• Gisteren tijdens de les ethiek waren we aan het praten over het voorval met de TwinTowers. Iedereen gaf zijn/haar mening en we dwaalden een beetje af van het eigenlijke onderwerp. En wat mijn medeleerlingen toen zeiden, daar kon ik echt kwaad over worden (natuurlijk heb ik me wel ingehouden).

    "Terorristen zijn altijd van die moslims." en "Die moslims zijn echt gevaarlijk voor de wereld." zijn slechts enkele uitspraken.

    En dan komt nu het toppunt. Na dergelijke uitspraken zei de leerkracht: "Natuurlijk gebeuren er heel veel terorriserende gebeurtenissen door moslims, maar jullie moeten het nu niet omdraaien. Het is niet omdat bijna alle terorristen moslims zijn, dat alle moslims terorristen zijn." WTH? En dat noemt zich een leerkracht?! Dat ze haar mond pas open doet als ze het wéét en niet afgaat op achterlijke ideëen!

    En dan vraag ik mij echt af: 'Zijn die echt zo dom? Weten die nu echt niéts van het leven af?' Natuurlijk zijn terorristen niet altijd moslims. Ja, dat voorval met de TwinTowers is inderdaad door fundamentele moslims gepleegd net als enkele andere voorbeelden uit de geschiedenis. Maar wat zij vergeten is dat (bijna) al deze voorvallen gepleegd zijn door fundamentele moslims en nu worden alle moslims over dezelfde kam geschoren. Gaan we daarom moslims onmiddellijk associëren met terorristen. En vergeten ze nu plots alle andere erge voorvallen in de geschiedenis die niét door fundamentele moslims werden gepleegd? Alsof er zonder hun niets zou gebeuren?! Komaan hé!

    Serieus man, waar gaat ons respect, gelijkheid en levenswijsheid naartoe? Ik verschoot er gewoon echt van dat er medeleerlingen zo'n minachtende en vreselijke domme visie konden hebben.

    Zijn jullie het met me eens of niet?

    [ bericht aangepast op 11 sep 2010 - 11:32 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik vind het niet normaal dat mensen een bepaald volk over één kam gaan scheren.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Haha ja. Maar ik kan er altijd wel om lachen als mensen zo denken. K vind het best kansloos namelijk.


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Ik zou eerst en vooral het woordje Arabieren veranderen in moslims, aangezien dat beter in de context past en fundamentele Arabieren niet zo klinkt (sorry :X).

    Maar 'k ben het wel met jou eens, sommige gaan er nu ineens vanuit dat het moslims zijn, maar dat zegt nog niets. 't is niet omdat je een moslim bent dat je dan ineens in een gebouw gaat vliegen of jezelf opblaast met een bom ofzo.

    Dat van die leerkracht vind ik eigenlijk ook niet zo correct, ze geeft nog meer het gedacht dat ze allemaal moslims zijn, en dat is zeker niet zo.

    Daarbij wij hebben ook bloed aan onze handen. Vanwege ons christelijk geloof zijn er ook velen gesneuveld, denk maar aan de kruistochten, maar dat wordt dan over het hoofd gezien omdat het eeuwen geleden is.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2010 - 11:32 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    daar kan ik echt zoo kwaad om worden!
    niet alle buitenlanders zijn slecht kom op hey ze geven altijd een bepaalde groep de schuld en de blanken zijn altijd onschuldig blablabla dus niet!


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik ben het met je eens. Mensen moeten verder denken dat dat hun neus lang is. 9/11 was gepleegd door Extremistische moslims. Dat wil heus niet zeggen dat alle moslims van plan zijn aanslagen te plegen. Een hele kleine groep verpest het voor een grote groep. Dat is gewoonweg belachelijk. Iedereen is gelijk, bruin, zwart, rood, geel of wit. Iedereen heeft het recht om beoordeeld te worden om wie hij is, en niet omdat hij een bepaald ras, geloof of levenswijze heeft.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    ik ben het helemaal met je eens.


    We're hiding behind skin that's too tough

    Marshmellow schreef:
    Ik zou eerst en vooral het woordje Arabieren veranderen in moslims, aangezien dat beter in de context past en fundamentele Arabieren niet zo klinkt (sorry :X).

    Maar 'k ben het wel met jou eens, sommige gaan er nu ineens vanuit dat het moslims zijn, maar dat zegt nog niets. 't is niet omdat je een moslim bent dat je dan ineens in een gebouw gaat vliegen of jezelf opblaast met een bom ofzo.

    Dat van die leerkracht vind ik eigenlijk ook niet zo correct, ze geeft nog meer het gedacht dat ze allemaal moslims zijn, en dat is zeker niet zo.


    Ohja, het was moslims. Sorry, dat is nog eens domme fout van me. o_o
    Bedankt om me erop te wijzen, ik ga vlug veranderen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Ohja, het was moslims. Sorry, dat is nog eens domme fout van me. o_o
    Bedankt om me erop te wijzen, ik ga vlug veranderen. (:

    Is niets hoor ^^. Graag gedaan =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ascendancy schreef:
    Ik ben het met je eens. Mensen moeten verder denken dat dat hun neus lang is. 9/11 was gepleegd door Extremistische moslims. Dat wil heus niet zeggen dat alle moslims van plan zijn aanslagen te plegen. Een hele kleine groep verpest het voor een grote groep. Dat is gewoonweg belachelijk. Iedereen is gelijk, bruin, zwart, rood, geel of wit. Iedereen heeft het recht om beoordeeld te worden om wie hij is, en niet omdat hij een bepaald ras, geloof of levenswijze heeft.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Als mijn aardrijkskundeleraar jouw lerares tegenkomt en ze zegt zoiets, komt ze daar niet levend vanaf. I swear.
    Het slaat ook helemaal nergens op om alle moslims over één kam te scheren. Uit cijfers blijkt trouwens wel dat 80 % van alle misdrijven in de grote steden door allochtonen wordt gepleegd, maargoed. Ik vind je lerares echt dom. >.<


    It's time to be happy again.

    Hm, kijk maar terug naar vroeger, want volgens mij waren vroeger de blanken de duivels die mensen als slaven gebruiktte en volgens mij stelen de blanken al het olie van andere landen? (krul)

    Nightingale schreef:
    Uit cijfers blijkt trouwens wel dat 80 % van alle misdrijven in de grote steden door allochtonen wordt gepleegd, maargoed.


    Dat ligt dan weer aan andere factoren. Thuissituatie, aanpassing in een vreemd land, beperkte keuzes en aanvaarding, etcetera etcetera. Dat zijn er slechts enkele van. Mijn moeder geeft criminilogie aan de Hoge School, vandaar dat ik dit weet. (krul)


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik ben het met je eens. Ik ben zelf moslim, en ik ben geen terrorist? Kom op moslims zijn ook gewoon doodnormale mensen, alleen met een geloof? God, moslims mogen juist geen mensen vermoorden, en al die shit.

    Omg. Ik ben het zó met je eens! Ik zeg dit niet omdat ik zelf moslim ben hoor. Ik vind het gewoon dom, en die lerares van je ook.Ik ben boos. ;(.

    OHMYLOGAN schreef:
    Hm, kijk maar terug naar vroeger, want volgens mij waren vroeger de blanken de duivels die mensen als slaven gebruiktte en volgens mij stelen de blanken al het olie van andere landen? (krul)