• Hoi hoi.
    Even aan de (noorder)Nederlanders onder ons(Belgen mogen natuurlijk ook), kunnen jullie dit verstaan?

    Het schrijnt dus dat Nederlanders van boven de grote rivirren dit niet kunnen verstaan/volgen. Zelf ben ik Limburgs,uit het gebied van dit dialect, en vind het heel vreemd dat ze dit niet kunnen verstaan.

    Dus kunnen jullie dit verstaan?
    Hoiie


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik kan het wel verstaan, maar ik ken de tekst, dus dat telt niet.


    I am an idiot, I move.

    Ik kom uit Twente, en ik versta het niet echt :3
    Wel een beetje, maar niet alles XD


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Omdat het voor sommige Limburgers zelf al moeilijk is te verstaan, en ''Hollanders'' zijn het dialect niet gewend.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2010 - 14:53 ]


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Ik ben ook Limburgs, yay. Ik snap ook niet wat daar niet aan te verstaan is D: Alleen misschien 'bisse' = 'ben jij'. Hier in Venlo/Blerick spreken zo ook zoiets, maar dan anders. Dat 'hartverssssssheurende' is net Reuvers man D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik versta het, ja.
    En ik ben Belg.
    (krul)

    [ bericht aangepast op 6 nov 2010 - 14:55 ]


    effort never betrays you

    Ik kom uit Katwijk, Zuid-Holland, en versta het wel. ;P


    Opgeven is geen optie.

    Magikal schreef:
    Omdat het voor sommige Limburgers zelf al moeilijk is te verstaan, en ''Hollanders'' zijn het dialect niet gewend.

    De meeste Limbrugers kunnen dit wel verstaan of in ieder geval volgen.
    Ik vind het dus heel vreemd dat ze het niet kunnen verstaan omdat dit dialect nog wel mee valt,je moet eens iemand uit Maastricht horen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2010 - 14:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    NEE ;$


    They fell in love, didn't they?

    ik versta het dus niet . (cat)


    Life is a beautiful struggle

    Ik kom uit de Achterhoek, dus ik versta dat wel zo ongeveer (krul)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Parviainen schreef:
    Ik ben ook Limburgs, yay. Ik snap ook niet wat daar niet aan te verstaan is D: Alleen misschien 'bisse' = 'ben jij'. Hier in Venlo/Blerick spreken zo ook zoiets, maar dan anders. Dat 'hartverssssssheurende' is net Reuvers man D:

    Dennis van de Ven is in Weert geboren en op gegroeid in Swalmen,dus het zal wel Swalms zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    De meeste Limbrugers kunnen dit wel verstaan of in ieder geval volgen.
    Ik vind het dus heel vreemd dat ze het niet kunnen verstaan omdat dit dialect nog wel mee valt,je moet eens iemand uit Maastricht horen.

    HAHA Ja. Joa ich hub 'm nog gebèèèèèèèèld, mer d'r hou néééét opgenòòòòmen.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Ik kan het niet verstaan (x
    Al heb ik wel bij een aantal woorden dat ik denk dat ik het versta x)


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik kan het verstaan en begrijpen en ik kom toch écht van boven de grote rivieren (nerd)

    Maar dat komt misschien omdat mijn ene oma vaak plat Drents praat en mijn andere -die van mijn stiefvader- plat Eeklo's praat.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik kom uit Nijmegen, en ik kan het behoorlijk volgen ja.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.