• Mijn school ligt midden in een woonwijk en is echt 10 meter verwijderd van huizen, aangezien iedereen de jeugd van tegenwoordig wel kent hebben die buren dus geklaagt omdat er patatbakjes met mayo aan de deurposten hingen, er cupasoup tegen de ramen werd gegooit en ga zo nog maar even door. Ze hebben dus al zo vaak geklaagt en het niet ophoud heeft de directeur en de concierges ingesteld dat nu elke leerling op een bepaalde dag een half uur na school moet prikken buiten.
    Ik vind dit zulke bullshit. Oke, ik vind het logisch dat die buren klagen maar waarom moeten diegene die er niks mee te maken hebben ook straf krijgen terwijl ze er niks mee te maken hebben? En ze hebben niet eens bewijs dat ik of iemand anders het was?
    Iemand anders wel is zulke belachelijke dingen op school gehad?

    Wij hebben 5/6 keer in het jaar klassencorvee, dan moet je met de helft van de klas na de kleine pauze, de grote pauze en stiekem ook na schooltijd, maar dat doen we nooit, de school schoonmaken. Je wordt door de concierge benoemd of je de aula, de hal of de kelder (kluisjeskelder) moet schoonmaken. blurgh


    *insert philosophical cringe expression here*

    Dat is echt onzin dat jullie dat moeten doen.
    Wij hebben een paar keer per jaar corvee na de pauzes tijdens de lesuren. De docenten vinden dat altijd heel storend, vooral de LO docenten als we buiten gym hadden, want dan moeten we altijd al tijdens de pauze weg. Wij vinden het nooit erg omdat het gewoon tijdens schooltijd is. Alleen de derde pauze is nog weleens buiten schooltijd, want die is tussen het 6de en 7e uur en we hebben meestal tot het 6de uur. Maar de meesten gingen dan gewoon niet, haha. En dat hadden ze nooit door x'D


    To live would be an awfully big adventure