• De stelling van vandaag luidt:
    Als je bij anderen bent draag je altijd een masker/je bent nooit voor 100% je zelf

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik moet zeggen dat ik het hier een beetje mee eens ben. Er zijn mensen die ik ken, die zich in de groep (met mij erbij) zich precies zo gedragen als wanneer ik alleen met ze ben. Maar er zijn ook heel veel mensen, inclusief mezelf, die dat niet doen. We doen ons stoerder, eigenwijzer of misschien zelfs vrolijker voor, of juist gewoon totaal anders. We doen fake, om erbij te horen of een goede indruk te maken. Het vervelendste is dat er vrienden van mij zijn die zich in een bepaalde groep zo anders gedragen dat ik eigenlijk gewoon niet meer besta voor hen. Daartegenover betrap ik mezelf er ook wel eens op. Eigenlijk is dat ook de reden waarom ik me nooit zo snel prettig voel in een grote groep met één van mijn vrienden, omdat ik bang ben genegeerd te worden. Maar jezelf zijn, dat is weer een hele discussie op zich, wanneer ben je echt jezelf?


    [i]Just give me the chocolate, and nobody gets hurt.[/i]

    eens, ik ben altijd bang wat anderen van me vinden, daardoor vertel ik nooit echt wat ik voel.

    xx


    I write my own story of life

    JoJudicious schreef:
    Ja, natuurlijk! Waarom niet? ._.


    Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.

    oneens. bij m'n vrienden kan ik mezelf zijn, als ik alleen ben, sluit ik mezelf meer af en word ik onzekerder.


    It's not because I choose to avoid people, that I'm anti-social.