• De stelling van vandaag luidt:
    Supermarkten en tabakzaken moeten vaker ID's controleren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alsof dat wat op zou leveren. 8D
    Er zullen altijd winkels blijven waarbij ze dat niet doen.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Eens. Maar ja, als iemand te jong is om tabak of alcohol te kopen, laten ze wel iemand anders het voor ze doen..


    FML

    Eens.

    Dutchess schreef:
    Eens. Maar ja, als iemand te jong is om tabak of alcohol te kopen, laten ze wel iemand anders het voor ze doen..


    Get back motherfuckerz'

    Mee eens. Je krijgt het tegenwoordig echt heel gemakkelijk mee. Zonder dat ze controleren.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Het lost niets op, maar het zou eigenlijk wel moeten. Dus eens.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    nee ik heb heel vaak mijn id kaart niet bij me. maar ik koop geen drank of sigaretten. en als je geen id kaart bij je hebt, en je moet hem laten zien, dan sta je daar als een zak zand.

    dit is een keer een goede stelling.


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Eens, het wordt nu echt te weinig gedaan.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    bij ons in de super kan je al niets meer kopen wat 16+ is als je geen ID mee heeft

    maar dat is alleen in de super verder weet ik niet


    you were born original don't die as a copy

    Eens, het is gewoon verplicht. Bij de supermarkt waar ik werk word er continu aan de werknemers verteld dat je het moet doen, in de kantine hangen briefjes etc.

    eikeldopje schreef:
    nee ik heb heel vaak mijn id kaart niet bij me. maar ik koop geen drank of sigaretten. en als je geen id kaart bij je hebt, en je moet hem laten zien, dan sta je daar als een zak zand.

    dit is een keer een goede stelling.


    Dat is toch je eigen schuld dan?:P
    Je bent verplicht om je ID mee te nemen, dus dan is het je eigen schuld dat je voor aap staat..


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Bij onse tabakswinkeltjes of de super markten letten ze er echt heel goed op.. Ik moet ook nog steeds telkens me id laten zien terwijl ik 20 ben, ik rook jah slechte gewoonte xD


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Shampoo schreef:
    Bij onse tabakswinkeltjes of de super markten letten ze er echt heel goed op.. Ik moet ook nog steeds telkens me id laten zien terwijl ik 20 ben, ik rook jah slechte gewoonte xD

    Ik ben ook 20, en aan mij wordt ie af en toe ook nog gevraagd (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Eens.
    Bij ons vragen ze hem wel altijd. Het is zo voor mij echt bijna een automatisme geworden om mijn ID maar alvast bij de kassa af te geven. Ook bij dingen als alleen melk, en dat is dan wel weer gênant.


    I am an idiot, I move.

    Ik vind het wel nodig. Kinderen uit mijn klas zijn een stuk groter, waardoor ze al 18 lijken, ze gaan naar de winkel en zonder dat er om hun ID gevraagd is krijgen ze sigaretten mee. Ik vind dat echt niet normaal.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Eens. Het is sowieso al verplicht om onder de 20 of 21 ID's te vragen, maar ik begrijp dat het lastig is om mensen een leeftijd in te schatten.
    Daarom vind ik dat ze gewoon ID verplicht moeten maken om te laten zien.


    La credenza è una medicina contro il timore