• Gisteren tijdens de les ethiek waren we aan het praten over het voorval met de TwinTowers. Iedereen gaf zijn/haar mening en we dwaalden een beetje af van het eigenlijke onderwerp. En wat mijn medeleerlingen toen zeiden, daar kon ik echt kwaad over worden (natuurlijk heb ik me wel ingehouden).

    "Terorristen zijn altijd van die moslims." en "Die moslims zijn echt gevaarlijk voor de wereld." zijn slechts enkele uitspraken.

    En dan komt nu het toppunt. Na dergelijke uitspraken zei de leerkracht: "Natuurlijk gebeuren er heel veel terorriserende gebeurtenissen door moslims, maar jullie moeten het nu niet omdraaien. Het is niet omdat bijna alle terorristen moslims zijn, dat alle moslims terorristen zijn." WTH? En dat noemt zich een leerkracht?! Dat ze haar mond pas open doet als ze het wéét en niet afgaat op achterlijke ideëen!

    En dan vraag ik mij echt af: 'Zijn die echt zo dom? Weten die nu echt niéts van het leven af?' Natuurlijk zijn terorristen niet altijd moslims. Ja, dat voorval met de TwinTowers is inderdaad door fundamentele moslims gepleegd net als enkele andere voorbeelden uit de geschiedenis. Maar wat zij vergeten is dat (bijna) al deze voorvallen gepleegd zijn door fundamentele moslims en nu worden alle moslims over dezelfde kam geschoren. Gaan we daarom moslims onmiddellijk associëren met terorristen. En vergeten ze nu plots alle andere erge voorvallen in de geschiedenis die niét door fundamentele moslims werden gepleegd? Alsof er zonder hun niets zou gebeuren?! Komaan hé!

    Serieus man, waar gaat ons respect, gelijkheid en levenswijsheid naartoe? Ik verschoot er gewoon echt van dat er medeleerlingen zo'n minachtende en vreselijke domme visie konden hebben.

    Zijn jullie het met me eens of niet?

    [ bericht aangepast op 11 sep 2010 - 11:32 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik vind het wel begrijpelijk. And before anyone shoots me, het is denk ik om het feit dat mensen in hokjes gooien gewoon gemakkelijk is. Het brengt de boel op orde, want elk individu die in de islam gelooft apart beoordelen kunnen onze hersenen niet aan, vandaar dat we generaliseren. Maar het is wel heel gevaarlijk. Want wie gelooft dat Dirk Kuyt volgende week met een bom het station Amsterdam Centraal gaat opblazen? Vast minder mensen dan die geloven dat Ahmed Jacoub uit de Bijlmer het gaat doen, for sure.

    Wat ik nog wil toevoegen: Er zijn inderdaad aardig wat moslimterroristen, maar het ligt er ook aan wat een mens wíl zien en wat niet. Ik kan mensen alleen adviseren niet blindelings te luisteren naar mensen die deze - vaak onterechte - angst willen misbruiken voor hun eigen welzijn.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2010 - 22:56 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Het zit gewoon in de aard v.d. mens I think.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik word om dit soort dingen altijd zo boos he. Ja het klopt dat er terroristen zijn die moslim zijn maar dat zijn ze niet allemaal. Kijk maar na die in Baskenland en die in Ierland,dat zijn geen moslims en wel terroristen.
    Ik kan je zoveel voorvallen noemen die niks met moslims te maken hebben maar met bv Christenen(oke geen aanslagen maar vele ergere dingen).

    Trouwens die aanslagen worden gepleegd door mensen die denken dat ze moslim zijn maar die ik niet onder moslims versta.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het gewoon sneu dat sommige mensen anderen al beoordelen voordat ze iemand ook echt kennen. Ik bedoel, een iemand is zo gek om terrorist te worden (jeej, leuk beroep voor later!^^ x'D) En als degene nou toevallig een moslim is, dat hoeft niet meteen te betekenen dat elke moslim zo is. Mensen beoordelen te snel, voordat ze dingen echt weten.


    Alleen maar tranen van geluk

    Cornflakes schreef:
    Ik vind het niet normaal dat mensen een bepaald volk over één kam gaan scheren.

    Ben het helemaal met je eens.
    Maar het is nou eenmaal mensen eigen om snel met een oordeel klaar te staan. En er zijn heel veel die dingen vlekkeloos overnemen van wat anderen zeggen, negatieve dingen over moslims bv.
    Verder zie je in de krant of het nieuws sneller staan 'een Turkse dief' dan dat er 'een blanke dief' staat. Als het buitenlanders zijn, word het meteen breed uitgemeten en als het 'gewoon' een Nederlander is, maakt het bijna niet meer uit. Slaat echt helemaal nergens op.


