• Op mijn herhalingstest Latijn had ik geschreven: "gestrijd hebben" -ja, sorry, bèta's maken ook fouten om half 9 's ochtends-, wat dus natuurlijk "gestreden hebben" moest zijn.

    Maar oké, die leerkracht trok daar dus een punt voor af en ik ging daarover klagen omdat ik dus wel effectief wist wat het betekent bij hem. 'Ja, sorry, maar het werd zo erg bij sommige dat ik gewoon consequent bij iedereen punten ging aftrekken voor Nederlands spelfouten. En ergens op je test zal ook wel "Ned" staan en zal ik er niets voor afgetrokken hebben.'

    En ja, sorry hoor, maar ik heb buiten deze test nog nooit een spelfout gemaakt op Latijnse testen, geen één. Dus daar kan ik best wel kwaad om worden. Eke keer zaagt hij dat we teveel dt-fouten en spelfouten in het algemeen maken en dat hij er de volgende keren punten gaat voor aftrekken als het te erg wordt en dan vind ik het echt heel oneerlijk dat je een heel punt gaat aftrekken bij iemand die nog nooit een spelfout heeft gemaakt op jouw testen omdat ze nog niet helder wakker was .___.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2010 - 20:26 ]


    Only losers can act the way you do

    Ja, dat soort dingen doen onze leraren ook, en juist de mensen die nog nooit fouten hebben gemaakt worden dan meestal benadeeld. -.-


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    weetje, ik heb vorige week maandag ongezien leestekst van Latijn gehad! maar omdat ik alles eerst op een kladblad had geschreven, had ik te weingi tijd en moest ik alles heel rap op mijn net blad schrijven. Natuurlijk heb ik ook sprellingsfouten gemaakt!! Hele domme zelfs! Maar in onze school mag geen enkel vak, behalve nederlands, daar punten voor aftrekken! Maar ik moest elke zin waar ik een spellingsfout in had wel 20x opnieuw schrijven! Misschien is dat dan een beter idee dan punten aftrekken! Ik ben het met je eens! Het is volledig oneerlijk! Ik bedoel, het is latijn en geen nederlands!!


    I'm not crazy. My reality is just different than yours.

    Dat vind ik heel flauw van die leraar.. Ik kreeg voor een domme spelfout een punt erbij, omdat ie zo grappig was blijkbaar.(krul)


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Dat doet alleen onze Nederlandse lerares, maar dat is dan maar 0,1 punt aftrek per fout. :3


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Square schreef:
    Ja, dat soort dingen doen onze leraren ook, en juist de mensen die nog nooit fouten hebben gemaakt worden dan meestal benadeeld. -.-

    Indd.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Dictator schreef:
    Dat doet alleen onze Nederlandse lerares, maar dat is dan maar 0,1 punt aftrek per fout. :3
    Maar het is toch logisch dat een leerkracht Nederlands punten aftrekt voor een Nederlandse schrijffout? (':


    Only losers can act the way you do

    Dictator schreef:
    Dat doet alleen onze Nederlandse lerares, maar dat is dan maar 0,1 punt aftrek per fout. :3

    Dat is normaal,word op het examen ook zo gedaan,zelfs bij dyslectische.
    Ik vind dit wel belachelijk, het is Latijns geen Nederlands.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Square schreef:
    Ja, dat soort dingen doen onze leraren ook, en juist de mensen die nog nooit fouten hebben gemaakt worden dan meestal benadeeld. -.-


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    wat een flauwerik(cat)
    leraren zijn gemeen, hahah (:


    T O K I O H O T E L < 3

    Dat is inderdaad echt stom.
    Bij ons wordt het er soms wel bijgeschreven, maar er worden nooit punten voor afgetrokken.-buiten bij Nederlands, natuurlijk-


    effort never betrays you

    Bij ons geldt bij taal vakken altijd:
    [Taal] -> Nederlands, elke Nederlandse fout= 1/10 punt aftrek met een maximum van 1 punt.
    En ik weet dat omdat ik dat een keertje nagevraagd heb.


    *insert philosophical cringe expression here*

    YoYoYoghurt schreef:
    Bij ons geldt bij taal vakken altijd:
    [Taal] -> Nederlands, elke Nederlandse fout= 1/10 punt aftrek met een maximum van 1 punt.
    En ik weet dat omdat ik dat een keertje nagevraagd heb.
    Maar natuurlijk worden er bij Nederlands punten afgetrokken voor schrijffouten, want het doel van Nederlands op school is toch nog altijd voor een heel groot deel correct leren schrijven. Dat is hartstikke logisch. Maar naar mijn weet is Latijn nog altijd geen Nederlands.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2010 - 19:46 ]


    Only losers can act the way you do

    Dictator schreef:
    Dat doet alleen onze Nederlandse lerares, maar dat is dan maar 0,1 punt aftrek per fout. :3


    Hope goes lost but never dies.

    havealaugh schreef:
    weetje, ik heb vorige week maandag ongezien leestekst van Latijn gehad! maar omdat ik alles eerst op een kladblad had geschreven, had ik te weingi tijd en moest ik alles heel rap op mijn net blad schrijven. Natuurlijk heb ik ook sprellingsfouten gemaakt!! Hele domme zelfs! Maar in onze school mag geen enkel vak, behalve nederlands, daar punten voor aftrekken! Maar ik moest elke zin waar ik een spellingsfout in had wel 20x opnieuw schrijven! Misschien is dat dan een beter idee dan punten aftrekken! Ik ben het met je eens! Het is volledig oneerlijk! Ik bedoel, het is latijn en geen nederlands!!
    Dat vind ik anders ook wel overdreven hoor, haha. 20x een zin overschrijven omdat je een spelfout hebt gemaakt. :'D


    Only losers can act the way you do

    een meisje uit mijn klas had op een scheikunde proefwerk ijzerr geschreven met twee r'en toen ging er dus een punt af van haar cijfer. Het ging van een 5 naar een 6, en het was maar een klein schrijf foutje, waarschijnlijk doordat ze haast had. Alsof ze in 3vwo zou zitten en niet zou weten dat ijzer met een r is.


    Procrastination is the art of keeping up with yesterday