• Ting ting ting!

    :9~

    Zal ik ook maar eens aan m’n verslagje van Pukkelpop beginnen? Ik vind dat het daarvoor wel eens tijd geworden is, muahaha.

    Okay, here we go. De officiële start van de 25ste editie van Pukkelpop was eigenlijk op donderdag, maar de mensen met een combi ticket konden al vanaf woensdagmiddag komen. Dat deden we dus ook, zodat we nog een goed plekje op de camping zouden hebben. De weg naar Pukkelpop was echt doodgaan met onze zware zakken en het benauwde weer. Wanneer we in Kiewit aankwamen, gingen we ons ticket omwisselen voor een bandje. Ik was echt heel benieuwd naar de bandjes, want ze zien er altijd zo vet uit. Dus wij naar de kassa, bandje aan en dang. Dat polsbandje is onbeschrijfbaar lelijk, hahaha. Grijs op de achtergrond, wat ik persoonlijk wel mooi vind, maar de letters zijn blinkend zilver met een roze rand erom heen. Spuuglelijk zeg ik je, spuuglelijk!

    Maargoed, we gingen de camping op, waar het echt al verschrikkelijk druk was en toen moesten we dus aanschuiven. We hadden best wel stress, aangezien we twee tentjes wilden opzetten. En dan niet van die secondetentjes die iedereen heeft, maar nog grote, oude tenten waar je veel werk aan hebt. We waren maar met drie, maar met twee tenten hadden we een ‘leefruimte’ en een ‘slaapruimte’, aangezien je ze aan elkaar kunt zetten. Uiteindelijk hadden we echt heel veel geluk met ons plekje en ging het opzetten goed. We stonden aan een gangpad waar opzich niet zo heel veel mensen voorbij kwamen. We werden omringd door Nederlanders en Noren, hahaha. De Nederlanders waren vrij luidruchtig, maar dat vertel ik zo nog wel. :’)

    ’s Avonds was er dan speciaal een pre party voor de mensen die dus een dag vroeger kwamen, maar het was écht veel te druk etc. We hebben dus maar ons eigen feestje gebouwd naast onze tent, hahaha.

    Donderdag hebben we dan vrij lang kunnen uitslapen, vooraleer we naar All Time Low gingen. We hebben maar enkele liedjes van hen gehoord, aangezien m’n vriendinnen te hard hadden zitten treuzelen… Naja, ik heb wel twee filmpjes kunnen maken die momenteel aan het uploaden zijn op YouTube. ^^

    Daarna gingen we naar The Kooks en verder zijn we die dag ook nog naar Band of Skulls gegaan, die trouwens echt ontzettend goed zijn live. We stonden -ofcourse- front row en heb dan ook verschrikkelijk mooie foto’s kunnen maken, vind ik dan. Ook een filmpje van hun ben ik nu aan het uploaden. Op het einde van hun concertje kreeg ik nog een plectrum te pakken, die ik vervolgens aan een vriendin heb gegeven. (:

    Na Band of Skulls trad ook Danko Jones op, een groep die ik echt totaal niet kende, maar volgens een vriendin van me waren ze wel goed. Wij dus daarheen, stonden we tweede rij. Een kwartiertje voordat ze zouden opkomen, merkten m’n vrieninnen en ik dat er echt enkel van die ruige oude mannen in de zaal stonden, hahaha. Wij dus echt al helemaal ‘fuuuuuuuck we worden sowieso doodgemosht’. Dusja, haha. Kwamen ze op, was de bassist helemaal gefascineerd door het feit dat een meisje zoals ik naar een concert van hén kwam. M’n vriendinnen had hij niet echt opgemerkt, aangezien ze achter me stonden en de man voor me vrij klein was, waardoor ik met m’n rode haar vooral opviel. Hij snapte eerst écht niet wat ik daar kwam doen, haha. Maar na een tijdje vond hij het volgens mij wel helemaal vet, aangezien hij maar geniepige, grijnzende blikken bleef werpen. :’) Toen het concertje halverwge was, deed de man voor me teken of ik niet front row wilde komen staan. Maar het was echt zo’n gore, enge man en hij keek zo geniepig. Dus ik dacht helemaal ‘fuck als ik daar ga staan, gaat hij sowieso heel dicht op me staan enzo ehw ehw ehw’, hahaha. Maar gelukkig deed ie dat niet en ging hij na een tiental minuutjes gewon weg. Jolien stond dus, jawel, front row bij een band die ze niet kende, tussen de gore vieze mannen, terwijl de bassist maar bleef grijnzen. Huhj! Ook de security man voor me keek me echt heel de tijd aan alsin ‘wat doet die snotaap hier? -zucht-‘ Was eigenlijk best wel irritant en eigenlijk had ik ook best wel heel veel zin om hem een mep tegen z’n hoofd te geven. Op het einde van het concert wilde ik graag de setlist bemachtigen, maar riep ik er even een andere security man bij, aangezien ik gewoon wist dat als ik het aan die ene gast voor me zou vragen, hij het sowieso niet zou doen. Maar die andere man vet lief die setlist voor me gaan halen en heel liefjes die komen geven, haha.

