• De stelling van vandaag luidt:
    Jongeren drinken tegenwoordig teveel alcohol.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Mee eens.


    Dream like you'll live forever, live like you'll die tomorrow.

    Na al die heilige mensen hier heb ik nog meer zin in de safari-milkshakes die we vanavond voor een feest gaan maken. :Y)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    nu moet ik toch wel toegeven dat het soms wel lekker is...

    Hmm. miss op feestjes,maar in het algemeen valt het wel mee denk ik.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Eens. Zelf drink ik nooit, heb ik nooit gedronken en zal ik ook nooit gaan drinken. Maar tijdens ethiek op school werd het onderwerp 'Jongeren en alcohol' aangekaart. Velen vertelden dat ze vaak voorbij hun grenzen dronken en zagen het probleem er niet van in, naïevelingen zijn het. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Eens. Zelf drink ik nooit, heb ik nooit gedronken en zal ik ook nooit gaan drinken. Maar tijdens ethiek op school werd het onderwerp 'Jongeren en alcohol' aangekaart. Velen vertelden dat ze vaak voorbij hun grenzen dronken en zagen het probleem er niet van in, naïevelingen zijn het. (:

    Dat zie ik heel anders. Je ervaart niets als je altijd binnen je grenzen blijft, risico's en dingen waar je spijt van kan krijgen horen daar ook bij.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik in iedergeval wel ja, dus ik ben het er mee eens.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    (...)
    Dat zie ik heel anders. Je ervaart niets als je altijd binnen je grenzen blijft, risico's en dingen waar je spijt van kan krijgen horen daar ook bij.

    Spijt krijg je idd als je je lam zuipt en je hersens nog niet uitgegroeid zijn om het zo maar te zeggen. De alcohol onder de 16 nog even niet regel is er niet voor nix >.<
    OT; Eens.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    (...)
    Dat zie ik heel anders. Je ervaart niets als je altijd binnen je grenzen blijft, risico's en dingen waar je spijt van kan krijgen horen daar ook bij.


    Alcohol heeft een slechte invloed op het lichaam op langer termijn en bovendien als je start met alcohol drinken voor je veertiende, loop je een grote kans later alcoholverslaafde te worden. De overheid stuurt trouwens ook enorm veel geld naar alcoholtehuizen/instellingen. Dat geld zouden ze eigenlijk -als de jongeren, mensen in het algemeen eigenlijk, niet zo belahcelijk veel zouden drinken- aan nuttigere dingen kunnen besteden. Alcohol is dus slecht voor de gezondheid van het individu en de overheid. (Geleerd bij ethiek en nu voel ik me slim. :Y))


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Eens. Zelf drink ik nooit, heb ik nooit gedronken en zal ik ook nooit gaan drinken. Maar tijdens ethiek op school werd het onderwerp 'Jongeren en alcohol' aangekaart. Velen vertelden dat ze vaak voorbij hun grenzen dronken en zagen het probleem er niet van in, naïevelingen zijn het. (:

    Dat is nog eens een uitspraak, nooit drinken. Kijken hoelang je het volhoudt. :Y)


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Somethnholic schreef:
    Eens, maar who cares.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Hush schreef:
    (...)
    Dat is nog eens een uitspraak, nooit drinken. Kijken hoelang je het volhoudt. :Y)


    Geloof mij, als ik zoiets zeg dan kan je er honderd procent zeker van zijn dat ik dat ook nooit zal doen. Ik ben opgegroeid in een gezin waar er nooit alcohol wordt gedronken - mijn ouders vinden het overbodig. Mijn vriend(in)en drinken allemaal alcohol en in het begin pushten ze me een beetje, maar nu weten ze dat me echt niet kunnen overtuigen. Ook mijn broer -die is nu 21jaar - heeft nog nooit alcohol gedronken. (:

    Oké, laat ons zeggen dat ik 99.9999 procent zeker ben, aangezien je nooit weet hoe je leven zal lopen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Eens, bijna iedereen uit mijn klas rookt, drinkt en sommigen blowen ook enzo, ik helemaal niet trouwens. :Y)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Alcohol heeft een slechte invloed op het lichaam op langer termijn en bovendien als je start met alcohol drinken voor je veertiende, loop je een grote kans later alcoholverslaafde te worden. De overheid stuurt trouwens ook enorm veel geld naar alcoholtehuizen/instellingen. Dat geld zouden ze eigenlijk -als de jongeren, mensen in het algemeen eigenlijk, niet zo belahcelijk veel zouden drinken- aan nuttigere dingen kunnen besteden. Alcohol is dus slecht voor de gezondheid van het individu en de overheid. (Geleerd bij ethiek en nu voel ik me slim. :Y))

    Dit bedoel ik dus. Altijd doen wat er van je gevraagd wordt.. Kijken hoe gelukkig je daar van wordt. Niet iedereen die op zijn 14e drinkt wordt meteen een verslaafde. Sterker nog, ik denk dat verslaving niets te maken heeft met hoe oud je bent als je begint met drinken, maar de reden waarom je drinkt.
    Ik ben op mijn 13e begonnen met drinken. Mijn advies van de basisschool was 2-talig Gymnasium, ik doe nu het C&M pakket op Havo. En dat ligt zeker niet aan de drank, maar doordat ik er achter ben gekomen dat de jeugd er is om van te genieten nu het nog kan, dat je niet de maatschappelijke perfectie hoeft na te jagen om gelukkig te zijn.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    (...)
    Dit bedoel ik dus. Altijd doen wat er van je gevraagd wordt.. Kijken hoe gelukkig je daar van wordt. Niet iedereen die op zijn 14e drinkt wordt meteen een verslaafde. Sterker nog, ik denk dat verslaving niets te maken heeft met hoe oud je bent als je begint met drinken, maar de reden waarom je drinkt.
    Ik ben op mijn 13e begonnen met drinken. Mijn advies van de basisschool was 2-talig Gymnasium, ik doe nu het C&M pakket op Havo. En dat ligt zeker niet aan de drank, maar doordat ik er achter ben gekomen dat de jeugd er is om van te genieten nu het nog kan, dat je niet de maatschappelijke perfectie hoeft na te jagen om gelukkig te zijn.


    Kijk, en hier ben ik het dus zo hard mee eens (':


    Numbers.