• Zonet was er heel wat gaande op het techno-festival Love Parade in Duisburg.

    Er zou iets gebeurd zijn, waardoor de mensen die in de toegangstunnel stonden te wachten om het festival te betreden in paniek geraakten. Er staken zelfs mensen de 'autobahn' over.

    Er zijn tien doden, vijftien zwaar gewonden, zo'n honderdtal gewonden en enkelingen worden nog gereanimeerd.

    Als je naar WDR kijkt, zie je de live-stream, daar wordt info erover gegeven. Daarnet dan toch. :')

    De DJ's draaien verder om verdere paniek te vermijden, maar iedereen wordt wel gevraagd om rustig naar huis te gaan. Het publiek reageert agressief, omdat ze bang zijn.

    Vluchtroutes zijn ook geopend om bezoekers sneller naar huis te laten gaan.

    Het Duitse persbureau DP meldt dat er ongeveer 10 doden zijn gevallen bij de Loveparade in Duisburg. Er zijn honderdduizenden mensen naar de stad afgereisd voor het dancefeest. Er zou paniek zijn uitgebroken, maar wat er is gebeurd is nog niet bekend. Zie ik twitter account van mental Theo. Volgens zijn account zou het gaan om een aanslag.
    Bron

    DUISBURG (ANP) - Bij de Loveparade in Duisburg zijn zaterdag zeker tien doden gevallen. Dit heeft de Duitse politie laten weten. Er was massale paniek uitgebroken in een tunnel.
    Bron

    Tijdens de Love Parade, een dance evenement waar honderdduizenden mensen op af zijn gekomen, is een nu nog onbekend aantal doden te betreuren. De eerste berichten kwamen via onder andere de twitterstream van Mental Theo naar buiten.

    "Duisburg in de stress !! was het een aanslag?? vielen er honderden van een muur? In ieder geval veel gewonden en doden?? Echt heel erg" Aldus Mental Theo.

    Update 18.08 uur:
    Ook de WDR bericht er nu over. Er zou in ieder geval een grote paniek zijn uitgebroken. hoe en wat precies is nog niet bekend.

    Update 18.10 uur:
    Mental teo die ook meerijdt in de Love Parade meldt mensen met brandwonden en dat er iets met vuur zou zijn.

    "Vele mensen met brandwonden!! ook melding van vuur! Als ik 15 min eerder was gestopt was ik er geweest! Hoe kut is dit!!!!"

    Update 18.12 uur:
    Er zouden minimaal 10 doden en 100 gewonden zijn. Op de livestreams zijn ambulances te zien.

    Update 18.25 uur:
    Volgens de laatste berichten zou er paniek in een tunnel zijn uitgebroken. Traumahelikopters zijn al ter plaatse en ook Nederlandse traumahelikopters zijn aangevraagd. De festivalorganisatie roept iedereen op naar huis te gaan. Het duitse blad Bild spreekt inmiddels van een elfde dode.

    Het festival gaat gewoon verder, maar al veel mensen zijn naar huis vertrokken, door de paniek.

    Update 18.41 uur:
    NOS teletekst meldt nu dat er naast de overledenen in ieder geval ook tien zwaargewonden zijn gevallen, waarvan enkelen moesten worden gereanimeerd. Er ontstond massapaniek in een tunnel, wat leidde tot de doden en gewonden. Het festival lijkt vooralsnog door te gaan. De toegangswegen zijn wel afgesloten inmiddels en staan vol met traumahelikopters en wagens van hulpdiensten.

    Update 18.55 uur:
    Het dodental is inmiddels opgelopen tot vijftien

    Update 19.35 uur:
    Een cameravrouw van de WDR, die op het moment van het ontstaan van de paniek in de tunnel aanwezig was, meldt dat de tunnel werd afgesloten omdat het terrein vol was. Vervolgens werden er een aantal mensen die het terrein op wilden agressief, wat leidde tot de paniek. Het festival had oorspronkelijk ruimte voor 500.000 bezoekers, maar dit aantal was al ruim overschreden.

    Update 20.00 uur:
    Er zouden nog tussen de 10 en 45 zwaargewonden zijn.

    Update 20.10 uur:
    Ondanks dat de trucks met de muziek nog volop blijven rijden raakt het festivalterrein steeds leger. Ook de treinen zijn weer begonnen met rijden om alle mensen weg te krijgen.

    Update 20.20 uur:
    Eigenlijk had het publiek eerst twee kilometer om moeten lopen naar het festivalterrein. De politie was echter bang dat de mensen andere manieren zouden zoeken om op het terrein te komen, en heeft daarom de weg via de tunnel geopend.