    ’s Avonds had je dan nog Placebo, waar ik echt een heeeeel goed plekje wilde hebben. Had ze al wel in december vanop de tweede rij met Charissa / TOMSDICK gezien, maar toch wilde ik echt goed staan. Natuurlijk treuzelden de anderen weer te hard en stonden we helemaal achteraan. Heb ons dan maar wat door het publiek meer naar voren geloosd, maar echt iedereen die daar stond, stond er maar wat bij, terwijl wij helemaal enthousiast stonden te geven. Echt lame publiek, seriously. Stelletje lamzakken. [/Irritatie]

    Toen we in onze tent probeerden te slapen, was er echt massa’s lawaai, hahaha. Vooral dankzij onze Nederlandse buren. No offence hoor, het was eigenlijk wel heel grappig. Het was een groep van een stuk of tien man met vooral mannen. Ze zaten dus gewoon letterlijk heel de nacht om de beurt bier te drinken terwijl de rest van de groep in koor ‘huhj huhj huhj’ zat te brullen, hahaha. En toen het bier op was, zei er eentje ‘morgen bier kopen!’, waarna de rest van de groep in koor dat zinnetje maar bleef brullen. Echt héél de nacht, hahaha.

    Vrijdag heb ik gewoon echt m’n vrienden uit de tent gesleurd, aangezien ik 3OH!3 fakking graag wilde zien en dan niet helemaal achteraan de main stage. Uiteindelijk stonden we nog heel goed, tiende rij ofzo voor het podium. Ik vond het helemaal vet, haha, maar hun niet. :’)

    Later op de dag had je dan nog natuurlijk You Me At Six, waar ik 2de / 3de rij stond. Het concert vond ik echt helemaal geweldig, ben echt helemaal onder de indruk. Ook daar kon ik heel happy de setlist bemachtigen, muahaha. Het was trouwens in dezelfde zaal als waar Danko Jones stond op te treden de dag ervoor en jawel, die kutsecurity gast stond weer voor me en had me natuurlijk weer opgemerkt. Gelukkig was die vriendelijke man er ook en aan hem heb ik dus weer die setlist gevraagd.

    Daarna snel naar Mumford & Sons gerend die net begonnen waren. Had best nog een goed plekje, want we hadden ons helemaal naar voren gewurmd. :x

    Daarna had je dus ook ergens The Prodigy. Ik vnid het echt heel goed en wilde hen ook zo graag zien, maar ineens werd er overal gezegd dat ze afgelast hadden en dat ze zouden vervangen worden door de Belgische metalband Channel Zero. Hun hoefden we écht niet te zien, dus vertrokken we kwaad naar de camping om even rustig te eten. Toen we daar aankwamen zagen we die luidruchtige Nederlanders met waterpistooltjes iedereen natspuiten, hahaha. Ze hadden dus zeg maar een lintje van hun tent naar de onze gespannen. En iedereen die niet de limbo deed onder dat lintje, spoten ze nat. Dus wij naar onze tent, gaan we langs de andere kant omdat dat lintje in de weg zat, beginnen ze ons nat te spuiten. Wij dus heel droog ‘fuck op, dit is onze tent man -.-‘ hahaha. Naja, ze deden dan verder wel voorzichtig met onze tent enzo, want die stond een beetje op instorten door dat lint, haha. Maargoed, we zaten dus vervolgens naast onze tent en wie horen we? Juist ja, The Prodigy! Ik was zo teringkwaad! Zo’n stom kutstandje had foute informatie zitten verspreiden, waardoor ik dus maar één liedje van hen heb kunnen meemaken. Het is dat het niet mag, anders had ik hier nu heel m’n topic vol met scheldwoorden gezet. I’m still pissed off. Kutmensen.

