• Vertel me even hoe je een verhaal schrijft met een idee dat heel absurd is en dat je niet eens kan uitleggen? (':

    Voor Nederlands moeten we een kortverhaal schrijven (min. 2 pagina's) met het thema spanning. Tegen morgen...
    Ik heb vaag een idee, maar het is gebaseerd op een droom en dromen zijn nogal raar, dusja. :'D

    Aangezien we ons aan de normen van kortverhalen moeten houden, vind ik echt moeilijk. Je moet over eenzelfde onderwerp bezig blijven en je mag het allemaal niet heel uitgebreid vertellen, dat betekent dus dat je het verhaal moet opbouwen met vaart, maar geen enkel tipje van de sluier mag lichten tot het einde.

    Help? D:


    Only losers can act the way you do

    En het moet sowieso 2 pagina's zijn? Damn, da's geen kort verhaal meer.
    Ik snap het ook niet helemaal, maar ik zou je proberen te helpen.

    Ik zou eerst midden in het verhaal vallen, dus in de droom. Je maakt het zo vaag mogelijk, zodat mensen willen doorlezen, en dan doe je op de andere pagina dat hij/zij wakker wordt en de droom ook wat duidelijker wordt. Je kan bijvoorbeeld de droom op een waargebeurd iets laten basseren, of juist op een déjà vu.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ik moest ook een kortverhaal voor Engels (in het Engels natuurlijk) schrijven. Ik vond het zo lastig. Op Wikipedia staan ook veel dingen over een kortverhaal schrijven!
    Succes.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Enamoro schreef:
    En het moet sowieso 2 pagina's zijn? Damn, da's geen kort verhaal meer.
    Ik snap het ook niet helemaal, maar ik zou je proberen te helpen.

    Ik zou eerst midden in het verhaal vallen, dus in de droom. Je maakt het zo vaag mogelijk, zodat mensen willen doorlezen, en dan doe je op de andere pagina dat hij/zij wakker wordt en de droom ook wat duidelijker wordt. Je kan bijvoorbeeld de droom op een waargebeurd iets laten basseren, of juist op een déjà vu.
    Het verhaal gaat niet over een droom, maar over iets dat ik heb gedroomd waarrond ik een verhaal wil schrijven. Dat idee is echter de actie, het einde. En ik kan echt geen gepast, interessant, boeiend,... begin vinden. D:

    Misschien had hier iemand wel tips voor een goed begin. (:


    Only losers can act the way you do