    Mensen die via een trap naar boven wilden vluchten zijn daar enkele meters naar beneden gevallen.

    Update 20.30 uur:
    De WDR maakt melding van 130 gewonden in totaal.

    Update 23:35 uur:
    Inmiddels weet Bild te melden dat het dodental is opgelopen tot achttien, waarvan zestien nabij het festivalterrein en later twee die in het ziekenhuis kwamen te overlijden. Niet uit te sluiten is dat dit aantal oplopen kan. Er zijn nog altijd tachtig licht- tot zwaargewonden.

    Mental Theo sprak in het NOS Journaal van 22.00 uur over wat hij gezien had. De dj stond vlak bij de tunnel en zag mensen wegrennen. Theo vroeg aan een Duitse ooggetuige wat er aan de hand was, en die riep dat er vuur in de tunnel was. Dat misverstand is waarschijnlijk ontstaan vanwege het vuil op de gezichten en handen van de bezoekers die uit de tunnel kwamen rennen
    Bron

    Volgens Mental Theo vielen er honderden mensen van een muur en zou er een bom ontploft zijn. Dat laatste is niet bevestigd. Er wordt door de Duitse media gesproken over massapaniek. De DJ’s draaien gewoon door om te voorkomen dat het massaal toegestroomde publiek in beweging komt.


    Enkele printscreens.
    Foto Bild.




    [ bericht aangepast op 25 juli 2010 - 0:08 ]

    Ik wou kijken maar ik heb die zender niet.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ondertussen zijn er al vijftien doden. |:

    Nieuwe update!

    Duisburg als in België? Daar woon ik 1 dorp vanaf! :o
    Of bedoel je ergens in een ander land? :x

    [ bericht aangepast op 24 juli 2010 - 19:36 ]


    All was well.

    JBM schreef:
    Duisburg als in België? Daar woon ik 1 dorp vanaf! :o
    Of bedoel je ergens in een ander land? :x

    Duitslannd volgens mij. :Y)

    O my god. Dat is erg xo


    Never run out of reasons to smile...

    Ik vind het verschrikkelijk voor de betrokkene en mensen die gewond zijn geraakt of families die mensen verloren hebben.

    En het spijt me zeer als ik dit zeg en hierdoor waarschijnlijk zwaar onrespectvol overkom, maar: Ik walg ervan wat er tegenwoordig van de mens is gekomen en geworden.. Serieus hoor, massahysterie en kuddegedrag is niet menseigen, dit heeft de mens zelf aangemaakt en aangeleerd.

    En aub niet gaan zeggen: Joh je was er niet bij. Ik heb me vaker in dit soort situaties bevonden waar duizenden mensen tegelijk in paniek raakten waar ik midden in stond. Het enigste wat je dan kan gaan doen is in een hoekje gaan zitten. Mensen voorbij laten stormen en rustig blijven. Als je dood gaat, ga je toch wel dood. Als je gewond bent, gaat dat toch niet weg door te gaan schreeuwen. Je maakt er anderen mensen alleen maar knettergek mee.

    En ik wil hier verder geen discussies mee oproepen of ruzie overbeginnen. Dit is enkel mijn mening en ik schrik er gewoon van wat er van de mensen geworden is. Dus alvast sorry voor de mensen die zich gekwetst, aangesproken, aangevallen, weetikveelwat, voelen.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2010 - 20:15 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    JBM schreef:
    Duisburg als in België? Daar woon ik 1 dorp vanaf! :o
    Of bedoel je ergens in een ander land? :x
    Duisburg Duitsland.(nerd)


    Wie du mir, so ich dir.

    Wow, dat is erg O.o
    Gelukkig dan dat er daar niemand was die ik kende.
    Ik was die dag gewoon thuis ;p


    You’re falling into history.

    Ik ben het met Kirsten eens.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik hoorde 't net op 't nieuws o_o Je zult d'r maar tussen lopen.. Godohgod. Vreselijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je hoopt op een leuke avond met vette DJ's, krijg je een massahysterie :/

    Maar ik ben het eens met Kirsten en Sem :'D.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2010 - 21:17 ]


    Only losers can act the way you do

    Updates toegevoegd! |:

    *eye roll*
    Er zal wel niks gebeurd zijn en dan zijn die mensen weer op hol geslagen. Netzoals bij die 1-minuut stilte dag ofzo. En hoe kunnen ze de oorzaak niet weten? Ze zijn ineens allemaal paranoïde geworden? :/ Crap.


    I live for the applause, you will die for it.