    ’s Avonds was het dan de beurt aan Snow Patrol. Ik ben niet zo’n fan van hen, maar we wilden wel goed staan. Uiteindelijk stonden we voor het podium pakweg zesde rij. Héél dicht dus. Ik was echt zo gefascineerd door die zanger die maar bleef lachen en dergelijke, ik werd er ook gewoon zelf helemaal blij van. Op een gegeven moment moesten we kei hard ‘shut your eyes and sing to me’ meezingen, maar dus elk moment daarna wanneer Snow Patrol een ‘pauze’ had om tegen het publiek te babbelen, begon iedereen dat zinnetje weer te zingen. Het klonk echt zo mooi! Ook wanneer ze het podium afgingen, om even later natuurlijk weer terug te keren, begon iedereen non-stop dat zinnetje te zingen. :’D I’m still impressed!

    Aangezien het daarna te druk was enzo, zijn we maar naar onze tent, om again, ons eigen feestje te bouwen, hahaha. Wanneer we dan ín onze tent lagen, gingen we dierengeluiden nadoen. Heel lame, I know, maar echt zo verschrikkelijk hilarisch. Ik heel de tijd blaffen, haha, dat lukte me wel goed. En dan een vriendin van me aapgeluiden, want die kan ze écht zo goed nadoen. Dingen de Nederlanders die naast onze tent buiten lagen te chillen heel de tijd enthousiast meedoen en maar lachen, hahaha. En dan op een gegeven moment gingen we schaapgeluiden nadoen. Komt er net op dat moment een hele groep mannen voorbij lopen, gingen ze allemaal vrolijk meeblèren. :’) Lovely, echt waar.

    Zaterdag zijn we pas naar de weide gegaan tegen de tijd dat Queens of the Stone Age zou opkomen, hahaha. We waren echt te lam, het was zo verschrikkelijk heet en we hadden fakking lang moeten aanschuiven bij de douches. Want ja, wij wilden douchen, hadden we de dag ervoor ook gedaan. Like, ik ben best wel gesteld op m’n hygiëne en die gore toiletten zijn echt een hel voor me. Kan goed zijn dat driekwart van die festivalgangers het niet nodig vind om zichzelf te wassen of dergelijke, maar ik zit niet vijf dagen op een festival zonder te douchen, no way. Maargoed, we gingen dus naar Queens of the Stone Age. M’n vriendinnen waren bang voor moshpits, aangezien ze af en toe best wel ruige liedjes hebben enzo, dus zijn we maar tegen de dranghekken van het ‘tweede’ vak gaan staan. Het was echt een plek waar je een gewéldig goed zicht had enzo, dus we stonden echt goed. Queens of the Stone Age kwam dan op, begonnen hun liedjes wat te spelen enzo, maar echt interactie met het publiek was er niet. Like, af en toe een zinnetje dat nergens op sloeg. Ik was zó teleurgesteld… Muzikaal waren ze geweldig, maar ze deden gewoon niets met het publiek! Natuurlijk doet dan iedereen heel lame en dergelijke. Als zanger moet je het publiek erin betrekken, niet de liedjes uit je hoofd aframmelen… En dan ineens, boem, zonder wat te zeggen gingen ze het podium af! Ineens weg! Iedereen dacht dat ze nog wel terug kwamen om nog een laatste liedje ofzo te zingen, maar nee. Het podium werd opgeruimd en weg waren ze. Zo fakking asociaal. Ik ben echt fan van hun muziek, maar ik hoef hen nooit, maar dan ook nooit, meer live te zien! Asociale boeren, dat is wat ik van hen vind.

    Daarna was er gelukkig nog 2 Many DJ’s op de main stage, we stonden dus nog steeds op dezelfde goede plek. Het was wel leuk, dikke party enzo, haha.

    Maargoed, dat was dus het einde van Pukkelpop. De volgende dag moesten we onze tenten opruimen en gingen we weer naar huis. Einde, haha. :’)

    Foto’s vind je hier.

