig. Veel belangrijker is het kijken. Op de fiets is kijken uiteraard ook heel belangrijk, maar het horen van een auto achter je is ook erg belangrijk (omdat je geen spiegels hebt om even achter je te kijken).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oneens. Ik vraag me af wat er gebeurt als autoradio's verboden worden. Als je een lange weg moet afleggen, wil je toch gauw iets van afleiding hebben. Ik denk dat de helft sowieso z'n telefoon als afleiding of als bezigheid gaat gebruiken en dat leidt tot veel gevaarlijke situaties, aangezien je dan zowel je zicht als je gehoor vermindert. Oortjes op de fiets is eigenlijk ook heel gevaarlijk, maar ik doe het toch. Wel probeer ik zo min mogelijk te wisselen van muziek tijdens het fietsen en ik zet het volume laag, maar eigenlijk is het toch best wel gevaarlijk... als je erover nadenkt haha


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    NanaWingless schreef:
    Nee.
    Want met oordopjes ben je in principe helemaal afgesloten voor geluiden van buiten en heb je 30% meer kans om een ongeluk te krijgen dan zonder dopjes (:
    Een autoradio sluit je niet af voor andere geluiden (:


    Precies.
    Trouwens, volgens mij is er niemand het hier mee eens is :)

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 15:52 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Rafe schreef:
    Oneens, omdat die oordopjes in je oren zitten hoor je verder niks. De radio zit verder van je af, je hoort de rest op de weg wel.

    JA!!
    Ik vind het zo niet eerlijk.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Nope, hier ben ik het niet mee eens. Een radio zit niet op/in je oren zoals een koptelefoon en oortjes waardoor je verkeer nog wel kan horen en dus niet volledig afhankelijk bent van je zicht. Desondanks blijf ik gewoon met muziek op fietsen, want ik let op een af andere manier juist minder goed op als ik zonder fiets. Op een af andere manier kan ik me toch beter focussen met :W


    26 - 02 - '16