• De stelling van vandaag luidt:
    Jongeren drinken tegenwoordig teveel alcohol.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    niet iedereen maar de meeste wel


    i have a busy life

    Somethnholic zei op 26 nov 2010 - 10:34:

    Eens, maar who cares.


    Eens!

    [ bericht aangepast op 26 nov 2010 - 18:00 ]


    Beautiful Dangerous.

    helemaaaal niet :3. -scheinheiligeblik-


    Alleen maar tranen van geluk

    eens. want sommige mensen denken echt iets van omdat hun het doen moet ik het ook maar doen. en dat geld niet alleen voor alcohol.


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Mee eens!

    Het is zelfs zo ernstig dat de barman me vreemd aankeek dat ik warme chocolademelk bestelde toen ik met vijf klasgenoten na de bioscoop even was gaan drinken. Iedereen nam bier behalve ik. Toen ik zei dat ik geen bier lustte werd ik met open ogen aangekeken, alsmede toen ik zei dat ik nog nooit dronken was geweest.

    Nou, als dat niet wat zegt over het drinkgedrag van jongeren weet ik het ook niet.


    No growth of the heart is ever a waste

    KirstenSnaps schreef:
    Over het algemeen, en als je kijkt naar het gemiddelde. True.


    All this dampness is damp.

    HeyItsMe schreef:
    (...)
    Dat vind ik een beetje stomme opmerking. Het is wel degelijk een probleem dat veel jongeren te vroeg, te veel en te vaak alcohol drinken.

    Ik ben het wel eens met stelling, hoewel dit zeker niet voor alle jongeren geldt.

    Denk je nou echt dat het gaat stoppen door reclames met een kind van 11 jaar in een glas?
    Who gives a fuck. Als ze willen zuipen doen ze het toch.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Laten we eerlijk zijn vooral jongens.


    Everything is worse without music.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    (...)
    Dit bedoel ik dus. Altijd doen wat er van je gevraagd wordt.. Kijken hoe gelukkig je daar van wordt. Niet iedereen die op zijn 14e drinkt wordt meteen een verslaafde. Sterker nog, ik denk dat verslaving niets te maken heeft met hoe oud je bent als je begint met drinken, maar de reden waarom je drinkt.
    Ik ben op mijn 13e begonnen met drinken. Mijn advies van de basisschool was 2-talig Gymnasium, ik doe nu het C&M pakket op Havo. En dat ligt zeker niet aan de drank, maar doordat ik er achter ben gekomen dat de jeugd er is om van te genieten nu het nog kan, dat je niet de maatschappelijke perfectie hoeft na te jagen om gelukkig te zijn.

    Amen.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Significance schreef:
    Laten we eerlijk zijn vooral jongens.

    Haha, nee dat klopt niet.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    (...)
    Dit bedoel ik dus. Altijd doen wat er van je gevraagd wordt.. Kijken hoe gelukkig je daar van wordt. Niet iedereen die op zijn 14e drinkt wordt meteen een verslaafde. Sterker nog, ik denk dat verslaving niets te maken heeft met hoe oud je bent als je begint met drinken, maar de reden waarom je drinkt.
    Ik ben op mijn 13e begonnen met drinken. Mijn advies van de basisschool was 2-talig Gymnasium, ik doe nu het C&M pakket op Havo. En dat ligt zeker niet aan de drank, maar doordat ik er achter ben gekomen dat de jeugd er is om van te genieten nu het nog kan, dat je niet de maatschappelijke perfectie hoeft na te jagen om gelukkig te zijn.