    Filmpjes
    You Me At Six - Liquid Confidence
    All Time Low - Weightless
    All Time Low - Jasey Rae
    Band of Skulls - Death by Diamonds and Pearls


    [ bericht aangepast op 24 aug 2010 - 12:17 ]

    Prodigy schreef:
    (...)
    Kan ik geloven. Snap niet dat iedereen bleef stinken en dat terwijl de douches daar eigenlijk wel heel goed waren. :Y)

    Mijn broer denkt niet aan hygiëne. Hij heeft nog nooit van dat woord gehoord -zucht-


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Anaxiphilia schreef:
    Ik was daar ook, het was echt leuk :3
    Maar ik moest echt niet denken aan douchen daar als ik die rij zag :o Ik heb gewoon een keer m'n haar gewassen in die bak met kraantjes. Iedereen is daar toch vies :'D
    En Snow Patrol was inderdaad echt goed en leuk :9~
    Al heb ik het idee dat ik veel meer bandjes/artiesten dan jou heb gezien :'D

    Nja, je moet op de juiste momenten gaan douchen, als iedereen aan het eten is ofzo. :Y)

    En ik heb niet alle bandjes die ik gezien heb in m'n verslag gezet hoor, is veel te veel werk. Vond dit al lang om te bespreken. :')

    InMyArms schreef:
    (...)
    Hahaha, oh well dan ga ik wel mee en hij mag vieze dingetjes met mij doen hoor (nerd)(nerd)

    Muahahaha. (nerd)

    Armani schreef:
    (...)
    Mijn broer denkt niet aan hygiëne. Hij heeft nog nooit van dat woord gehoord -zucht-

    Heerlijk, broers. :Y)

    Prodigy schreef:
    (...)
    Heerlijk, broers. :Y)

    Wat je zegt -leve het sarcasme-


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Nieuw filmpje: All Time Low - Weightless

    Nieuw filmpje: All Time Low - ...

    Ik weet de titel niet, dus kan iemand me hierbij even helpen?

    Je moet btw wel in HD kijken, anders suckt de kwaliteit. :Y)

    Zo was Queens Of The Stone Age ook op Lowlands. Ineens gingen ze weg zonder wat te zeggen en ze kwamen niet meer terug. Like, oke dan?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    Zo was Queens Of The Stone Age ook op Lowlands. Ineens gingen ze weg zonder wat te zeggen en ze kwamen niet meer terug. Like, oke dan?

    Ja, ik was zo kwaad. |:

    Prodigy schreef:
    (...)
    Ja, ik was zo kwaad. |:

    Ik vond het ook echt asociaal haha :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Die van Snow Patrol deed bijna net hetzelfde als vorig jaar, toen was dat ook zo telkens met dat zinnetje zingen enzo. Maar ze waren nog wel leuk weer dit jaar, vond ik. :') Alleen vond ik Chasing Cars dit jaar wat verneukt gebracht. ;x En ik vind het leuk voor je dat je het zo leuk had, want dat was het dan ook. _O_ En bij QOTSA zat ik een liedje in de nek, net bij No One Knows en dat was echt heel leuk. :'DD Ik vind het leuk om je verslag te lezen want nu komen al mijn herinneringen ook weer op. Wat was het leuk.:9~

    En 2manydjs was echt goed. (cat)

    Jacknife schreef:
    Die van Snow Patrol deed bijna net hetzelfde als vorig jaar, toen was dat ook zo telkens met dat zinnetje zingen enzo. Maar ze waren nog wel leuk weer dit jaar, vond ik. :') Alleen vond ik Chasing Cars dit jaar wat verneukt gebracht. ;x En ik vind het leuk voor je dat je het zo leuk had, want dat was het dan ook. _O_ En bij QOTSA zat ik een liedje in de nek, net bij No One Knows en dat was echt heel leuk. :'DD Ik vind het leuk om je verslag te lezen want nu komen al mijn herinneringen ook weer op. Wat was het leuk.:9~

    Naja, volgens mij doet Snow Patrol gewoon al jaren overal hetzelfde. :Y)

    En het was indeed helemaal leuk. :9~

    Prodigy schreef:
    (...)
    Naja, volgens mij doet Snow Patrol gewoon al jaren overal hetzelfde. :Y)

    En het was indeed helemaal leuk. :9~

    Ja, daar zie ik ze ook helemaal voor aan. (krul)
    Die Nederlanders met hun limbo trouwens.. deden die dat iedere avond? Want wij lagen in de buurt van een gangpad en daar zaten Nederlanders ook iedere nacht limbo te doen. :')