• Ploink. Ik ben 15, over drie maanden word ik 16 en ik moet een beugel. Ik heb overbeet en mijn tanden staan licht scheef. Mijn tandarts vindt het onzin, maar woensdag gaat de persoonlijke begeleider van mijn paps mee naar hem. Zij gaat net zo lang ruzie trappen tot ik een beugel kan krijgen, maar weet iemand wat voor een beugel je meestal krijgt bij een ernstige overbeet? (volgens mij wel 10 mm :l) En kun je eigenlijk nog wel beginnen op je 15e/16e? o.o


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Sorry, maar waarom zouden ze ruzie gaan maken om een beugel?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Jaa, dat kan, mijn moeder heeft zelfs nog een beugel gehad 3 jaar geleden en die is toch wel in de 40 (nerd)

    Ik had ook heel laat pas een beugel. Dat is wel kut, maar je krijgt er echt geen spijt van want uiteindelijk ben je erg blij met het resultaat ;)

    Succes! xx


    ars moriendi

    Uh, ik heb geen idee. Natuurlijk kun je dan nog beginnen, er zijn volwassenen die een beugel hebben.
    Al vind ik een beugel voor een overbeet meestal onzin. Het is alleen voor het mooie, een beetje geldverspilling dus. Ik bedoel, als je tandarts het onzin vind dat zal je wel gewoon kunnen eten, praten en ademhalen toch?


    Your make-up is terrible

    Kan best, sterker nog, mijn tante is 33 en heeft ook een beugel. So What? Het gaat hier om een mooi, gezond gebit ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik denk dat je een plaatjesbeugel krijgt en ook elastiekjes moet dragen.
    Draag die dan ook, want dan ben je heel snel weer van je beugel af!
    Ik was em na een jaar alweer kwijt. =3

    Bro schreef:
    Sorry, maar waarom zouden ze ruzie gaan maken om een beugel?

    Omdat haar tandarts haar geen beugel wil geven.

    mijn moeder had er een op haar 25e
    het is nooit te laat :Y)


    #WWED - What Would Emma Do?

    merryxmass schreef:
    Ik denk dat je een plaatjesbeugel krijgt en ook elastiekjes moet dragen.
    Draag die dan ook, want dan ben je heel snel weer van je beugel af!
    Ik was em na een jaar alweer kwijt. =3

    (...)
    Omdat haar tandarts haar geen beugel wil geven.


    Dat begrijp ik, maar als een tandarts het onzin vindt, zou het wel niet noodzakelijk zijn.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Bro schreef:
    Sorry, maar waarom zouden ze ruzie gaan maken om een beugel?


    Mijn tandarts heeft nooit serieus naar mij geluisterd en ik vraag al 4 jaar naar een afspraak met de ortho. Ik heb er serieus last van, durf niet te lachen en zo D: en ik wil later in de recreatie werken: daar letten ze (schijnt) heel erg veel op uiterlijk.En ik vind het persoonlijk geen geldverspilling want ik heb er écht last van. Zowel met dat niet durven lachen als met poetsen. Ik heb ook nog scheve tanden erin staan, het is niet alleen die overbeet >.<


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik heb ook nog steeds een overbeet.
    Ik vrees voor je: slotjes, elastiekjes en een buitenboord.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Haha. Ik heb er ook een gehad. Da's zo'n buitenbeugel (:
    Het is Een soort van plastiek die rond je boventanden zitten,en dan steekt daar nog een stuk ijzer uit die je onderkaak naar voren duwt. En dat zit met een grote,blauwe band rond je hoofd vast. Het is moeilijk uit te leggen,ik zal straks eens kijken of ik geen foto kan plaatsen (:
    En ik had dat dan ook nog in combinatie met blokjes.
    Het valt best wel mee hoor (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Bro schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik, maar als een tandarts het onzin vindt, zou het wel niet noodzakelijk zijn.


    Hij neemt me niet serieus omdat mijn vader niet mee kan naar de afspraken: geestelijk gehandicapt. En ik had tot nu toe geen andere volwassenen die mee wilden/konden. Maar de persoonlijke begeleider heeft het zelf voorgesteld en vindt dat ik het écht heb verdiend en écht nodig ben.

    Snap je?


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    OHMYGEORG schreef:
    (...)

    Mijn tandarts heeft nooit serieus naar mij geluisterd en ik vraag al 4 jaar naar een afspraak met de ortho. Ik heb er serieus last van, durf niet te lachen en zo D: en ik wil later in de recreatie werken: daar letten ze (schijnt) heel erg veel op uiterlijk.En ik vind het persoonlijk geen geldverspilling want ik heb er écht last van. Zowel met dat niet durven lachen als met poetsen. Ik heb ook nog scheve tanden erin staan, het is niet alleen die overbeet >.<


    Oké

    Ontopic: Ik had ook overbeet, 10 mm, en ik kreeg een twin-block, een buitenboord en een blokjes. Totaal 4 jaar gebeugeld, maar het ziet er nu wel mooi uit. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Tuurlijk kun je nog een beugel hebben. Ik heb ook een beugel gehad tot mijn zestiende en ik heb nog steeds overbeet, maar dat kunnen ze alleen verhelpen door een kaakoperatie en dat ga ik dus echt niet doen :'D Tenminste nu niet.
    Maar je kunt beter nu een beugel nemen, dan ben je er ook van af. Beter nu dan over vijf jaar nog, als je twintig bent (nerd)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Bro schreef:
    Sorry, maar waarom zouden ze ruzie gaan maken om een beugel?


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Eros schreef:
    (...)


    Lees eerst de reacties daarop voor je gaat quoten, het is namelijk al uitgelegd. (cat)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'