    De leeftijd waarop je begint te drinken heeft wel degelijk invloed op de kans om verslaafde te worden, dat even terzijde. (:
    Ik begrijp jouw punt en ik ben het er zelfs mee eens. Maar ikzelf daarentegen pas het 'genieten' toe op factoren die meerwaarde kunnen bieden, onschuldig zijn of mijn lichaam niet verpesten. En ik zeg niet dat het jouw lichaam verpest, helemaal niet, maar er is wel een kans toe. Iedere keer dat je 'zat' bent sterven er namelijk hersencellen af. Ik bedoel; gezond kan dat toch niet zijn? En ik ben iemand die mijn gezondheid voor niets op het spel zet, maar dat ligt misschien gewoon meer aan mij. Ik denk gewoon ook dat alcohol helemaal niet nodig is om gelukkig te zijn. Je moet er zelf voor zorgen om gelukkig te zijn en niet de alcohol voor jou het geluk laten zoeken.
    Nuja, dat was gewoon mijn mening. Maar ik wil toch benadrukken dat ik jouw standpunt ook helemaal begrijp, maar ik gewoon mijn opinie ook wilde meedelen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Wel eens ja.
    Ik vind het wel ernstig als mensen coma-zuipen.


    You are beautiful, you are love.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    (...)
    Dat zie ik heel anders. Je ervaart niets als je altijd binnen je grenzen blijft, risico's en dingen waar je spijt van kan krijgen horen daar ook bij.

    Hier ben ik het redelijk mee eens. Hoewel ik over het algemeen redelijk verstandig - ja echt :'] - in het leven sta, probeer ik wel manieren te verzinnen die soms net buiten mijn boekje gaan, maar waar ik wel heel veel plezier aan beleef, bijvoorbeeld dansen en zwemmen in de regen, gek doen in een club ed. Misschien niet echt gevaarlijke of risicovolle dingen, maar wel dingen waar ik onwijs blij en gelukkig van word, juist omdat ik ze haast nooit doe :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Cloudburst schreef:
    (...)

    De leeftijd waarop je begint te drinken heeft wel degelijk invloed op de kans om verslaafde te worden, dat even terzijde. (:
    Ik begrijp jouw punt en ik ben het er zelfs mee eens. Maar ikzelf daarentegen pas het 'genieten' toe op factoren die meerwaarde kunnen bieden, onschuldig zijn of mijn lichaam niet verpesten. En ik zeg niet dat het jouw lichaam verpest, helemaal niet, maar er is wel een kans toe. Iedere keer dat je 'zat' bent sterven er namelijk hersencellen af. Ik bedoel; gezond kan dat toch niet zijn? En ik ben iemand die mijn gezondheid voor niets op het spel zet, maar dat ligt misschien gewoon meer aan mij. Ik denk gewoon ook dat alcohol helemaal niet nodig is om gelukkig te zijn. Je moet er zelf voor zorgen om gelukkig te zijn en niet de alcohol voor jou het geluk laten zoeken.
    Nuja, dat was gewoon mijn mening. Maar ik wil toch benadrukken dat ik jouw standpunt ook helemaal begrijp, maar ik gewoon mijn opinie ook wilde meedelen. (:

    Laat ik van tevoren zeggen dat ik jouw mening ook respecteer, maar het gewoon heerlijk vind om te discusseren.
    Ik heb het woord 'genieten' volgens mij nooit laten vallen, ik heb het over risico's nemen in het leven, en er vooral geen spijt van hebben. Dan vind ik alcohol nog niet zo'n enorm risico, maar toch. Het drinken van alcohol is geaccepteerd, vanaf een bepaalde leeftijd, maar toch. Dat betekent dus dat het niet gevaarlijk genoeg is om het te verbieden.
    Ik heb zelf een ziekte, dus ik weet hoe belangrijk je gezondheid is. En als je altijd bezig moet zijn met je gezondheid, leer je ook dat het niet erg is om soms helemaal niet aan je gezondheid te denken. Ik zou er kapot aan gaan als ik overal rekening mee zou moeten houden. Maar goed, dat is dan weer iets van mij persoonlijk.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Als we naar mijn broer kijken, helemaal mee eens!


    Never wait for perfection, just make it.