• De stelling van vandaag luidt:
    Arme, hongerige mensen mogen wél stelen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb geen geld op zak omdat ik de Adobe Mastercollectie CS5 heb gekocht en ik heb honger. Hmm.. zou m'n leven een stuk makkelijker maken als ik mocht gappen zonder gepakt te worden. Een Macje hier, een Dolby-surroundsysteempje daar.

    Ik denk dat voedselbanken een betere optie zijn :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Sniper schreef:
    Ik heb geen geld op zak omdat ik de Adobe Mastercollectie CS5 heb gekocht en ik heb honger. Hmm.. zou m'n leven een stuk makkelijker maken als ik mocht gappen zonder gepakt te worden. Een Macje hier, een Dolby-surroundsysteempje daar.

    Ik denk dat voedselbanken een betere optie zijn :]


    None but ourselves can free our minds.

    Agree met Sniper. Stelen vind ik uitermate respectloos, die mensen hebben ook moeten ploeteren voor die goederen en het is ook hun inkomst. Disagree met de stelling dus :Y)


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Als je armen laat stelen omdat ze geen eten hebben, gaan ze het vanzelfsprekend vinden en zullen ze geen werk zoeken waarmee ze hun eten betalen.
    Dus samengevat Bad Idee


    But jealousy is just love and hate at the same time.

    In Nederland zou het onbegrijpelijk en onnodig zijn, in een land als India kan ik me voorstellen dat het geoorloofd of algemeen geaccepteerd zou kunnen worden.

    Arme, hongerige mensen mogen níét stelen. Dat prikkelt hun geweten alleen maar. Daardoor zullen ze vaker stelen, en het idee van werk te zoeken en een geschikte baan het hoofd uit zetten. Mensen en kinderen die niet kunnen werken, moeten dan hulp gaan zoeken of bedelen. Al vind ik het raar als een man met geen armen een MacBook kan stelen uit een winkel en niet kan werken.


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Turnsole schreef:
    Arme, hongerige mensen mogen níét stelen. Dat prikkelt hun geweten alleen maar. Daardoor zullen ze vaker stelen, en het idee van werk te zoeken en een geschikte baan het hoofd uit zetten. Mensen en kinderen die niet kunnen werken, moeten dan hulp gaan zoeken of bedelen. Al vind ik het raar als een man met geen armen een MacBook kan stelen uit een winkel en niet kan werken.


    Life is a beautiful struggle

    Als hun arm zijn, dan is dat hun schuld. Dan hebben ze kennelijk óf te veel uitgegeven óf ze hebben iets gedaan waardoor ze geen uitkering hebben. Voedselbank vind geen alternatief, want ik zag zo'n film daarover. Zie je ze vrouw met een vier-personenauto erheen rijden. Euh sorry, verkoop dan maar je auto.
    Die mensen hebben er dus inprincipe zelf voor gekozen


    Today will be Girl's Day party with you~

    Oneens, het is hartstikke sneu, maar dat geeft ze nog niet het recht om andere mensen van hij rijkdom te beroven :O


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind het logischer, dat wel, maar dat ze het nou meteen mogen..


    Life is hard and then we die

    Nee.
    Ieder mens is gelijk.
    Wat wij als 'rijke' mensen wel zouden mogen doen, is hun eten of geld geven.
    Maar mensen van tegenwoordig zijn veel te egoïstisch om dat te doen.
    De meerderheid denkt toch: "Ocharme, zie dat arm schaap daar zitten, maar ja, wat doe je eraan? Iemand anders dan ikzelf zal hem wel iets geven, want met naar hem te kijken ben ik nu al 2 seconden van mijn dierbare leventje kwijt. Zonde, is het niet?'

    - Ja, zo zie ik de mensen van tegenwoordig.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2010 - 9:22 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Stelen is nooit de oplossing.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Hingucker schreef:
    Nee.
    Ieder mens is gelijk.
    Wat wij als 'rijke' mensen wel zouden mogen doen, is hun eten of geld geven.
    Maar mensen van tegenwoordig zijn veel te egoïstisch om dat te doen.

    Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar aangezien je een computer hebt neem ik aan dat je betrekkelijk 'rijk' bent. En ik denk niet dat jij zoveel eten of geld aan arme of hongerige mensen geeft ?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Archer schreef:
    (...)
    Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar aangezien je een computer hebt neem ik aan dat je betrekkelijk 'rijk' bent. En ik denk niet dat jij zoveel eten of geld aan arme of hongerige mensen geeft ?


    Ik geef wel altijd geld aan straatmuzikanten.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Ik geef wel altijd geld aan straatmuzikanten.

    Die zijn niet persé arm of hongerig (;


    Frankly my dear, I don't give a damn.