    FML

    Chamassa schreef:
    daar kan ik echt zoo kwaad om worden!
    niet alle buitenlanders zijn slecht kom op hey ze geven altijd een bepaalde groep de schuld en de blanken zijn altijd onschuldig blablabla dus niet!


    helemaal mee eens. ik vind niet dat je dat zomaar kan zeggen. ik kan me daar zo kwaad over maken. arhg.

    en dan nog, ze hebben het altijd over moslims dit, arabieren dat, amerikanen dit, afrikanen dat.
    de grootste oorlog is begonnen door de blanken, de blanken deden aan slavenhandel. en dan gaan ze nu iedereen waar ze zelf niets van af weten de schuld geven. daar kan ik niet tegen.
    (ik draaf door he??)


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Lavender schreef:
    (...)

    helemaal mee eens. ik vind niet dat je dat zomaar kan zeggen. ik kan me daar zo kwaad over maken. arhg.

    en dan nog, ze hebben het altijd over moslims dit, arabieren dat, amerikanen dit, afrikanen dat.
    de grootste oorlog is begonnen door de blanken, de blanken deden aan slavenhandel. en dan gaan ze nu iedereen waar ze zelf niets van af weten de schuld geven. daar kan ik niet tegen.
    (ik draaf door he??)

    Nee je draaf niet door,je hebt groot gelijk!
    Al de slecht dingen zijn door blanken veroorzaakt,alle. En dan gaan ze zeuren dat nu een paar dingen door gekleurde zijn veroorzaakt,man ik haat die mensen. Ze zijn zo egoïstischer als wat!

    En dan vind men het vreemd dat ik de mens haat


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eens.
    Laat me Obama citeren; Het was niet het geloof dat dit heeft gedaan, maar Al Qaida.
    Dagelijks zie je op tv dat er weer een moord is gepleegd en als toevallig een moslim iemand heeft vermoord schuiven ze het allemaal af op de islam. Tuurlijk.


    All this dampness is damp.

    Ik praat meestal ook zo van 'Jesus, daar zijn die turken weer' en die negatieve dingen over Turken en Marokkanen. Maar meestal zijn hun het ook. Ik ben zelf Turks, dus ik mag dit zeggen naha. Anyway, maar lang niet alle buitenlanders zijn zo. ja, meestal zijn ze wat agressiever enzo.
    Als mensen daar grappen over maken boeit het me niet, maar als ze te ver dat flip ik uit, ja.
    Volgende: klein verhaaltje over een kut racist die ik ken, kun je overslaan XD
    Ik had eens een 'vriend', en ik kreeg toen ongelovelijke ruzie met hem (nu nog steeds). We grapte altijd samen over Turken enzo, maar een keer zei ik 'Kun je daar ff over ophouden enzo', en hij weigerde. Toen hij een keer op school tegen mijn vriendin begon te zeuren over dat zij Duits was flipte ik uit en begon tegen hem te schreeuwen jeweetwel van 'Als je nu niet je gore bek houd, ik zweer ik sla je kapot', hij schrok erwel van en de leraar hoorde 't :/ Ze vroeg wat er gaande was en ik zei dat die klootzak een racist was. Toen werd de leraar ook vet boos op hem haha.
    ok, moest ik kwijt. Maar mensen oordelen buitenlanders zo snel omdat hun meestal diegene zijn die zulke dingen doen. Zo ook Duitsers, de meeste haten ze omdat Hitler een Duitser was en nazi, Joden uitmoordde enzo. Moslims vanwege 9/11.
    Maar nee, lang niet alle buitenlanders zijn zo. En meestal zijn de buitenlanders veel gezelliger dan Nederlands zelf moet ik zeggen ;x

    Ik snap zulke mensen wel, maar als ze er zó over praten en er hélemaal zeker van zijn dat álle buitenlanders/moslims zo zijn, jonge... dan kun je beter bij mij uit de buurt blijven.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2010 - 23:23 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Dat ligt dan weer aan andere factoren. Thuissituatie, aanpassing in een vreemd land, beperkte keuzes en aanvaarding, etcetera etcetera. Dat zijn er slechts enkele van. Mijn moeder geeft criminilogie aan de Hoge School, vandaar dat ik dit weet. (krul)


    dat verandert toch niets aan het feit dat het allochtonen zijn?


    waarom is het zo godse koud? :(

    Happysnail schreef:
    Het zit gewoon in de aard v.d. mens I think.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Soldier schreef:
    Eens.
    Laat me Obama citeren; Het was niet het geloof dat dit heeft gedaan, maar Al Qaida.
    Dagelijks zie je op tv dat er weer een moord is gepleegd en als toevallig een moslim iemand heeft vermoord schuiven ze het allemaal af op de islam. Tuurlijk.


    Lang leve Obama _O_


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.